جریان‌های تأثیرگذار بر قیمت طلا را بشناسید

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) هفته‌ی جدید را با نرخ ضعیف‌تری آغاز می‌کند و در صدد حفظ لحن پیشنهادی خود در اوایل جلسه‌ی اروپایی است.

جریان‌های تأثیرگذار بر قیمت طلا را بشناسید

به گزارش«اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) هفته‌ی جدید را با نرخ ضعیف‌تری آغاز می‌کند و در صدد حفظ لحن پیشنهادی خود در اوایل جلسه‌ی اروپایی است؛ در واقع فلز زرد امن، یک رگه‌ی برد دو روزه را نیز از بین می‌برد.

سرمایه‌گذاران در پی انتشار داده‌هایی حاکی از اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده، همچنان از میزان انتظارات خود برای تسهیل سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو می‌کاهند. علاوه بر این، عامل دیگری که از انتظار فعالان بازار پیرامون کاهش زودهنگام نرخ بهره کاست، اظهارات تندروانه‌ی اخیر تعدادی از سیاستگذاران با نفوذ فدرال رزرو بود. این امر به نوبه‌ی خود، جریانات را از فلز زرد بدون بازده دور می‌کند. 

جدای از این، لحن کلی مثبت پیرامون بازارهای سهام، بیشتر به امواج حاکم پیرامون قیمت طلا کمک می‌کند. با این حال، خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، در کنار نگرانی‌های مستمر در مورد کندشدن رشد اقتصادی در چین، می‌تواند تا حدودی به پناهگاه امن طلا XAU/USD کمک کند.

در عین حال، پررنگ‌شدن جایگاه طلا به عنوان پناهگاه امن، حامل فشار بر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده است که دلار آمریکا (USD) را در حالت تدافعی نگه می‌دارد و نه‌تنها می‌تواند به محدود‌کردن زیان بیشتر برای این فلز گرانبها کمک کند، بلکه احتیاط را نیز برای معامله‌گران نزولی تضمین خواهد کرد.

از عواملی که در اولین روز هفته‌ی جدید، باعث فروش جدید در اطراف قیمت طلا شد، شرط‌بندی برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، در کنار لحن ریسک به طور کلی مثبت بود.

از طرفی، داده‌های کلان ایالات متحده که هفته‌ی گذشته منتشر شد، فراتر از انتظار بود و همراه با اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا از میزان شرط‌بندی‌های خود برای کاهش زودهنگام نرخ بهره بکاهند.

نظرسنجی اولیه دانشگاه میشیگان حاکی از آن بود که شاخص احساسات مصرف کننده‌ی ایالات متحده از 69.7 در دسامبر به 78.8 در این ماه یا بالاترین سطح از جولای 2021 رسیده است.

همچنین مطابق با ابزار دیده‌بان فدرال رزرو گروه CME، معامله‌گران هم‌اکنون با احتمالی کمتر از 50 درصد، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه‌ی سیاست‌گذاری ماه مارس را قیمت‌گذاری می‌کنند که نسبت به رقم بیش از 70 درصدی هفته‌ی گذشته، کاهش یافته است.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه بر این نکته اذعان داشت که بانک مرکزی قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمی برای کاهش نرخ بهره، به داده‌های تورمی بیشتری نیاز دارد.

به طور جداگانه، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز با اشاره به اینکه هنوز زمان فکرکردن به کاهش نرخ بهره فرا نرسیده، تأکید کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام‌دادن بر روی تورم باقی مانده است.

افزون بر آن، درگیری‌های اسرائیل و حماس، همچنان ادامه دارد که بر جریانان پیرامون طلا می‌افزاید.

بانک خلق چین (PBoC) اوایل این دوشنبه تصمیم گرفت نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله (LPR) را بدون تغییر به ترتیب در 3.45 و 4.20 درصد نگه دارد.

تحلیل تکنیکال: زمانی که حمایت 2020 دلاری به طور قاطع شکسته شود، قیمت طلا می‌تواند به پایین‌ترین حد ماهانه‌ی خود بازآزمایی کند.

از منظر تکنیکال، برخی از موارد زیر حمایت فوری 2,022-2,020 دلار، علامت روانی 2000 دلار یا پایین‌ترین سطح یک ماهه هفته‌ی گذشته را به تصویر می‌کشد. رقم دوم باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که در صورت شکسته‌شدن قاطعانه می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری بهای طلا شود.

گذشته از آن، سقوط بعدی این پتانسیل را دارد که طلا XAU/USD را در مسیر رسیدن به میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA)، در حدود منطقه 1972 دلار، و SMA 200 روزه، نزدیک به منطقه 1964-1963 دلار، بیشتر به سمت حمایت متوسط 1988 دلاری هدایت کند.

از سوی دیگر، سقف نوسانی روز جمعه، پیرامون منطقه عرضه 2040 الی 2042 دلاری، ممکن است به عنوان یک مانع قوی فوری عمل کند. قدرت پایدار فراتر از آن می‌تواند باعث افزایش کوتاه‌مدت شود و طلا XAU/USD را به سمت منطقه 2077 دلاری امتداد دهد. در ادامه‌ی راه، مسیر صعودی می‌تواند بیشتر گسترش یابد و به گاوها اجازه دهد تا علامت گرد 2100 دلاری را پس بگیرند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما