کشش طلا، بار دیگر مثبت شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه، دوباره کششی مثبت را به دست آورد و به منطقه‌ی 2030 دلاری صعود کرد.

کشش طلا، بار دیگر مثبت شد

به گزارش«اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه، دوباره کششی مثبت را به دست آورد و به منطقه‌ی 2030 دلاری صعود کرد و به این ترتیب، در آستانه‌ی معاملات اروپا، به سقف نوسانی یک شبه نزدیک‌تر شد.

با نگاهی به رخدادهای ژئوپلیتیکی مؤثر بر بهای طلا می‌توان مشاهده کرد که درگیری در خاورمیانه هیچ نشانه‌ای از کاهش را ترسیم نکرد که این امر طبعأ در کنار نگرانی‌ها پیرامون کندی بهبود اقتصادی در چین، به نفع فلز گرانبهای امن است. جدای از این، دلار آمریکا (USD) که به سبب لحن ملایم‌تر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، تحت فشار قرار دارد، عامل دیگری برای حمایت از فلز زرد امن خواهد بود.

با این حال، در بحبوحه‌ی کاهش انتظارات برای تعدیل زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، هرگونه حرکت قابل توجه برای افزایش بهای طلا همچنان دور از دسترس به نظر می‌رسد.

اما در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های کلان دریافتی ایالات متحده حاکی از آن است که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و این موضوع به فدرال رزرو فرصت و آزادی عمل بیشتری در زمینه‌ی حفظ نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر می‌دهد. علاوه بر این، اظهارات تندروانه‌ی اخیر چندین مقام فدرال رزرو، با این مفهوم که هنوز برای بررسی کاهش نرخ بهره خیلی زود است، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا از میزان انتظارات برای تغییر سیاست پولی تهاجمی‌تر در سال 2024 بکاهند.

آنچه مسلم است این امر به نوبه‌ی خود نه‌تنها نقش یک بادگیر را برای دلار دارد، بلکه تقویت طلای بدون بازده را نیز محدود می‌کند.

معامله‌گران همچنین ممکن است قبل از انتشار شاخص‌های PMI جهانی در روز چهارشنبه و ریسک رویداد کلیدی نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنج‌شنبه، از شرط‌بندی‌های تهاجمی برای قیمت طلا خودداری کنند.

سرمایه‌گذاران در این هفته همچنین با انتشار چاپ GDP سه ماهه‌ی چهارم ایالات متحده و شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه روبرو خواهند شد. بدیهی است که این داده‌های مهم تورمی ایالات متحده، نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر انتظارات بازار در مورد تصمیمات سیاست آتی فدرال رزرو خواهد داشت. انتظار می‌رود که این مسأله در کنار تحولات تازه پیرامون درگیری اسرائیل و حماس، انگیزه‌ی معناداری برای قیمت طلا ایجاد کند.

با این وجود، پس‌زمینه‌ی بنیادین فوق‌الذکر همچنان حاکی از آن است که مسیر کمترین مقاومت برای طلا XAU/USD به سمت نزول است. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت فروش تلقی شود و با خطر از بین‌رفتن سریع همراه باشد.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا باید از سد 2040 تا 2042 دلار عبور کند تا گاوها بتوانند کنترل خود را در دست بگیرند.

از منظر تکنیکال، هر حرکت بعدی به بالاتر از منطقه 2030 دلاری، احتمالاً با مقاومت سخت در نزدیکی منطقه عرضه 2040 الی 2042 دلاری روبرو خواهد شد. این سطح باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که در صورتی که قاطعانه حذف شود، می‌تواند یک تجمع کوتاه‌مدت را به راه بیندازد. پس از آن قیمت طلا قبل از اینکه بخواهد علامت گرد 2100 دلاری را به دست آورد، ممکن است به منطقه 2077 دلار صعود کند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که کف نوسانی یک شبه، در حدود منطقه 2017-2016 دلار، هم‌اکنون از روند نزولی فوری جلوتر از علامت روانی 2000 دلاری یا پایین‌ترین سطح یک ماهه‌ی هفته‌ی گذشته محافظت می‌کند. شکست پیاپی زیر این سطح می‌تواند قیمت طلا را در مسیر سقوط به سمت حمایت متوسط 1988 دلاری، آسیب‌پذیر کند. سیر نزولی می‌تواند بیشتر به سمت میانگین متحرک 100 روزه (100-SMA) امتداد یابد که در حال حاضر حدود سطح 1972 دلار و SMA 200 روزه، حوالی منطقه 1964-1963 دلار قرار دارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما