قیمت طلا گامی به عقب برداشت + جزئیات

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی افزایش ارزش دلار و همچنین برخی اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره، طلا امروز با کاهش قیمت مواجه شد.

قیمت طلا گامی به عقب برداشت + جزئیات

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه کاهش یافت، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 2019 دلار و 70 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در فوریه با 0.4 درصد کاهش به 2022 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید. هر دو شاخص در روز سه شنبه، بیش از 1 درصد سقوط کردند.

گفتنی است در روند کاهشی قیمت طلا، علاوه بر افزایش ارزش دلار، سیگنال‌های جنگ‌طلبانه‌ از سوی مقامات فدرال رزرو نیز مؤثر بود که تردیدهای بیشتری را در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایجاد کرد.

پس از آنکه کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، رویکرد محتاطانه‌ای را برای کاهش نرخ‌ها اعلام کرد و اظهار داشت که انعطاف‌پذیری اخیر در اقتصاد ایالات متحده، احتمالاً هرگونه کاهش احتمالی را به تعویق می‌اندازد، قیمت طلا از سطح 2050 دلار در هر اونس سقوط کرد. البته اظهارات وی، علاوه بر آنکه منجر به جهش شدید بازدهی خزانه‌داری و عبور نرخ 10 ساله از مرز 4 درصد شد، بر دلار آمریکا نیز تأثیر گذاشت و ارز ایالات متحده را به بالاترین سطح یک ماهه رساند.

دورنمای نرخ‌های بهره‌ی بالاتر به مدت طولانی‌تر در ایالات متحده، تا حد زیادی تقاضای اخیر برای طلا را خنثی کرد و معامله‌گران را بر آن داشت که از فلز زرد دور شده و به سمت دلار حرکت کنند.

و اما در آستانه‌ی انتشار نشانه‌های بیشتری در ایالات متحده، معامله‌گران از میزان شرط‌بندی‌های کاهش نرخ در ماه مارس کاستند.

هم‌اکنون تولید صنعتی آتی و داده‌های خرده‌فروشی در ماه دسامبر با موعد انتشار روز چهارشنبه، در مرکز توجه فعالان بازار است. ناگفته نماند که هر گونه نشانه‌ای از قدرت در اقتصاد ایالات متحده، به ویژه هزینه‌های مصرف‌کننده، به فدرال رزرو فرصت بیشتری می‌دهد تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

مطابق با ابزار CME نظارت بر نرخ، معامله‌گران باور چندانی در مورد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در ماه مارس ندارند. در واقع، فعالان بازار، با احتمال 62.8 درصدی برای کاهش 25 واحدی روبرو هستند که از 66.1 درصد روز قبل کاهش یافته است.

آنچه مسلم است نرخ‌های بالاتر نه‌تنها هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در شمش را افزایش می‌دهد، بلکه جریان سرمایه به طلا را نیز محدود می‌کند. البته این روند در دو سال گذشته نیز بر فلز زرد تاثیر گذاشته بود.

گذشته از آن، در بحبوحه‌ی افزایش اقدامات نظامی در خاورمیانه و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک، طلا با افزایش تقاضای پناهگاه امن مواجه شد که البته معامله‌گران آن را جایگزین پناهگاه امن دلار کردند. با این حال، فلز زرد از کاهش احتمالی نرخ بهره ایالات متحده در سال جاری سود خواهد برد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس پس از ارقام متوسط رشد اقتصادی از بزرگترین واردکننده‌ی چین، به پایین‌ترین حد یک ماهه رسید. در همین راستا، معاملات آتی مس منقضی در ماه مارس با 0.5 درصد کاهش به 3.7492 دلار در هر پوند رسید و ضعیف‌ترین سطح خود از اوایل دسامبر را به نمایش گذاشت.

پس از آنکه داده‌ها نشان داد تولید ناخالص داخلی چین، در سه ماهه چهارم کمی کمتر از حد انتظار رشد کرد، فلز سرخ با موج جدیدی از فروش مواجه شد.

در حالی که رشد تولید ناخالص داخلی هنوز از هدف 5 درصدی دولت برای سال 2023 پیشی گرفته است، سایر شاخص‌های ضعیف برای دسامبر نیز، از آهنگ ضعیفی برای چین در سال 2024 خبر می‌دهند.

ناگفته نماند که از آنجا که بازارها نگران بودند که بدترشدن شرایط اقتصادی در چین، بر میزان تقاضا تأثیر بگذارد و کاهش تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی نیز از میزان انتظارات برای تقاضای مس کاست،  قیمت مس در هفته‌های اخیر تحت فشار مجدد قرار گرفت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما