قواعد خرید طلا برای عروسی یا هدیه دادن

طلا و جواهر اقتصاد 100: از هیجان انگیزترین بخش‌های خرید برای ازدواج علی‌الخصوص برای خانم‌ها احتمالاً خرید طلا و جواهر است.

قواعد خرید طلا برای عروسی یا هدیه دادن

خرید طلا برای عروسی یا هدیه دادن

 علاوه بر لذت بخش بودن، خرید حساسی به شمار می‌آید که لازم است در هنگام خرید نکات زیر را در نظر بگیرید.

۱- به اسم طلا، پلاتین نخرید:

طلا با حرف k در کنار عیار آن بر روی قطعه قابل تشخیص است. برای پلاتین حروف pt را روی قطعه حک می‌کنند. پس با‌ یک دقت جزئی طلا و پلاتین را از هم تمییز دهید.

۲- به اسم طلای نو، طلای دست دوم نخرید:

موضوع دیگری که باید دقت کنید این است که طلای دست دوم را به جای طلای نو نخرید. برای تشخیص این موضوع به قسمت قفل قطعاتی مانند دستبند و گردنبند توجه کنید. اگر طلا دست دوم باشد در این قسمت‌ها کمی‌رنگ رفتگی ‌یا خط و خش ظاهر می‌شود.

۳- بودجه‌های کلان صرف نکنید:

البته این موضوع به خود شما بستگی دارد. اما اگر قصد ندارید هزینه‌های گزافی بابت خرید طلای ازدواج صرف کنید از محصولاتی انتخاب کنید که تراشکاری‌های خاص ‌یا مدل‌های به خصوصی نداشته باشند. این موضوع کارمزد ساخت طلا را کاهش می‌دهد.

۴- قید سنگ و نگین را بزنید:

درست است که این اقلام بر زیبابی قطعه طلا تاثیر زیادی می‌گذارند، اما قیمت محصول را تا حد زیادی بالا می‌برند. بدیهی است که در هنگام فروش قیمت بسیار پایین تری در انتظار شماست. بعلاوه مشکل زمانی پیش می‌آید که به دلیل شناخت کم، سنگ و نگین تقلبی خریداری کنید.

۵- در زمان‌های کم تقاضاتر، طلا بخرید:

ماه‌هایی مانند محرم و صفر که مراسم‌های ازدواج برگزار نمی‌شوند، تقاضا برای خرید طلا کم می‌شود. همین موضوع بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. پس اگر امکانش را دارید خرید خود را به این دوران موکول کنید.

حرف خودمانی: هیچگاه سر به زنگاه طلا نخرید! برای مثال اگر به مناسبت عید نوروز می‌خواهید طلا بخرید، نگذارید درست قبل از عید نوروز به طلافروشی بروید و خرید خود را انجام دهید، با یک برنامه ریزی می‌توانید این خرید را موکول کنید به چند ماه قبل از عید نوروز! ( یعنی زمانی که تقاضا برای خرید طلا کم است و قیمت طلا بدون حباب قیمتی است ).

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما