قیمت طلا، تحت فشار قرار گرفت

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XUA/USD) در اوایل جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، زیر سطح 2000 دلار، تحت فشار باقی ماند.

قیمت طلا، تحت فشار قرار گرفت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XUA/USD) در اوایل جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، زیر سطح 2000 دلار، تحت فشار باقی ماند. گفتنی است آنچه باعث شد فلز زرد در سطوح پائین قرار گیرد، تقاضای مستمر دلار آمریکا (USD) و بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات متحده بود. قیمت طلا در زمان نگارش این مطلب، با کاهش 0.09 درصدی در روز، در سطح 2025 دلار معامله شد.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که معیاری برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مورد استفاده شرکای تجاری ایالات متحده است، صعود خود را به قله‌های جدید ابتدای سال تاکنون امتداد داد که از مرز 103.30 گذشته است. اما بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در سطوح بالاتری قرار گرفت که بازدهی 10 ساله در 4.05 درصد است.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه از کاهش محدوده‌ی هدف فدرال رزرو برای نرخ وجوه فدرال در سال جاری خبر داد. والر همچنین خاطرنشان کرد که در صورتی که زمان مناسب برای شروع کاهش نرخ‌ها فرا برسد، این کار باید به‌طور روشمند و با دقت انجام شود. بر اساس ابزار CME نظارت بر نرخ، بازارها با احتمال 67 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که FOMC کاهش نرخ را در ماه مارس آغاز کند. با این حال، معامله‌گران انتظار تعداد 7 کاهش را برای سال 2024 دارند، گرچه پس از اظهارات والر، این تعداد به شش کاهش رسید.

از سوی دیگر، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، نگرانی‌ها را در مورد اختلالات عرضه افزایش می‌دهد که به نفع دارایی‌های سنتی امن مانند طلاست.

در کنار این‌ها، لی کیانگ، نخست‌وزیر چین روز سه‌شنبه به رشد 5.2 درصدی اقتصاد در سال 2023 اشاره کرد که بدون اتکا به محرک‌های عظیم، از هدف رشد رسمی دولت برای سال فراتر رفت.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های اقتصادی چین در روز چهارشنبه در کانون توجه خواهد بود. مطابق با برآوردهای انجام‌شده، تولید صنعتی چین در ماه دسامبر در مقیاس سالانه در 6.6 درصد ثابت می‌ماند، در حالی که پیش بینی می‌شود فروش خرده فروشی از 10.1 درصد در قرائت قبلی، به 8 درصد در ماه دسامبر کاهش یابد.

معامله‌گران علاوه بر داده‌های اقتصادی چین، توجه به خرده فروشی ماه دسامبر در ایالات متحده را در مرکز توجه قرار می‌دهند که قرار است در اواخر روز چهارشنبه ارائه شود. انتظار می‌رود این رقم افزایش 0.4 درصدی نسبت به 0.3 درصد قبلی را نشان دهد. اهمیت این داده‌ها بدان دلیل است که جهت‌گیری روشنی به قیمت طلا می‌دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما