آیا طلا در محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت قرار گرفت ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه دوباره کشش مثبت را به دست آورد و به این ترتیب، بخش عمده‌ای از کاهش روز قبل را از نزدیکی اوج هفتگی معکوس کرد.

آیا طلا در محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت قرار گرفت ؟

با این حال، این فلز گرانبها در یک باند معاملاتی آشنا که در بخش اعظم هفته‌‌ی گذشته حفظ کرد، باقی می‌ماند. در این بین، معامله‌گران قبل از موقعیت‌یابی برای حرکت مرحله‌ی بعد، در انتظار یک کاتالیزور جدید جهت‌دار هستند. از این رو، شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه در کانون توجه باقی خواهد ماند، چرا که این داده‌ها می‌توانند بر تصمیم‌گیری سیاست آتی فدرال رزرو تأثیر بگذارند. این موضوع به نوبه‌ی خود باید به تعیین مسیر کوتاه‌مدت برای طلای بدون بازده کمک کند.

اما از چشم‌انداز ارز ایالات متحده، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده در اوایل سال آینده از موضع جنگ‌طلبانه‌ی خود کناره‌گیری خواهد کرد، همچنان منجر به تضعیف دلار آمریکا (USD) و حمایت از بهای طلا می‌شود.

در واقع، قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده‌ی احتمال بیشتری است که فدرال رزرو از اوایل مارس 2024 شروع به کاهش نرخ‌های بهره کند. البته افت اخیر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و رسیدن آن به پایین‌ترین حد چند ماهه، این موضوع را تقویت کرده است. گذشته از آن، پیش از داده‌های کلان ایالات متحده شامل GDP نهایی سه‌ماهه سوم، مطالبات اولیه بیکاری هفتگی و شاخص تولید فیلی فدرال رزرو، لحن ریسک ملایم‌تر به نفع طلا XAU/USD خواهد بود.

تحلیل تکنیکال طلا

از منظر تکنیکال، حرکت قیمت محدود به دامنه‌ی اخیر، یک الگوی مستطیل در نمودارهای کوتاه‌مدت را تشکیل می‌دهد. این موضوع نشان‌دهنده‌ی یک مرحله‌ی تثبیت، پیش از مرحله‌ی بعدی حرکت جهت‌دار است. به علاوه، در حالی که SMA 50 روزه بالاتر از SMA 200 روزه قرار می‌گیرد، با توجه به رالی هفته‌ی گذشته از مجاورت میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) و وقوع یک تقاطع طلایی، چشم‌انداز شکست(بریک‌اوت) نهایی با این واقعیت تقویت می‌شود که نوسان‌گرها در نمودار روزانه در قلمرو مثبت قرار می‌گیرند و هنوز با منطقه خرید اشباع فاصله دارند. این امر به نوبه‌ی خود نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است.

با این حال، همچنان عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای هر گونه سود بیشتر، منتظر یک شکست پایدار از طریق منطقه 2,047 الی 2,048 دلار یا مرز بالای باند تجاری فوق‌الذکر باشیم. سپس طلا XAU/USD ممکن است حرکت مثبت به سمت مقاومت مربوطه‌ی بعدی را در نزدیکی 2072 الی 2073 دلار تسریع بخشد. این حرکت می‌تواند تمدید شود و به قیمت طلا اجازه دهد تا رقم گرد 2100 دلاری را بازیابی کند.

از طرف دیگر، منطقه 2028 دلار احتمالاً از روند نزولی فوری پیش از حمایت محدوده‌ی معاملاتی نزدیک به منطقه 2017 دلار محافظت می‌کند. شکست متقاعد‌کننده‌ی به زیر رقم دوم ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد. کاهش بعدی می‌تواند قیمت طلا را به مرز 2000 دلار برساند. پس از آن، SMA 50 روزه، در نزدیکی منطقه 1992-1991 دلار قرار می‌گیرد که در زیر آن، طلا XAU/USD می‌تواند کف نوسانی هفته‌ی گذشته، در حدود منطقه 1973 دلار را مجددأ آزمایش کند و تا سطح SMA 200 روزه کاهش یابد که در حال حاضر نزدیک به 1957 دلار قرار دارد.

مع‌الوصف، گاوهای نر طلا در انتظار شکست در یک محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت هستند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما