چشم‌انداز طلا در سال جدید صعودی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با توجه به اینکه هفته‌ی پایانی سال میلادی است، طلا توانست چشم‌انداز مثبت خود را حفظ کند.

چشم‌انداز طلا در سال جدید  صعودی است؟

به گزارش  اینوستینگ، هفته‌ی پایانی سال در جریان است و اینطور که از بررسی بازارها بر می‌آید، طلا همچنان بالاتر از قیمت مقاومتی بلندمدت خود باقی مانده و به این ترتیب، چشم‌انداز مثبت خود را حفظ کرده است.

البته در نیمه‌ی ابتدایی دسامبر، طلا به رکوردشکنی 2148 دلار رسید، اما پس از آن، به هدف رزرو سود، کاهش جزئی را تجربه کرد و سپس در نیمه‌ی دوم ماه، شاهد روند بهبودی بود.

با این حال، افزایش تقاضا برای طلا به انتظارات فزاینده‌ای پیرامون این موضوع نسبت داده می‌شود که فدرال رزرو ایالات متحده کاهش نرخ بهره را در مارس 2024 آغاز کند. گفتنی است این پیش بینی، در کنار کاهش تقاضا برای دلار آمریکا، نه‌تنها منجر به کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا شد، بلکه افت طلا را به سطح قیمتی اوایل دسامبر بازگرداند.

گذشته از این، با توجه به چشم‌انداز فعلی، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو ممکن است از مارس 2024 نرخ بهره را تا 150 واحد پایه کاهش دهد.

البته چنین تفکری، موجب تقویت این روایت می‌شود که دوره‌ی آتی می‌تواند به منزله‌ی سال کالاها باشد و چشم‌انداز صعودی طلا را به عنوان کالایی که بیشترین حجم معاملات را دارد، حفظ کند.

با نگاهی به نوسانات فلز زرد در سال گذشته می‌توان مشاهده کرد که در طول سال 2023، در بحبوحه‌ی افزایش خطرات ژئوپلیتیک، موضع پناهگاه امن‌بودن طلا از قیمت‌ها حمایت کرد. با این حال از آنجا که درگیری‌های جاری در اوکراین و غزه ممکن است به سال 2024 سرایت کند، چشم‌انداز صعودی فلز زرد می‌تواند در سال آینده تقویت شود.

اگر نمودار طلای نقطه‌ای را بررسی کنیم، چرخش صعودی از باند 1970 دلاری در هفته‌ی گذشته، متضمن تداوم بهبودی خواهد بود که از اکتبر آغاز شد.

نمودار قیمت طلا

پس از آن، قیمت طلا موفق شد هفته‌ را بالاتر از منطقه‌ای که ما به عنوان منطقه مقاومت بلندمدت دنبال می‌کنیم، در محدوده 2030 تا 2050 دلار ببندد.

اگر به روند قیمت در نیمه دوم سال 2023 نگاه کنیم، پس از شکست اولین حرکت بالای منطقه مقاومت در دسامبر، روند صعودی قوی‌تری در شرایط فعلی قابل قبول است.

اگر طلا بتواند سال 2023 را بالاتر از آخرین اوج بسته‌شدن باند 2070 دلار به پایان برساند، ممکن است در هفته‌ی اول ژانویه به افزایش شتاب خود ادامه دهد. در این مورد، یک خط صعودی که تا 2200 دلار مطابق با سطوح فیبوناچی امتداد می‌یابد، می‌تواند جالب توجه باشد. در این مسیر، سطوح 2115 دلار و 2150 دلار به عنوان مقاومت‌های میانی دنبال خواهند شد.

در نمودار روزانه، مقادیر میانگین متحرک نمایی کوتاه‌مدت از چشم‌انداز مثبت حمایت می‌کنند، در حالی که چشم‌انداز شاخص قدرت نسبی (RSI) استوکاستیک حاکی از آن است که فضای کمی برای صعود وجود دارد.

گذشته از آن، نزدیکترین قیمت 2035 دلار به عنوان پشتیبانی در منطقه پایین سطح برجسته‌ای که مرز متحرک نمایی 8 روزه و خط مقاومت بلندمدت است، حمایت مهمی تلقی می‌شود.

در یک شکست احتمالی، می‌توانیم ببینیم که این بار مرحله‌ی اصلاح ممکن است تا 1970 دلار ادامه یابد، که مطابق با مقدار متحرک نمایی 3 ماهه است.

با این حال، اطمینان بالا در بازار کالا در سال 2024 می‌تواند ایجاد اطمینان کند که کاهش احتمالی در مقایسه با احتمال دیده‌شدن به عنوان یک فرصت خرید، محدود باقی بماند.

تحلیل اجمالی بنیادین دلار آمریکا

اما در چشم‌انداز دلار، پس از آخرین اطلاعات منتشرشده در هفته‌ی گذشته، تداوم کاهش فشارهای تورمی این احتمال را افزایش داد که فدرال رزرو زودتر از حد انتظار نرخ بهره را کاهش دهد.

از سوی دیگر، کاهش تورم سالانه ایالات متحده به زیر 3 درصد، مهم‌ترین شاخصی است که نشان می‌دهد سیاست پولی سفت و سخت در حال به ثمر نشستن است.

دلار آمریکا حرکت نزولی ماه نوامبر را تا دسامبر ادامه داد و به باند 101 سقوط کرد و به این ترتیب، به پایین‌ترین سطح خود در 5 ماه گذشته رسید. البته کاهش بازده اوراق بهادار به پایین‌ترین سطح از ماه جولای، از روند ضعیف شاخص دلار حمایت می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما