آیا قیمت طلا امروز یک قدم به عقب برداشت ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: همزمان با افزایش ارز دلار آمریکا، طلا که در جلسه معاملاتی قبلی افزایش یافته بود، اندکی کاهش یافت.

آیا قیمت طلا امروز یک قدم به عقب برداشت ؟

به گزارش  اینوستینگ، طلا در روز سه‌شنبه پس از افزایش شدید در جلسات اخیر، اندکی کاهش یافت؛ هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 2049.41 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در فوریه با 0.3 درصد کاهش به 2052.90 دلار در هر اونس رسید.

با این حال، در آستانه‌ی انتشار داده‌های بیشتر اقتصادی و سیگنال‌های فدرال رزرو، افزایش ارزش دلار، قیمت‌های طلا را تحت فشار قرار داد. در واقع، از آنجا که فعالان بازار به منظور حصول سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان کاهش نرخ بهره در سال جاری، به انتظار اظهارات مقامات فدرال ررزو هستند، دلار در روز سه‌شنبه بازگشت داشت.

البته در این بین، نمی‌توان نقش رویدادهای ژئوپلیتیک را نادیده گرفت، چرا که تشدید اقدامات نظامی در خاورمیانه، به فلز زرد کمک کرد تا از افزایش تقاضای پناهگاه امن در جلسات اخیر سود برد.

شاخص دلار در روز سه‌شنبه 0.5 درصد افزایش یافت و به این ترتیب در آستانه‌ی سخنرانی کریستوفر والر، رئیس بانک مرکزی آمریکا در اواخر روز سه‌شنبه، تقاضا برای دلار آمریکا افزایش یافت. در واقع، پس از آنکه داده‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده در ماه دسامبر نشانه‌های متفاوتی را به بازارها ارائه کرد، اظهارات والر در مورد پتانسیل کاهش نرخ بهاره زیر ذره‌بین فعالان بازار قرار گرفت.

همچنین در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، قرائت داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی ایالات متحده در روز چهارشنبه ارائه خواهد شد و سیگنال‌های بیشتری را برای اقتصاد منعکس می‌کند. ناگفته نماند که هرگونه نشانه‌ای از انعطاف‌پذیری اقتصادی به فدرال رزرو فرصت بیشتری می‌دهد تا نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

مطابق با ابزار CME نظارت بر نرخ، معامله‌گران از شرط‌بندی‌ها برای کاهش نرخ در مارس 2024 کاستند. با توجه به اینکه بستر معاملاتی با سود پائین به نفع فلز زرد است، انتظارات مبنی بر کاهش زودهنگام نرخ بهره، محرک اصلی رشد طلا در هفته‌های اخیر بوده است.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز سه‌شنبه کاهش یافت؛ در همین راستا، معاملات آتی مس منقضی در ماه مارس با 0.7 درصد کاهش به 3.7572 دلار در هر پوند رسید. در واقع فلز سرخ، تحت فشار دلار قدرتمند قرار داشت و البته شرایط بازار نیز به گونه‌ای است که معامله‌گران منتظر دریافت نشانه‌های بیشتری از بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان در این هفته هستند.

در حوزه‌ی داده‌های مرتبط، چین قرار است روز چهارشنبه ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را منتشر کند و فعالیت ضعیف اقتصادی یک ساله را به نمایش بگذارد. در حالی که قرار است تولید ناخالص داخلی هنوز از هدف سالانه 5 درصدی دولت فراتر رود، این افزایش عمدتاً ناشی از یک مبنای پایین‌تر برای مقایسه از سال 2022 است. علاوه بر آن، تولیدات صنعتی چین و فروش خرده‌فروشی نیز در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

از آنجا که رشد کند اقتصادی در بزرگترین واردکننده‌ی جهان باعث کاهش تقاضا برای فلز قرمز می‌شود و این موضوع باعث بروز نگرانی در بازارها شده، این امر در دو سال اخیر، عامل فشار کلیدی بر قیمت مس بوده است. اقتصاد چین در ماه‌های اخیر نشانه‌های کمی از بهبود را نشان داده است و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد. با این حال قیمت مس ممکن است به دلیل افزایش تقاضا از منابع دیگر، به ویژه فشار به سمت انرژی سبز، قدرت بیشتری داشته باشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما