ضعف دلار به نفع طلا تمام شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: بهای طلا امروز به دلیل تضعیف نسبی ارزش دلار، افزایش یافت. در حالی که قیمت مس نیز رشد داشت.


ضعف دلار به نفع طلا تمام شد

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا در روز سه‌شنبه افزایش یافت؛ فلز زرد در واقع دنباله‌روی ضعیف خفیف دلار است. هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش به 2029.53 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ماه فوریه با 0.4 درصد افزایش، به 2030.70 دلار در هر اونس رسید.

با نگاهی به نوسانات اخیر فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که طلا از پایین‌ترین سطح خود در سال 2024 بازگشته است و در این روند صعودی، آنچه منجر به افزایش تقاضا برای پناهگاه امن شده، بدترشدن شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بوده است. علاوه بر آن، شرط‌بندی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو در نهایت در سال جاری از میزان سیاست‌های پولی خود خواهد کاست، از طلا حمایت می‌کند.

گفتنی است با اینکه دورنمای بالاماندن نرخ‌های بهره آمریکا برای مدت طولانی‌تر، همچنان سودها را در سطح پایینی نگه داشت، معامله‌گران پیش از انتشار شاخص‌های اقتصادی کلیدی آمریکا در این هفته، در موضع احتیاط قرار گرفتند. 

با وجود اینکه از میزان احتمالات مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره از مارس 2024 کاسته می‌شود، در حال حاضر آمار و ارقامی که بتواند نشانه‌های بیشتری از اقتصاد ایالات متحده را آشکار کند، در افق دید معامله‌گران قرار دارد. این دیدگاه در اوایل ژانویه بر طلا فشار زیادی وارد کرد و قیمت فلز زرد را به 2000 دلار در هر اونس رساند.

فشار بر طلا

در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، هم‌اکنون تمرکز دقیقاً بر روی داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده با موعد انتشار روز پنج‌شنبه است که انتظار می‌رود کاهش اندکی در رشد کلی را به تصویر بکشد.

ناگفته نماند که هرگونه نشانه‌ای از انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده، احتمالاً به فدرال رزرو انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. افزون بر آن، انتظارات بر آن است که بانک مرکزی در نشست هفته‌ی آینده‌ی خود، نرخ بهره را در بالاترین حد در 23 سال گذشته حفظ کند.

همچنین در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، داده‌های شاخص قیمت PCE - معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو - در این جمعه منتشر می‌شود و مطابق با انتظارات باید خبر از تثبیت تورم در ماه دسامبر بدهد.

با تمام این‌ها، نشانه‌های تورم و قدرت بازار کار ایالات متحده، همراه با هشدارهای جنگ‌طلبانه‌ی مقامات فدرال رزرو، معامله‌گران را از شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره در ماه مارس بازداشت. بخشی از این معکوس باعث کاهش شدید قیمت طلا در اوایل ژانویه شد.

با توجه به اینکه نرخ‌های بالاتر، افزایش‌دهنده‌ی هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در فلز زرد است، حامل خبر بدی برای طلا خواهد بود. این سناریو در دو سال گذشته، هر گونه افزایش عمده‌ی قیمت طلا را محدود کرد.

در میان فلزات صنعتی، به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت چین در حال تدارک اقدامات بیشتری برای حمایت از بازارهای محلی است، قیمت مس یک درصد افزایش یافت. در همین راستا، معاملات آتی مس که در ماه مارس منقضی می‌شوند، نزدیک به 1 درصد افزایش یافت و به 3.7823 دلار رسید و بخش عمده‌ای از زیان خود را در سال جاری جبران کرد.

با توجه به اینکه چین بزرگ‌ترین واردکننده‌ی مس در جهان است و یک نقطه دردسر کلیدی برای قیمت مس بوده است، کاهش رشد اقتصادی در چین در دو سال گذشته، تاثیر زیادی بر قیمت مس داشته و بازارها نسبت به ضعف احتمالی تمایل این کشور به فلز قرمز محتاطانه رشد کردند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما