از سنگ شانس ویژه متولدین دی ماه چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: «اونیکس» سنگ شانس متولد دی ماه است.

از سنگ شانس ویژه متولدین دی ماه چه می دانید ؟

اونیکس (Onyx) نوعی سنگ معدنی لایه لایه است که بر پایه سیلیکات شکل گرفته است. بشر سال‌هاست که از این گوهر گرانبها در ساخت جواهرات زینتی استفاده می کند. البته باید بدانید که بیشتر اونیکس‌های سیاه موجود در بازار از سنگ‌های مصنوعی هستند. چون انیکس سیاهِ طبیعی بسیار کمیاب است. درجه سختی اونیکس بین ۷ تا ۱۰ در واحد «موس» (Mohs) است. با این حساب، اونیکس سنگ سخت و پایداری به‌شمار می‌رود. البته به این معنی نیست که خراش یا ترک بر نمی‌دارد.

سنگ باباغوری به طور عمده در کشورهایی نظیر هند، ماداگاسکار و برزیل یافت می‌شود. در کشوری همانند آمریکا هم در منطقه کالیفرنیا می‌توان اونیکس پیدا کرد. این سنگ در اغلب مواقع به رنگ سیاه در طبیعت یافت می‌شود اما بعضاً هم پیش می‌آید که در رنگ‌های قهوه‌ای با خطوط سفید یا قرمز هم دیده شود. سنگ‌هایی که رنگ دارند را عقیق راه‌راه می‌نامند. پس از اونیکس سیاه، کانی قرمز رنگ اونیکس بیشترین طرفدار را دارد.

اونیکس به دلیل رنگ خاص و کنتراستی که با طلا و سایر سنگ‌ها ایجاد می‌کند، همیشه یکی از گزینه‌های خوب و انتخاب‌های اول جواهر سازها برای ساخت کارهای فاخر به شمار می‌رود و از دسته سنگ‌های زینتی است که هم به شکل مات و هم به شکل براق در دسترس قرار دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما