معاملات طلا در محدوده معاملاتی محدود

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در جریان معاملات آسیایی روز چهارشنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است.

معاملات طلا در محدوده معاملاتی محدود

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا (XAU/USD) در جریان معاملات آسیایی روز چهارشنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان است و به دنبال عقب‌نشینی دیرهنگام روز گذشته از منطقه 2040 دلاری، تلاش می‌کند تا هر گونه کشش معناداری را به دست آورد.

معامله‌گران هم‌اکنون ترجیح می‌دهند قبل از انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید در انتظار انتشار آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده در روز پنج‌شنبه باشند.

گزارش کلیدی CPI ایالات متحده نیز نه‌تنها بر انتظارات در مورد تصمیمات آتی سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد، بلکه به تعیین مسیر کوتاه‌مدت قیمت طلای بدون بازده نیز کمک می‌کند. با توجه به ریسک گزارش‌های کلیدی، داده‌های کلان دریافتی ایالات متحده به یک اقتصاد همچنان انعطاف‌پذیر اشاره می‌کند که ناشی از تورم بالاتر از سطح هدف است. علاوه بر این، اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا از میزان انتظارات برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر در سال 2024 بکاهند.

گذشته از این، لحن کلی مثبت پیرامون بازارهای سهام بیشتر به محدودکردن قیمت امن طلا کمک می‌کند. در عین حال، بانک مرکزی ایالات متحده در نشست دسامبر خود موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کرد و ابراز داشت که هزینه‌های استقراض را در سال 2024 کاهش خواهد داد.

با تمام این‌ها، فعالان بازار در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نامطمئن هستند. این امر نه‌تنها از طلا (XAU/USD) حمایت می‌کند، بلکه باعث می‌شود که دلار آمریکا (USD) در حالت تدافعی قرار گیرد. با این وجود، این فلز گرانبها در فاصله قابل توجهی از پایین‌ترین حد خود در سه هفته‌ی گذشته که روز دوشنبه به آن رسید، باقی می‌ماند.

با نگاهی رو به جلو، هیچ داده‌ی اقتصادی مرتبط محرک بازاری وجود ندارد و دلار را تحت‌الشعاع بازده اوراق قرضه ایالات متحده قرار می‌دهد. جدای از این، احساسات ریسک گسترده‌تر ممکن است انگیزه‌ای برای قیمت طلا ایجاد کند و به معامله‌گران اجازه دهد تا فرصت‌های کوتاه‌مدت را به دست آورند.

در همین حال، ناتوانی فلز گرانبها در جذب خریداران، از چشم‌انداز گسترش روند نزولی تثبیت‌شده‌ای که طی دو هفته‌ی گذشته یا بیشتر شاهد آن بودیم، حمایت می‌کند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما