خبر خوش برای سرمایه گذاران طلا / آغاز هفته‌ای مثبت برای طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و انتظار معامله‌گران برای نتیجه‌ی نشست FOMC، طلا امروز هفته را در روندی مثبت آغاز کرد.

خبر خوش برای سرمایه گذاران طلا / آغاز هفته‌ای مثبت برای طلا

 

آغاز هفته‌ای مثبت برای طلا

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) هفته‌ی جدید را با وضعیت مثبتی آغاز می‌کند و در طول دوره‌ی معاملاتی آسیایی زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) باقی بماند. گفتنی است فلز زرد در تلاش است تا متکی بر قدرت خود پیش رود.

معامله‌گران هم‌اکنون ترجیح می‌دهند قبل از مبادرت به شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید، در انتظار نشانه‌های بیشتری در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بمانند. از این رو، تمرکز بر نتیجه‌ی نشست دو روزه‌ی مورد انتظار سیاست پولی FOMC که از روز سه شنبه آغاز می‌شود، باقی خواهد ماند.

در این بین، برخی رویدادها، خطر تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، لحن ضعیف‌تر پیرامون بازارهای سهام باید به‌عنوان ضربه‌ای برای قیمت طلای امن عمل کند. 

از طرفی، کاهش احتمال تسهیل سیاست پولی فدرال رزرو، به‌عنوان باد موافقی برای دلار آمریکا (USD) عمل می‌کند و گاوها را از شرط‌بندی تهاجمی پیرامون طلا (XAU/USD) باز می‌دارد.

محرک‌های تأثیرگذار بازار

بدیهی است که خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد و در اولین روز هفته‌ی جدید، از قیمت طلای امن حمایت می‌کند.

از طرفی با کاهش انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر تعدیل سیاست تهاجمی توسط فدرال رزرو، دلار آمریکا (USD) درست زیر اوج یک ماهه ثابت باقی می‌ماند.

با این حال، در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های منتشرشده در روز جمعه حاکی از آن است که تورم در ماه دسامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافته و مهر تأیید بر این انتظارات زد که فدرال رزرو تا اواسط سال 2024 شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

براساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه دسامبر در سطح 2.6 درصد ثابت ماند. در عین حال، شاخص قیمت سالانه PCE هسته، که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو در نظر گرفته می‌شود، با کاهش بیش از حد انتظار، از 3.2 درصد در نوامبر به 2.9 درصد رسید.

همچنین، براساس این گزارش، در حالی که هزینه‌های شخصی در ماه دسامبر 0.7٪ افزایش یافته، درآمد شخصی 0.3٪ رشد داشته که به تقاضای قوی از سوی مصرف‌کنندگان ایالات متحده اشاره دارد.

به علاوه، آمار قوی‌تر تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه‌ی چهارم ایالات متحده در اوایل هفته، حاکی از آن است که اقتصاد هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد و از این رو، خوش‌بینی نسبت به فرود نرم را تقویت می‌کند.

از طرفی، افت اندک بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، مانع از هر گونه افزایش بیشتر دلار می‌شود و این امر ممکن است همچنان به عنوان یک بادگیر برای فلز زرد غیر بازده عمل کند.

معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند علاوه بر جلسه‌ی روز سه شنبه FOMC، داده‌های کلان کلیدی این هفته‌ی ایالات متحده، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه را زیر نظر بگیرند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال

قیمت طلا باید در سطحی بالاتر از SMA 50 روزه پذیرش پیدا کند تا گاوها بتوانند کنترل روزانه را در دست بگیرند.

از منظر تکنیکال، هر حرکت بعدی فراتر از مانع 50 روزه SMA، که در حال حاضر در منطقه 2027 الی 2028 دلار قرار دارد، ممکن است به جذب برخی از فروشندگان در نزدیکی منطقه عرضه 2040 الی 2042 دلار ادامه دهد. افزون بر آن، تحکیم پایدار فراتر از سطح 2042، می‌تواند منجر به صعود کوتاه‌مدت شود و قیمت طلا را در مسیر مرز 2100 دلاری، تا مرز 2077 دلار امتداد دهد.

از طرف دیگر، حمایت فوری در نزدیکی منطقه 2012-2010 دلار پیش از علامت روانی 2000 دلار قرار دارد. برخی از فروش‌های متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته می‌شود و SMA 100 روزه را که در حال حاضر نزدیک به منطقه 1977-1976 دلار است، در معرض دید قرار می‌دهد.

قیمت طلا در نهایت می‌تواند برای آزمایش SMA بسیار مهم 200 روزه، نزدیک به منطقه 1964-1963 دلار کاهش یابد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما