افت چشمگیر بازار لوازم خانگی هوشمند در سال 2022
اقتصاد100- شرایط بسیار بداقتصاد کلان در جهان، و بازار در حال رکود لوازم خانگی منجر به کاهش چشم انداز میزان فروش جهانی دستگاه ها و لوازم خانگی خانه های هوشمند شده است به گونه ای که میزان فروش بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در سال 2022 با 2.6 درصد کاهش نسبت به سال 2021، به 874 میلیون دستگاه رسید.

به گزارش گروه لوازم خانگی با این وضعیت انتظار میرود در سال جدید نیز فروش جهانی با همین کاهش رکود ادامه یابد. در همین حال اسپیکرهای هوشمند و دستگاههای سرگرمی ویدئویی مانند تلویزیون نیز با بیشترین کاهش مواجه هستند.
بر اساس گزارش شرکت بین المللی داده (IDC)، برآورد سه ماهه دستگاه ها و لوازم خانگی خانه های هوشمند نشان می دهد بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان منجر به کاهش چشم انداز فروش جهانی دستگاه ها و لوازم خانگی ویژه خانه های هوشمند منجر شود.
«آدام رایت»، مدیر ارشد تحقیقاتی، دستگاههای خانه و دفتر هوشمند شرکتIDC در این باره گفت: لوازم خانگی خانه های هوشمند بهطور قابلتوجهی تحت تأثیر اختلالات زنجیره تأمین قرار گرفته است. در سال 2022 شاهد فشار نزولی بر میزان تقاضا هستیم، زیرا تورم همچنان بر جیب مصرف کنندگان تاثیرگذار است. البته با نگاهی به آینده، انتظار داریم که نوسانات همچنان مانع از رشد بالای بازار در سال 2023 و پس از آن شود. هرچند برخی نیز پیشبینی می کنند که این بازار جهانی در سال 2023 به رشد بازگردد، اما اگر هم چنین باشد این رشد اندک بوده و بیشتر از ناحیه بازارهای نوظهور و همچنین چین حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/