آیا طلا موفق به جذب خریداران می‌شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه برخی عوامل اعم از کاهش ارز دلار و جو محتاطانه‌ی بازار به طلا کمک کرد تا خریداران را جلب کند، اما فلز زرد به میزان 20 دلار طی امروز کاهش یافت.

آیا طلا موفق به جذب خریداران می‌شود؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در طول روز بیش از 20 دلار عقب‌نشینی کرد و در نهایت برای سومین روز متوالی در روز سه‌شنبه، در رنگ قرمز قرار گرفت. با این حال فروش فلز زرد تداوم نداشت.

آنچه مسلم است انتظارات از فدرال رزرو در زمینه‌ی کاهش سیاست‌های پولی در سال جاری، همراه با نگرانی‌ها در مورد بهبود اقتصادی شکننده در چین و خطرات ژئوپلیتیکی، همچنان به عنوان باد موافقی برای فلز گرانبها عمل می‌کند. گذشته از آن، کاهش قیمت دلار آمریکا (USD) و جو محتاطانه بازار به فلز زرد امن کمک می‌کند تا برخی از خریداران را در جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه به سمت خود بکشد.

با این حال، تردیدها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، که منجر به افزایش شدید بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده شد، به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلای غیربازده عمل می‌کند.

معامله‌گران همچنین ممکن است در آستانه‌ی جلسه‌ی FOMC، از اتخاذ شرط‌های صعودی تهاجمی خودداری کنند؛ گفتنی است این نشست می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد اقدامات سیاست بعدی فدرال رزرو ارائه دهد و بر میزان تقاضای دلار در کوتاه‌مدت بیفزاید.

در عین حال، برخی گزارش‌های کلیدی داده‌های کلان ایالات متحده اعم از PMI تولید ISM و داده‌های افتتاحیه شغلی JOLTS، برای فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

رویدادهای کلیدی پیرامون طلا

با نگاهی به رویدادهای مهم که اخیرا اتفاق افتاد می‌توان مشاهده کرد که ترکیبی از عوامل حمایتی به طلا کمک می‌کند تا در روز چهارشنبه کشش مثبت خود را به دست آورد و یک رگه‌ی باخت سه روزه را پشت سر بگذارد.

به علاوه، شرط‌بندی‌ها مبنی بر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در ماه مارس، عامل کلیدی حمایت از فلز زرد غیر بازده است. غیر از آن، احتمال تشدید بیشتر درگیری‌ها در دریای سرخ، در کنار مشکلات اقتصادی چین نیز به عنوان بادگیر برای فلز امن عمل می‌کند.

در چشم‌انداز داده‌ها، PMI رسمی چین که در آخر هفته منتشر شد، حکایت از وخامت بیشتر در وضعیت فعالیت‌های تولیدی داشت و به نشانه‌های اندکی از بهبود اقتصادی در پایان سال 2023 اشاره می‌کرد.

یک نظرسنجی خصوصی در روز سه‌شنبه حاکی از آن بود که فعالیت کارخانه‌های چین در دسامبر با سرعت بیشتری گسترش یافته است.

و اما در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا به کمک افزایش شدید بازده اوراق قرضه، سودهای قوی یک شبه را در بالاترین سطح یک هفته‌ای خود تثبیت می‌کند و از این رو، منجر به محدودیت قیمت سایر کالاها می‌شود.

در کنار این‌ها، علاوه بر صورتجلسه‌ی مهم FOMC، برخی داده‌ها همچون PMI تولید ISM ایالات متحده و داده‌های افتتاحیه شغلی JOLTS، در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود. 

قیمت طلا ممکن است همچنان در نزدیکی منطقه 2078 دلار با مقاومت سخت مواجه شود. از منظر تکنیکال، شکست یک شبه نزدیک به بسته‌شدن بی‌سابقه در منطقه 2077 الی 2078 دلار، و لغزش متعاقب آن، احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند. مانع ذکرشده، هم‌اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند که اگر به طور قاطع برطرف شود، زمینه را برای حرکت به سمت بازپس‌گیری رقم گرد 2100 دلاری فراهم خواهد کرد.

در عین حال، نوسانگرهای نمودار روزانه در قلمرو مثبت قرار دارند و از چشم‌انداز ظهور برخی خریدهای پایین‌تر در سطوح پایین‌تر حمایت می‌کنند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد کف قیمت یک شبه، در حدود منطقه 2055 دلار، پیش از منطقه افقی 2040 دلار، از روند نزولی فوری محافظت می‌کند. شکست متقاعد‌کننده به سطحی پایین‌تر از 2040 ممکن است قیمت طلا را آسیب‌پذیر کند تا روند نزول را بیشتر به سمت حمایت متوسط 2020 دلاری ادامه دهد که در مسیر رسیدن به میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) قرار دارد که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2008-2007 دلار است و سپس به مرز روانی 2000 دلار امتداد یابد. برخی از فروش‌های متعاقب، نمایانگر تلاقی 1960 دلاری است را که شامل SMA های 100 و 200 روزه می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما