پرواز قیمت طلا به اوج رسید

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز تحت تأثیر جو خوشبینانه‌ و محتاطانه‌ی بازار، در سطح 2050 دلاری یا بالاترین سطح پنج روز اخیر قرار گرفت.

پرواز قیمت طلا به اوج رسید

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه آسیا در حوالی بالاترین سطح پنج روز اخیر یعنی بالای 2050 دلار قرار دارد که البته رشد فلز زرد، تحت تأثیر برخی عوامل از جمله جو خوش‌بینانه‌ و محتاطانه‌ی بازار، افزایش شرط‌بندی‌های فدرال رزرو آمریکا پیرامون کاهش نرخ در ماه مارس و شرایط محدود معاملاتی ناشی از تعطیلات بوده است.

طلا در بحبوحه‌ی نوسانات دلار آمریکا مورد حمایت قرار می‌گیرد

از آنجا که آخرین تحولات بنیادین سرمایه‌گذاران را به چالش می‌کشد، تداوم عدم اطمینان در بازار موضوعی است که به طلا قدرت می‌دهد. گذشته از آن، با وجود بازدهی چشمگیر اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، دلار آمریکا بین سود و زیان در نوسان است.

با نگاهی به نوسانات ارز ایالات متحده می‌توان مشاهده کرد که در روز جمعه، پس از کاهش غیرمنتظره‌ی شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) در ماه دسامبر، دلار آمریکا از سطوح بالاتر سقوط کرد و به این ترتیب بر میزان شرط‌ها مبنی بر کاهش نرخ در ماه مارس فدرال رزرو افزود و علاوه بر آن، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را نیز کاهش داد.

مطابق با ابزار گروه CME نظارت بر نرخ، هم‌اکنون قیمت‌گذاری بازار به احتمال 78 درصدی اشاره دارد که بانک مرکزی ایالات متحده در ماه مارس کاهش نرخ‌ها را آغاز کند که در مقایسه با احتمال 68 درصدی یک هفته‌ی پیش، عدد بزرگتری است. انتظاراتی مبنی بر فدرال رزرو تندرو نیز از افزایش مستمر قیمت طلا حمایت می‌کند.

با این وجود، فعالان بازارها ترجیح می‌دهند پیش از انتشار گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) چین، در موقعیتی محتاطانه باقی بمانند، به ویژه پس از اینکه بانک خلق چین (PBOC) بازارها را بدون کاهش نرخ تسهیلات وام میان‌مدت (MLF) غافلگیر کرد.

علاوه بر این، تنش‌های در حال گسترش بین چین و تایوان نیز نه‌تنها حمایت چشمگیری از دلار به عمل می‌آورد، بلکه سرمایه‌گذاران را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

در پی پیروزی ویلیام لای، به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تایوان، و تبریک آنتونی بلینتن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، وزارت امور خارجه چین، از مخالفت قاطعانه‌ی چین با هرگونه تعامل رسمی آمریکا با تایوان و دخالت در امور تایوان به هر شکل و هر بهانه‌ای خبر داد.

از سوی دیگر، درگیری‌های ژئوپلیتیکی مبنی بر حملات به کشتی نیروی دریایی ایالات متحده ادامه دارد که به عنوان باد موافقی برای قیمت طلا عمل می‌کند.

و اما با نگاهی رو به جلو، در غیاب داده‌های اقتصادی قابل توجه و در بحبوحه‌ی معاملات ملایم، قیمت طلا می‌تواند وضعیت نوسانی خود را حفظ کند. هم‌اکنون علاوه بر داده‌های خرده فروشی ایالات متحده و اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چین، سخنرانی کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو در کانون توجه خواهند بود.

آنگونه که از چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت فلز زرد می‌توان دریافت، قیمت طلا پس از بسته‌شدن در روز جمعه بالاتر از میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) در سطح 2046 دلار، که محدوده‌ی معاملات هفتگی را به سمت صعودی شکست، به نفع خریداران باقی می‌ماند.

به علاوه، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در بالای خط وسط پایدارتر به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که دامنه‌ی افزایش قیمت طلا بیشتر است. علاوه بر این، SMA تقاطع صعودی 100 و 200 روزه همچنان به عنوان یک مهره‌ی بازی نقش‌آفرینی می‌کند و حامی قیمت طلا خواهد بود.

مقاومت فوری در کف قیمت 206 دلار در 5 ژانویه مشاهده می‌شود که بالاتر از آن مقاومت ایستا در 2080 دلار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. چنانچه حرکت خوش‌بینانه حفظ شود، آزمایش مجدد مانع 2100 دلاری را نمی‌توان رد کرد.

با این حال، اگر فروشندگان طلا در سطوح بالاتر کمین کنند و بر عقب‌نشینی‌ها دامن بزنند، مقاومت 21 روزه SMA تبدیل به حمایت در 2046 دلار، چالش اولیه خواهد بود. بسته‌شدن روزانه کمتر از این سطح برای نفی روند صعودی مجدد حیاتی است.

هدف نزولی بعدی در SMA 50 روزه با قیمت 2019 دلار مشاهده می‌شود. پیش از آن، قیمت 2027 دلاری روز جمعه می‌تواند به خریداران طلا به صورت موقت، مهلت دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما