4 سناریو برای حراج شمش طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: حاشیه حراج شمش این بود که در ساعت 12 یعنی ساعات ابتدایی حراج، سایت مرکز مبادله از دسترس خارج شد و تا ساعت 14 و 45 دقیقه در دسترس نبود.

4  سناریو برای حراج شمش طلا

در ساعت 16 اعلام شد که 10 کیلو شمش طلا در اولین حراج مرکز مبادله معامله شد و قیمتش بسیار نزدیک به بازار بوده که بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین شد. از جمله مجهولات برای بازار در این حراج قیمت دقیق حراج بود. در بازار گفته می‌شد که قیمت این حراج بر اساس قیمت مظنه 11 میلیون و 180 هزار تومان در مثقال، تعیین شده. اکوایران در چهارتا سناریو برآورد کرده که در هر سناریو چقدر رانت به خریداران شمش می‌رسه. سناریو اول برآورد قیمت شمش با قیمت دلار مرکز مبادله‌ است که 42 هزار تومان است. با این قیمت دلار و انس 2025 دلاری، قیمت شمش حوالی یک میلیارد و 927 میلیون و 788 هزار تومان برآورد می‌شه. با توجه به این قیمت و قیمت شمش طلا در بورس کالا، رانت ایجاد شده برای هر کیلو شمش طلا نزدیک به یک میلیارد و 600 میلیون تومان است. 

سناریوی دوم شنیده‌های بازار است. اگر قیمت شمش را با مظنه 11 میلیون و 180 هزار تومان در مثقال بخواهیم بدست بیاریم حوالی 2 میلیارد و 426 میلیون و 215 هزار تومان برآورد می‌شه. در سناریوی دوم نزدیک به یک میلیارد و 170 میلیون رانت به خریداران داده می‌شه. در این سناریو قیمت دلار نهفته در مظنه 11 میلیون و 180 هزار تومان در مثقال، 52 هزار و 800 تومان است. سناریوی سوم با قیمت دلار بازار آزاده که الان حوالی 53 هزار و 500 تومان است. در این سناریو قیمت هر کیلو شمش نزدیک به 2 میلیارد و 455 میلیون تومان برآورد می‌شه که رانتش نسبت به بورس کالا یک میلیارد و 149 میلیون است. سناریوی چهارم با قیمت بازار است. اگر با قیمت مظنه 11 میلیون و 700 هزار تومان در مثقال بدست بیاد تقریبا رانتش صفر است. نکته اینه که قیمت دلار نهفته در طلای بازار نزدیک به 58 هزار تومان است.

گروهی از معامله‌گران مدعی بودند اینکه قیمت را نزدیک بازار آزاد در نظر گرفتند خودش هم سیگنال افزایش به بازار داد.

با افزایش قیمت در روز چهارشنبه معامله‌گران فنی هشدار می‌دادند دلار دارد به سقف‌های قبلی نزدیک می‌شود پس بی‌گدار به آب نزنید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما