طلا یک قدم مثبت برداشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی تضعیف دلار آمریکا به دلیل کاهش انتظارات تورمی مصرف‌کننده در ایالات متحده، طلا امروز کشش مثبت به دست آورد.

طلا یک قدم مثبت برداشت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در جریان نشست معاملاتی آسیایی روز سه‌شنبه، کشش مثبتی را به دست آورد و به این ترتیب، از پایین‌ترین حد خود در سه هفته‌ی گذشته، در حدود 2017-2016 دلار که روز گذشته لمس کرد، دور می‌شود.

کاهش انتظارات تورمی مصرف‌کننده در ایالات متحده، منجر به تقویت شرط‌بندی‌های معامله‌گران در بازار مبنی بر احتمال شروع کاهش نرخ توسط فدرال رزرو شد. این امر که به‌عنوان یک عامل کلیدی به نفع فلز زرد غیر بازده تلقی می‌شود، باعث شد که گاوهای دلار آمریکا (USD) برای دومین روز متوالی در حالت تدافعی قرار گیرند.

با این حال، در پی امیدواری‌ها برای فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده که ناشی از انعطاف‌پذیری بازار کار است، سرمایه‌گذاران از میزان انتظارات برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر فدرال رزرو کاسته‌اند. علاوه بر این، اظهارات تندروانه‌ی اخیر چندین مقام فدرال رزرو بر عدم اطمینان در مورد احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره افزوده است که همچنان حامی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده محسوب می‌شود. این امر قطعأ علاوه بر اینکه مانعی بر سر راه ضرر و زیان دلار است، هر گونه سود بیشتر برای قیمت طلا را محدود خواهد کرد.

گذشته از آن، یک جو تجاری مثبت پیرامون بازارهای سهام آسیایی ممکن است به منزله‌‌ی محدود‌کننده‌ای امن برای طلا XAU/USD باشد.

افزون بر آن، معامله‌گران ممکن است ترجیح دهند برای دستیابی به سرنخ‌های بیشتر در مورد تصمیم‌گیری آتی فدرال رزرو در مورد سیاست پولی، در انتظار انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده ایالات متحده در روز پنج‌شنبه بمانند و از شرط‌بندی‌های تهاجمی خودداری کنند. این امر به نوبه‌ی خود نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار خواهد داشت و انگیزه‌ی جهت‌گیری جدیدی برای قیمت طلا ایجاد می‌کند.

عوامل محرک‌ بازار: شرط‌بندی‌های تسهیل‌کننده فدرال رزرو و ضعف اندک دلار، از طلا حمایت می‌کند

بنا بر اعلام فدرال رزرو نیویورک در گزارشی در روز دوشنبه، پیش بینی مصرف کنندگان آمریکایی از تورم در کوتاه‌مدت در دسامبر به پایین‌ترین سطح در نزدیک به سه سال گذشته رسیده است که نه‌تنها ارزش دلار آمریکا را تضعیف کرد، بلکه به نفع قیمت طلا نیز هست.

انتظار می‌رود تورم در یک سال آینده، 3 درصد باشد که پایین‌ترین میزان از ژانویه 2021 است، در حالی که تورم سه سال بعد 2.6 درصدی و فشار قیمت‌ها در پنج سال آینده، 2.5 درصد در مقابل 2.7 درصد در نوامبر بوده است.

گفتنی است اگرچه سرمایه‌گذاران همچنان در سایه‌ی اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده، انتظارات خود را برای کاهش سیاست‌های تهاجمی‌تر کاهش می‌دهند، این داده‌ها مجدداً انتظارات برای تغییر قریب‌الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو را تأیید می‌کند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، با اشاره به کاهش فراتر از انتظار تورم خاطرنشان کرد که تورم بانک مرکزی ایالات متحده همچنان باید به سیاست‌های سختگیرانه زمان بدهد تا روی کاهش کار کند. بوستیک دو کاهش 25 واحدی را تا پایان سال 2024 در افق نزدیک مشاهده می‌کند.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو نیز به کاهش بیشتر تورم تأکید کرد که با ثابت‌ماندن نرخ سیاستی برای مدت طولانی‌تر ممکن خواهد شد، گرچه خطرات تورمی صعودی همچنان وجود دارد و موضع سیاست فعلی به اندازه‌ی کافی محدود‌کننده به نظر می‌رسد.

بدیهی است که این موضوع، بر عدم اطمینان در مورد احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌افزاید و به بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی ایالات متحده کمک می‌کند تا بالای آستانه‌ی 4.0 درصد ثابت بماند و ممکن است فلز زرد بدون بازده را نیز محدود کند.

در عین حال، بازار همچنان به ارقام تورم مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه متمرکز است که باید به تعیین مرحله‌ی بعدی حرکت جهت‌دار برای طلا XAU/USD کمک کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا ممکن است بر حرکت مثبت متوسط روزانه تمرکز کند

از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومتی در نزدیکی منطقه افقی 2040 دلار مواجه خواهد شد که بالاتر از آن، قیمت طلا می‌تواند نوسان روز جمعه را مجدداً در منطقه 2063-2064 دلار آزمایش کند.

مانع مربوطه‌ی بعدی نزدیک به منطقه 2077 دلاری است که اگر قاطعانه برطرف شود، چشم‌انداز منفی کوتاه‌مدت را خنثی می‌کند و به گاوها اجازه می‌دهد تا رقم گرد 2100 دلاری را پس بگیرند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که کف نوسانی یک شبه، در حدود منطقه 2017-2016 دلار، اکنون از روند نزولی فوری پیش از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) محافظت می‌کند که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2012-2011 دلار قرار دارد. به دنبال آن علامت روانشناختی 2000 دلاری قرار می‌گیرد که در زیر آن قیمت طلا می‌تواند نزول به سمت حمایت متوسط 1988-1986 دلاری را در مسیر کف قیمت ماه دسامبر، حوالی منطقه 1973 دلاری و تلاقی 1962 دلاری تسریع بخشد، که شامل میانگین‌های متحرک 100 و 200 روز می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما