صف جدید تقاضا برای طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: علیرغم افزایش بازدهی دلار آمریکا (USD) و بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری، قیمت طلا در معاملات اولیه‌ی امروز، توانست تقاضای جدیدی پیدا کند

صف جدید تقاضا برای طلا

به گزارش«اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در اولین روز معاملاتی سال 2024، با افزایش 14 درصدی در سال 2023 آغاز شد.

جالب است که علیرغم افزایش بازدهی دلار آمریکا (USD) و بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات اولیه‌ی روز سه شنبه، توانست تقاضای جدیدی پیدا کند.

با نگاهی به رویدادهای کلیدی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را در آستانه‌ی آغاز سال جدید، در حاشیه نگه می‌دارد و احساسات را پیرامون طلای سنتی امن، زیربنایی می‌کند.

گفتنی است بازارها همچنان نگران هستند که تعارضات خاورمیانه در کنار درگیری‌های جاری اسرائیل و غزه به یک اختلاف منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود و طبیعی است که تقاضا برای پناهگاه‌هایی مانند طلا، دلار آمریکا و غیره بالا می‌رود.

در عین حال، تمرکز سرمایه‌گذاران هم‌اکنون به سمت داده‌های اقتصادی ایالات متحده در این هفته است تا از میزان انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده بکاهند و در این بین، بهبود طولانی‌مدت بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده از دلار آمریکا حمایت می‌کند. بازارها با احتمال 72 درصدی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را قیمت‌گذاری می‌کنند که البته برای نشست ماه می این احتمال، 84 درصد است.

علاوه بر این، آخرین داده‌های کارخانه از چین، حکایت از یک بهبود شکننده دارد و می‌تواند به طور بالقوه از احیای گسترده‌تر تقاضا در منطقه ممانعت کند. البته این داده‌ها گرچه نه‌تنها طلا را به صورت نوسانی نگه داشت، اما نتوانست احساس ریسک را القا کند. آمار رسمی منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین (NBS) روز یکشنبه حاکی از آن بود که فعالیت تولیدی چین در ماه دسامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و بیش از حد انتظار ضعیف شد. به علاوه، در روز سه‌شنبه، شاخص PMI تولیدی Caixin چین بهبودی ملایمی را به 50.8 در ماه دسامبر نشان داد.

و اما با نگاهی رو به افق‌های آینده، داده‌های نهایی PMI تولید از اروپا و ایالات متحده در آغاز سال 2024 یک تقویم اقتصادی نسبتاً آرام را رقم می‌زند و همه‌ی چشم‌ها به داده‌های شغلی کلیدی ایالات متحده خواهد بود که قرار است در طول این هفته منتشر شود.

همچنین در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های فرصت‌های شغلی JOLTs در روز چهارشنبه، تغییرات اشتغال ADP و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه منتشر می‌شوند. افزون بر آن، صورتجلسه‌ی روز چهارشنبه فدرال رزرو در دسامبر نیز به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بینش جدیدی در مورد چشم‌انداز نرخ بهره بانک مرکزی در سال جاری به دست آورد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، افزایش مقاومت خط روند که اکنون در 2090 دلار است، همچنان به منزله‌ی یک مرحله‌ی سخت برای شکستن قیمت طلا در روند صعودی، باقی خواهد ماند.

پذیرش بالاتر از دومی به صورت بسته‌شدن روزانه‌ی کندل، مانع 2100 دلاری را به چالش می‌کشد. در صورت تداوم روند صعودی، هدف بعدی خریداران طلا در سقف قیمت تاریخی 2144 دلار پیش‌بینی شده است.

از طرفی، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در حالی که بالاتر از خط وسط است، کشش صعودی خود را امتداد داده که بیان می‌کند افزایش بیشتر در پیش است.

با افزودن اعتبار به چشم‌انداز صعودی، میانگین متحرک ساده 100 روزه (100-SMA) در آستانه‌ی کاهش SMA 200 از پایین است و یک تقاطع گاوی قریب‌الوقوع را به تصویر می‌کشد. با این حال، اگر فروشندگان طلا با کنترل خود مقابله کنند، حمایت اولیه در پایین‌ترین سطح روز جمعه 2058 دلار مشاهده می‌شود که رقم گرد 2050 دلاری در زیر آن، قابل بررسی است.

و در نهایت، آخرین خط دفاعی برای خریداران طلا در میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) در 2037 دلار است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما