با این ایده ها بهترین سرویس طلا را خریداری کنید

طلا و جواهر اقتصاد 100: خرید سرویس طلا یکی از اقدامات مهم بانوان خصوصا برای تازه عروس‌ها است. سرویس طلا شامل گوشواره، گردنبند، دستبند و انگشتر است.

با این ایده ها بهترین سرویس طلا را خریداری کنید

 زمانی این ترکیبات یک سرویس محسوب می‌شوند که دارای طرحی مشترک باشند. در بسیاری از شهر‌ها، خرید سرویس طلا هنوز به عنوان یک رسم شناخته می‌شود. زیبایی و درخشندگی سرویس طلا نظر بسیاری از بانوان را جلب می‌کند.‌

سرویس‌های طلا با طرح‌های متنوع و گوناگونی عرضه می‌شوند. انتخاب یک سرویس طلا مناسب با استایل شما بسیار مشکل است. قبل از انتخاب این زیورآلات باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید. 

نکات لازم برای خرید سرویس طلا

سرویس‌های طلا با طرح‌های متنوع و گوناگونی عرضه می‌شوند. طراحی سرویس طلا همانند مدل و طراحی لباس همه ساله بروز می‌شود. در حقیقت سرویس‌های طلا تکمیل کننده تیپ و استایل شما است و در جذابیت ظاهری شما نقش مهمی دارد.

سرویس طلا راهنمای خرید

در انتخاب یک سرویس طلا باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید یک انتخاب مناسب با استایل خود داشته باشید. در حقیقت توجه به این نکات خصوصا برای تازه عروس‌ها باعث می‌شود تا یک سرویس طلا عروس لاکچری داشته باشید که جذابیت شما را دو چندان کند. پس با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات را برای شما بیان کنیم.

۱- انتخاب سرویس طلا مطابق با نوع لباس 

اولین و مهم ترین نکته در جذابیت سرویس طلا نوع لباسی است که می‌خواهید همراه با سرویس استفاده نمایید. در حقیقت لباس و سرویس طلا باید مکمل یکدیگر باشند. این موضوع خصوصا برای لباس‌های عروس بیشتر صادق است. لباس و سرویس طلا باید مطابق با هم و هماهنگ باشند تا هر دو جلوه و جذابیت بیشتری داشته باشند.

به طور مثال برای لباس‌های عروسی که بسیار شلوغ طراحی شده‌اند و دارای یقه‌های کار شده هستند، استفاده از یک سرویس ساده جلوه، بیشتری به لباس می‌بخشد؛ به همین ترتیب نیز برای لباس‌های عروس ساده می‌توان از سرویس‌های طلا با طراحی‌های خاص همراه با سنگ‌های قیمتی استفاده کرد. این موضوع باعث می شود تا جذابیت ظاهری شما دو چندان شود. 

۲- انتخاب سرویس طلا مطابق با رنگ لباس

همانطور که می‌دانید سرویس‌های طلا دارای انواع مختلفی شامل طلای زرد، سفید و رزگلد هستند. این سرویس‌ها گاهی همراه با سنگ‌های قیمتی هستند. استفاده از هر‌کدام از این سرویس‌ها علاوه بر هماهنگ بودن با نوع لباس شما، باید با رنگ لباس نیز مطابقت داشته باشد. برای لباس‌های عروس با رنگ سفید، انتخاب یک سرویس طلای زرد جلوه بیشتری دارد.

طلای رزگلد نیز برای لباس‌هایی با رنگ صورتی یک انتخاب بسیار مناسب است. اگر لباس شما به رنگ نیلی یا نباتی است یک سرویس طلای سفید جذابیتی دو چندان به شما می‌بخشد.

به یاد داشته باشید که تزئیناتی که در لباس شما کار شده است نیز می‌تواند یک راهنمای مناسب برای انتخاب رنگ سرویس طلا باشد.

۳- انتخاب سرویس طلا مطابق با مدل مو

توصیه ما به شما و تازه عروس‌ها این است که قبل از انتخاب سرویس طلا، مدل مو و تاج خود را انتخاب کنید. انتخاب سرویس طلا با تمامی این موارد ارتباط نزدیکی دارد.

به طور مثال اگر مدل مو شما شلوغ و به سمت بالاست، می‌توانید سرویسی را خریداری کنید که دارای گوشواره‌های بلند است. برای مدل مو‌های باز نیز استفاده از گوشواره و گردنبند ظریف، جلوه بیشتری به شما می‌بخشد.

۴- خرید از یک برند معتبر 

هنگام خرید یک سرویس طلا، توصیه می‌کنیم از یک برند معتبر که سابقه طولانی در طراحی و ساخت انواع جواهرات و سرویس‌های طلا دارد، خریداری کنید. خرید از یک برند معتبر موجب می شود تا با خیالی آسوده از اصل بودن محصول، لذت ببرید.

علاوه بر آن شما یک سرویس طلا با یک طراحی خاص خواهید داشت که مشابه آن بسیار کم است. این برند‌ها همچنین ساخت طلا سفارشی را نیز انجام می‌دهند. شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را به این برند‌ها سفارش داده و یک سرویس طلا اصل با طراحی مورد علاقه خود داشته باشید.

۵- راحتی در پوشیدن سرویس طلا

راحت بودن در پوشیدن سرویس طلا یکی از اصول اولیه در انتخاب آن محسوب می‌شود. شما باید در درجه اول علاوه بر زیبایی، به راحتی سرویس و سبک بودن آن توجه نمایید. به طور کلی در جشن‌ها و مهمانی‌ها ساعت‌های زیادی را صرف پوشیدن سرویس طلا خواهید کرد، پس راحتی آن بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال استفاده از یک گردنبند سنگین ممکن است باعث ایجاد ناراحتی در شما شود. پس انتخاب یک گردنبند ساده‌تر را به شما توصیه می‌کنیم. سرویس‌های طلای بزرگ بسیار دست و پاگیر بوده و گاهی با همه لباس‌های شما هماهنگ نیستند. انتخاب یک سرویس طلای ساده و شیک می‌تواند هم باعث راحتی شما در استفاده و هم ست شدن با لباس‌های دیگر شما شود.

۶- تناسب سرویس با ظاهر و صورت 

یکی دیگر از نکاتی که در خرید سرویس طلا لازم است، توجه به حالت و نوع صورت و گردن شما است. توصیه می‌شود اگر گردن کوتاهی دارید، از خرید سرویس‌هایی که گردنبند شلوغ و پهن دارند، خودداری کنید. دستبندهای تنگ نیز برای دست‌های تپل مناسب نبوده و ظاهر زیبایی ندارند؛ پس اگر مچ دست شما ظریف نیست، از دستبند‌های بلند استفاده کنید. توجه به این نکات ریز باعث می‌شود تا در هنگام خرید سرویس طلا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

۷- انتخاب سرویس طلا مناسب با بودجه 

از اصلی‌ترین نکاتی که هنگام خرید یک سرویس طلا باید آن را مد نظر داشته باشید، میزان بودجه شما است. به طور کلی سرویس‌های طلا انواع مختلفی داشته و با عیارهای متفاوتی در بازار موجود هستند. اگر میزان بودجه شما محدود است، در هنگام خرید سرویس طلا پیشنهاد می‌شود تا از انتخاب سرویس‌های نگین‌دار خودداری کنید. به طور کلی نگین و سنگ‌های تزئینی در ساخت سرویس طلا موجب افزایش قیمت آن می‌شود. 

انواع سرویس طلا 

سرویس‌های طلا زیورآلات زیبایی هستند و انواع مختلفی دارند. این سرویس‌ها گاهی اوقات با سنگ‌های ارزشمندی همچون یاقوت، الماس و مروارید طراحی و ساخته می‌شوند. نوع مدل و طراحی سرویس طلا در کشور‌های مختلف متفاوت است.

یکی از نکاتی که در انتخاب یک سرویس طلا باید به آن توجه کنید، انتخاب نوع طلای به کار رفته در سرویس است. در حقیقت در طراحی سرویس‌ها از طلاهای مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در ادامه نمونه‌های طلا را با ویژگی‌ها و نوع ساخت آن برای شما بیان می‌کنیم. انواع مختلف سرویس طلا شامل موارد زیر است:

طلای زرد

سرویس طلای زرد یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع سرویس است. بیشتر افراد تمایل به خرید طلای زرد دارند. درخشندگی و جذابیت این سرویس یکی از دلایل انتخاب و محبوبیت آن است. طلای زرد در حقیقت از طلای خالص با مقدار کمی فلز مس و زینک تهیه شده است.

طلای خالص بسیار نرم بوده و برای ساخت سرویس مناسب نیست؛ به همین دلیل ترکیب آن با مس و زینک می‌توان کیفیت و دوام آن را افزایش داد. با افزایش دوام طلا می‌توان از آن در ساخت انواع سرویس‌ها با طراحی‌های زیبا و متنوع استفاده کرد. 

طلای سفید 

در چند سال اخیر استفاده از طلای سفید بسیار ترند و محبوب شده است. سرویس‌های طلای سفید با طراحی‌های ظریف و مینیمال باعث محبوبیت هر چه بیشتر این نوع طلا شده است. طلای سفید از گزینه‌های اول انتخاب سرویس طلا برای تازه عروس‌ها است.

جالب است بدانید طلای سفید از ترکیب طلای خالص با فلز‌هایی همچون روی، نقره، پالادیوم، منگنز یا نیکل و مس تهیه می‌شود. فلزهایی همچون نیکل و پالادیوم زردی رنگ طلا را کاهش می‌دهند و در ساخت طلای سفید نقش مهمی دارند.

از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به زیبایی و درخشندگی و همچنین راحت ست شدن آن با انواع لباس‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید با خرید یک سرویس طلا سفید تا مدت‌ها از آن استفاده کرده و نیاز به تعویض آن نداشته باشید.

طلای رزگلد

طلای رزگلد نیز یکی از نمونه‌های انواع طلا است که در ساخت سرویس استفاده می‌شود. رزگلد در حقیقت همان طلای سفید با ترکیب مقداری مس است. مقدار کم فلز مس باعث ایجاد رنگ رزگلد یا صورتی طلا می‌شود. میزان مس به کار رفته در ترکیب طلا رزگلد بسیار ناچیز بوده و کمتر از طلای زرد است.

عیار طلای رزگلد نیز با طلا‌های دیگر متفاوت بوده و معمولا کمتر از ۱۸ است‌. طلای رزگلد عموما در ساخت طلای‌های سفارشی بیشتر کاربرد دارد.

عیار طلا چیست؟

میزان اصالت طلا با عیار آن سنجیده می‌شود. یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید یک سرویس طلا بسیار اهمیت دارد عیار آن است. عیار در حقیقت یک مقیاس برای نشان دادن درصد خلوص طلا است. بیشتر افراد طلای خالص را عموما با عیار ۲۴ می‌شناسند. در حقیقت طلای ۲۴ عیار یک طلای خالص بوده و هر‌چقدر عیار طلا بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. شمش طلا یک طلای ۲۴ عیار است که به دلیل خلوص بالا بسیار نرم بوده و برای ساخت سرویس مناسب نیست.

در ایران در بیشتر مواقع انتخاب طلای ۱۸ عیار مناسب‌تر است؛ زیرا درصد خلوص آن کمتر از طلای ۲۴ عیار بوده و ماندگاری و دوام بالاتری دارد. این عیار با ۷۵ درصد خلوص یک انتخاب مناسب و به صرفه  برای خرید سرویس است. هرچقدر عیار طلای به کار رفته در سرویس‌های طلا کمتر باشد مرغوبیت و کیفیت پایین‌تری دارد. توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید سرویس طلا نمونه‌ای را انتخاب کنید که از طلای ۱۸ عیار تهیه شده باشد. انتخاب عیار ۱۸ باعث می‌شود تا سرویس انتخابی علاوه بر درصد خلوص بالا از کیفیت، مرغوبیت و عمر طولانی‌تری نیز برخوردار باشد.

بهترین روش نگهداری از سرویس طلا

اگر شما از افرادی هستید که دوست دارید سرویس طلای خود را تا سالیان دراز نگه داشته و از آن استفاده کنید باید نکات نگهداری از آن را نیز به یاد داشته باشید. در این قسمت نکاتی را برای نگهداری و حفظ سرویس طلا برای مدت طولانی برای شما بیان می‌کنیم. یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که در هنگام استحمام، طلا و جواهرات خود را باز کنید. صابون و مواد شوینده باعث ایجاد یک لایه روی سرویس شده و باعث کدر شدن رنگ سرویس شما می‌شود. این کار در دراز مدت باعث کاهش تا شفافیت و درخشندگی سرویس شما می شود. به یاد داشته باشید که در هنگام آشپزی نیز کمتر از سرویس خود استفاده کنید زیرا گرمای آشپزی باعث آسیب رسیدن به سرویس طلا خصوصا مدل نگین‌دار می‌شود.

در هنگام استفاده از مواد آرایشی و یا استفاده از عطر و ادکلن باید طلای خود را بپوشانید تا با این مواد در تماس نباشند؛ زیرا ادکلن دارای درصدی از الکل بوده و باعث سیاه شدن و کدری رنگ سرویس طلا می‌شود. سرویس‌های طلا را باید در صورت استفاده نکردن در جعبه‌های مخصوص نگهداری کنید تا از خش خوردگی آن‌ها جلوگیری شود. هر سرویس باید از سرویس‌های دیگر جدا بوده تا هنگام تماس آسیبی به آن‌ها وارد نشود. توجه به تمامی این نکات باعث می‌شود تا سرویس شما مدت زمان طولانی درخشان مانده و همانند روز اول جلوه و شفافیت داشته باشد. پس اگر شما از افرادی هستید که دوست دارید تا مدت‌ها از سرویس طلای خود استفاده کنید باید به تمامی این نکات دقت داشته باشید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما