صعود طلا در بحبوحه‌ی تنش‌های خاورمیانه محدود است

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) بر اساس بهبود روز گذشته، برای دومین روز متوالی در روز جمعه، کشش مثبت را به دست آورد.

صعود طلا در بحبوحه‌ی تنش‌های خاورمیانه محدود است

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) بر اساس بهبود روز گذشته از نزدیکی مرز روانی 2000 دلار یا پایین‌ترین سطح آن از 13 دسامبر قرار داشت و برای دومین روز متوالی در روز جمعه، کشش مثبت را به دست آورد.

از مهم‌ترین عواملی که از فلز گرانبهای امن حمایت کردند، تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه، در کنار نگرانی در مورد تداوم ضعف اقتصادی در چین بود.

در عین حال، داده‌های کلان منتشرشده ایالات متحده در این هفته حاکی از آن بود که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که از میزان شرط‌های خود برای کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو بکاهند. این امر منجر به افزایش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده می‌شود و به دلار آمریکا (USD) اجازه می‌دهد تا نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه بایستد که در کنار ریسک مثبت، باید به عنوان یک باد مخالف برای طلای غیربازده عمل کند.

معامله‌گران هم‌اکنون به داده‌های کلان ایالات متحده از جمله احساسات اولیه مصرف‌کننده میشیگان و انتظارات تورمی، و همچنین فروش خانه‌های موجود، توجه دارند. جدای از این، سخنرانی اعضای بانفوذ FOMC و بازده اوراق قرضه ایالات متحده، دلار را به حرکت درآورده و محرکی برای قیمت طلا ایجاد می‌کند.

با این وجود، طلا XAU/USD همچنان در مسیری باقی می‌ماند که هفته را در وضعیت قرمز به پایان می‌رساند و از این رو، پس‌زمینه‌ی بنیادین، احتیاط را برای گاوها ضروری می‌کند.

به نظر می‌رسد تداوم درگیری‌ها در خاورمیانه، در بحبوحه‌ی کاهش قیمت دلار آمریکا، از قیمت امن طلا حمایت می‌کند.

اگرچه کاهش شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس همچنان به عنوان یک باد عقب عمل می‌کند، اما دلار پایین‌تر در سقف قیمت 13 دسامبر که در اوایل این هفته لمس شد، تثبیت می‌شود.

داده‌های کلان انعطاف‌پذیر دریافتی ایالات متحده که این هفته منتشر شد، نشان می‌دهد که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار دارد و به بانک مرکزی فرصت می‌دهد تا نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

همچنین، با توجه به ارقام خوش‌بینانه‌ی خرده‌فروشی ایالات متحده در روز چهارشنبه، داده‌های منتشر شده در روز پنج‌شنبه حاکی از آن بود که مطالبات اولیه‌ی بیکاری به پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2022 رسیده است.

بازارها به سرعت به گزارش قوی بازار کار واکنش نشان دادند و اکنون با احتمال 50 درصدی کاهش نرخ در نشست مارس FOMC قیمت‌گذاری می‌کنند که از 75 درصد یک هفته قبل کاهش یافته است.

از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده نیز به بالاترین سطح خود از اواسط دسامبر رسیده است که به نفع دلار آمریکاست و باید افزایش را برای فلز زرد غیر بازده محدود کند.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا زیر مقاومت محوری 2040 الی 2042 دلار باقی می‌ماند

از منظر تکنیکال، عدم خرید متعاقب فراتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) حاکی از آن است که سوگیری فروش هنوز تا پایان‌یافتن فاصله دارد. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه به تازگی کشش منفی را به دست آورده‌اند و مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت نزولی است.

از این رو، هر حرکت صعودی بیشتر ممکن است همچنان به عنوان یک فرصت برای معامله‌گران نزولی تلقی شود و این خطر را دارد که به سرعت در نزدیکی مقاومت ایستا 2,040 الی 2,042 دلار خنثی شود. با این حال، برخی از خریدهای متعاقب ممکن است باعث افزایش کوتاه‌مدت شود و طلا XAU/USD را به سمت منطقه 2,077 دلار در مسیر تا مرز روانی 2,100 دلار امتداد دهد.

از طرف دیگر، معامله‌گران نزولی ممکن است منتظر یک شکست پایدار به زیر رقم گرد 2000 دلار باشند و قبل از شرط‌بندی جدید، در موضع احتیاط بمانند. پس از آن، قیمت طلا ممکن است نزول به سمت پایین‌ترین نرخ ماهانه ماه دسامبر، در حدود منطقه 1974-1973 دلار را تسریع بخشد. 1974 دلار در نزدیکی محل تلاقی SMA های 100 و 200 روزه، در اطراف منطقه 1971-1963 دلار قرار دارد که اگر قاطعانه شکسته شود، راه را برای ضررهای عمیق‌تر به سمت حمایت متوسط 1955 دلاری هموار می‌کند. طلا XAU/USD در نهایت می‌تواند به کف نوسانی ماه نوامبر، در حدود منطقه 1932-1931 دلار سقوط کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما