کاهش نرخ بهره دست طلا را گرفت

طلا و جواهر اقتصاد 100: با بروز برخی انتظارها مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بهای طلا امروز در بالاتر از 2060 دلار است.

کاهش نرخ بهره دست طلا را گرفت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در اوایل نشست اروپا در روز چهارشنبه، بالاتر از 2060 دلار در هر اونس تروی است.

گفتنی است رشد قیمت طلا در سایه‌ی دیدگاه معامله‌گران رخ می‌دهد که پتانسیل کاهش نرخ توسط فدرال رزرو را در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این، براساس ابزار نظارت بر نرخ فدرال رزرو، بازار با احتمال 15 درصدی علاوه بر یک کاهش در 31 ژانویه، و کاهش کامل تا 20 مارس، شش کاهش قیمت کامل تا پایان سال 2024 را نیز در نظر دارد.

در این بین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، نه‌تنها به افزایش احساس خطر می‌افزاید، بلکه تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را نیز تقویت می‌کند. با وجود این نگرانی‌ها، برخی شرکت‌های بزرگ کشتیرانی مانند مرسک، به ازسرگیری حمل و نقل و بازگشت به دریای سرخ رجوع کرده‌اند که این امر، به عادی‌سازی آزمایشی با استقرار یک گروه ضربت چند ملیتی در منطقه اشاره دارد. گذشته از آن، تصمیم هاپاگ-لوید در مورد از سرگیری محموله‌ها در روز چهارشنبه نیز در برنامه است. 

در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY) در زمان نگارش این مقاله زیر 101.50 باقی می‌ماند. البته به نظر می‌رسد این شاخص (DXY) تحت تاثیر بازدهی پایین خزانه‌داری ایالات متحده تحت فشار است. هر دو اوراق 2 ساله و 10 ساله ایالات متحده با ارقام 4.29% و 3.88% در زمان انتشار به صورت پایین‌تری معامله می‌شوند.

شاخص دلار

رابرت کاپلان، رئیس سابق فدرال رزرو دالاس اشتباه گذشته بانک مرکزی مبنی بر تطبیق بیش از حد طولانی‌مدت را برجسته کرد که این موضوع در احساسات بازار، بازتاب بیشتری یافت. کاپلان بر این باور است که فدرال رزرو به منظور جلوگیری از اشتباه مشابه در طرف مقابل، اکنون محتاطانه عمل می‌کند تا به طور بالقوه مانع رشد اقتصادی شده و همچنین اطمینان حاصل کند که محدودیت بیش از حدی رقم نخورده است.

در کنار این، در پی انتشار گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) که از کاهش هزینه‌های مصرف شخصی اصلی (PCE) خبر داد، دلار آمریکا با فشار بیشتری مواجه شد. به علاوه، نرخ تورم مرکزی PCE ایالات متحده (سال به سال) رشد 3.2 درصدی را ثبت کرد که کمتر از 3.3 درصد مورد انتظار و 3.4 درصد قبلی بود. در عین حال، داده‌های ماه به ماه (MoM) در سطح 0.1٪ تثبیت شد که کمی کمتر از انتظار 0.2٪ بازار بود.

و اما با نگاهی رو به آینده، قرار است اطلاعات اولیه مطالبات بیکاری و فروش خانه‌های معلق از ایالات متحده قرار است در پنج‌شنبه منتشر شود که می‌تواند بینش بیشتری در مورد چشم‌انداز اقتصادی ارائه دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما