قیمت طلا در اوج‌های قابل تصور + تحلیل تکنیکال

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در معاملات روز پنج‌شنبه آسیا در حدود 2088 دلار به ازای هر اونس تروی و در واقع در حدود بالاترین حد سه هفته‌ی اخیر خود معامله شد.

قیمت طلا در اوج‌های قابل تصور + تحلیل تکنیکال

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا در معاملات روز پنج‌شنبه آسیا در حدود 2088 دلار به ازای هر اونس تروی و در واقع در حدود بالاترین حد سه هفته‌ی اخیر خود معامله شد.

با بررسی رویدادهای کلیدی و نوسانات فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که افزایش ریسک ناشی از پتانسیل کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سه ماهه‌ی اول سال 2024، قیمت طلا را تقویت کرده است.

از سوی دیگر، در حوزه‌ی رویدادهای ژئوپلیتیک، بازگشت شرکت‌های بزرگ کشتیرانی به دریای سرخ که به نوعی عادی‌سازی آزمایشی تلقی می‌شود، احتمالاً تحت تأثیر استقرار یک گروه ضربت چند ملیتی در منطقه رخ داده است. با وجود این، هنوز برخی نگرانی‌ها از تشدید بحران و به ویژه بسته‌شدن احتمالی تنگه‌ی جبل‌الطارق وجود دارد.

بدیهی است که وضعیت پیچیده و پویای ژئوپلیتیک در خاورمیانه، نه‌تنها بر احساسات بازار تأثیر می‌گذارد، بلکه به افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن مانند نیز طلا کمک می‌کند.

در این بین، زمزمه‌هایی از اقدامات آشنای سیاستی در بازارها وجود دارد که از تعهد چین برای انجام آن خبر می‌دهد. در همین راستا، ژنگ شانجی، رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) در مورد اقداماتی به هدف تضمین بهبود سریع اقتصادی، گسترش تقاضای داخلی و ترویج رشد پایدار بیاناتی را ابراز داشته است. آنچه مسلم است هر گونه تحول مثبت در اقتصاد چین، احتمالاً بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد و موقعیت و جایگاه این فلز زرد امن را تقویت می‌کند.

گذشته از این، مطابق با نتایج ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال، بازارها با احتمال بیش از 88 درصد، علاوه بر کاهش نرخ در ماه مارس، تعدیل کامل نرخ در ماه مه را در نظر دارند. این امر حکایت از انتظارات فزاینده در میان سرمایه‌گذاران برای تسهیل سیاست‌های پولی بالقوه‌ فدرال رزرو دارد. علاوه بر این، نرخ تورم هسته مرکزی آمریکا که وضعیتی ملایم‌تر را به تصویر می‌کشد، نه‌تنها بر این انتظارات می‌افزاید، بلکه به نوبه‌ی خود ایجاد باور می‌کند که فدرال رزرو ممکن است برای رسیدگی به شرایط اقتصادی، در صدد کاهش موضع پولی خود باشد.

اما در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، مطالبات اولیه‌ی بیکاری و فروش خانه‌های معلق در ایالات متحده با موعد انتشار روز پنج‌شنبه، در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما