سرانجام بازار آشفته طلا / طلا پایدار و دلار در فشار

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی انتشار گزارش شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) که کمتر از انتظارات بود، قیمت طلا در روزهای اخیر افزایش یافت.

سرانجام بازار آشفته طلا / طلا پایدار و  دلار در فشار

 

طلا پایدار، دلار در فشار

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روزهای اخیر افزایش یافت و این در حالی بود که گزارش شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) برای ماه نوامبر که توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) گزارش شد، نتوانست به میزان پیش‌بینی‌شده برسد.

گفتنی است داده‌های ماهانه‌ی شاخص قیمت اصلی PCE در برابر انتظارات و قرائت قبلی 0.2%، با سرعت کمتری در سطح 0.1% رشد کرد. در یک مقیاس سالانه، داده‌های تورم پایه در مقابل توافق نظر 3.3 درصدی و چاپ قبلی 3.5 درصدی، به 3.2 درصد کاهش یافت. به علاوه، در بیانیه‌ی سیاست پولی دسامبر، سیاستگذاران فدرال رزرو پیش‌بینی کردند که تورم PCE، که ابزار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، تا پایان سال 2023 به 3.2 درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش بیش از میزان پیش‌بینی‌شده در داده‌های اصلی PCE ممکن است انتظارات از کاهش نرخ بهره اولیه توسط فدرال رزرو را افزایش دهد. فعالان بازار بر این باورند که با توجه به بهبود قابل توجه در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به سمت هدف 2 درصدی، کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو در راه است. ناگفته نماند داده‌های اصلی سالانه PCE ایالات متحده به 3.2٪ کاهش یافته است که خود گواهی برای بدون تغییرماندن نرخ بهره تلقی می‌شود.

از سوی دیگر، کاهش قابل توجه و فراتر از پیش‌بینی‌شده‌ی گزارش تورم اساسی، انتظارات مبنی بر یک سیاست محدودکننده طولانی‌تر را کمرنگ‌تر می‌کند و همچنین موضوع کاهش نرخ را در کانون توجه قرار می‌دهد.

در عین حال، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده برای ماه نوامبر فراتر از انتظارات سرمایه گذاران بوده است. سفارشات تازه برای کالاهای بادوام، در مقابل انتظار 2.2 درصد، افزایش 5.4 درصدی را تجربه کرد. به علاوه، تعداد سفارشات کالاهای بادوام در ماه اکتبر، 5.1 درصد کاهش یافت.

در ادامه، BEA ایالات متحده نرخ رشد سه ماهه سوم را در برآورد تجدید نظر شده‌ی خود، در برابر انتظارات 5.2٪، به 4.9٪ کاهش داد که به نوبه‌ی خود بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت.

تولید ناخالص داخلی اصلاح شده نیز که خبر از کاهش می‌دهد، نشان‌دهنده‌ی سردشدن بازار کار و فشار قیمت‌هاست. با این حال، رشد اقتصادی در ایالات متحده در مقایسه با سایر اقتصادهای گروه هفت همچنان بالاتر است.

با نگاهی به نوسانات فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که قیمت طلا پس از انتشار گزارش تورم هسته مرکزی آمریکا، به سطحی بالاتر از مقاومت حیاتی 2060 دلار رسید.

و اما تصور سرمایه‌گذاران به این صورت است که فدرال رزرو پس از یک دوره کاهش نرخ بهره یک ساله، اولین کاهش نرخ خود را در ماه مارس اعلام خواهد کرد و مرحله‌ی بعدی در ماه مه انجام خواهد شد.

البته نباید فراموش کرد که اظهار نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که بالا نگه‌داشتن نرخ‌های بهره را نادرست تلقی کرد، منجر به تقویت انتظارات برای کاهش نرخ بهره شد.

البته اکثریت سیاست‌گذاران فدرال رزرو بر ایده‌ی نگه‌داشتن نرخ‌های بهره در یک مسیر محدودکننده تا رسیدن به ثبات قیمت تاکید دارند. افزون بر آن، این سیاستگذاران مجدداً تأکید می‌کنند که انعطاف‌پذیری قوی در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند ترس از تورم را پایدار نگه دارد.

اما در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، پس از آنکه داده‌ها کاهش جزئی در برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم را در روز پنج‌شنبه به تصویر کشید، دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا به 2060 دلار نزدیک می‌شود

قیمت طلا پس از بهبود سریع از 1974 دلار به بالاترین حد دو هفته‌ی اخیر خود، به بالای 2060 دلار رسید. انتظار می‌رود که این فلز گرانبها به روند صعودی خود به سمت 2070 دلار ادامه دهد که این امر با تقویت انتظارات پیرامون کاهش نرخ بهره تقویت می‌شود. به علاوه، با صعود شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به بالای 60.00، حرکت صعودی آغاز شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما