یک عقبگرد بی‌موقع برای طلا!

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا و تقویت دلار آمریکا، قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد یک و نیم هفته‌ی اخیر رسید.

یک عقبگرد بی‌موقع برای طلا!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» در پی افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا و تقویت دلار آمریکا، قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد یک و نیم هفته‌ی اخیر رسید.

گفتنی است بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده پس از گذشت دقایقی از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 12 و 13 دسامبر شروع به کاهش کرد و بدیهی است که این موضوع در کنار لحن ضعیف‌تر بازارهای سهام، به فلز گرانبها اجازه می‌دهد تا نه‌تنها در جریان نشست آسیایی روز پنج‌شنبه، کشش بیشتری را به دست آورد، بلکه برخی از خریداران را در حوالی منطقه 2030 دلاری جذب کند.

با این حال، این صورتجلسه هیچ سرنخی در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه نکرد. در همین راستا، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، اظهار داشت که افزایش نرخ بهره همچنان به عنوان گزینه‌ای بر روی میز باقی می‌ماند و به عنوان باد موافقی برای بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده عمل می‌کند و مسلم است که می‌تواند علاوه بر رشد قیمت طلا، هر گونه روند نزولی معنادار را برای دلار آمریکا محدود کند.

در عین حال، معامله‌گران همواره در صدد هستند تا به شفافیت بیشتر در مورد چشم‌انداز سیاستی فدرال رزرو دست یابند. از این رو، تمرکز بازار بر داده‌های کلیدی همچون جزئیات استخدام ماهانه‌ی ایالات متحده باقی می‌ماند که در قالب گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه ارائه خواهد شد.

افزون بر آن، سند اقتصادی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه، که شامل گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی و مطالبات معمول اولیه‌ی بیکاری است، به منظور فرصت‌های تجاری کوتاه‌مدت زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت. با این وجود، تردیدها در مورد احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ممکن است معامله‌گران را از شرط‌بندی‌های صعودی تهاجمی در مورد قیمت طلای بدون بازده باز دارد و از این رو، پیش از تأیید اینکه روند نزولی یک هفته‌ای ادامه داشته است، باید موضع احتیاط را رعایت کرد.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا هم‌اکنون ممکن است در نزدیکی منطقه افقی 2048 الی 2050 دلار با مقاومت روبرو شود.

از منظر تکنیکال، شکست یک شبه و پذیرش سطحی کمتر از 2050-2048 دلار مقاومت تبدیل‌شده به حمایت، به نفع معامله‌گران نزولی است. مع‌الوصف، نوسانگرهای نمودار روزانه همچنان در محدوده‌ی مثبت قرار دارند و احتیاط لازم را می‌طلبند. بنابراین، عاقلانه است که قبل از اتخاذ موقعیت برای حرکت کاهشی بیشتر، منتظر فروش بعدی در زیر کف قیمت نوسانی یک شبه، در حدود منطقه 2030 دلاری باشیم.

ممکن است طلا در مسیر حرکت تا مرز روانی 2000 دلار، به سمت میانگین متحرک 50 روزه (50-SMA) که در حال حاضر حدود 2012 تا 2011 دلار است، شتاب بگیرد. گفتنی است شکست پایدار زیر این رقم ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که حرکت به بالای منطقه 2050 دلاری، اکنون با مقاومت سختی در نزدیکی منطقه 2064 الی 2065 دلار مواجه است. مانع بعدی مربوط در منطقه افقی 2077 دلار است که اگر قاطعانه برطرف شود به طلا اجازه می‌دهد تا دوباره به سمت بازپس‌گیری مارک 2100 دلار حرکت کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما