کدام مسیر پیش روی طلاست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه، با وجود ریسک‌پذیری در بازارهای مالی، قیمت طلا در سطوح بالای 2020 دلار باقی ماند.

کدام مسیر پیش روی طلاست؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در جلسات معاملاتی روز سه شنبه آسیا رشدهای قبلی خود در بالای سطح 2020 دلار را رها نکرد.

گفتنی است در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه و در آستانه‌ی انتشار آمارهای تورم کلیدی از ایالات متحده در اواخر این هفته، ریسک‌پذیری در نقطه ضعیف‌تری قرار دارد.

نگاه طلا به داده‌های مسکن ایالات متحده و اظهارات مقامات فدرال رزرو است.

با نگاهی به رویدادهای کلیدی بازار، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) پس از پایان نشست دو روزه‌ی بررسی سیاست خود در روز سه‌شنبه، هیچ تغییری در تنظیمات سیاست‌های پولی فوق‌العاده سست خود و همچنین دستورالعمل‌های پیش رو اعمال نکرد. جفت دلار/ین (USD/JPY) با افزایش چشمگیری مواجه شد، زیرا ین ژاپن تسلیم اعلام سیاست‌های منفی شد. با این حال، افزایش دلار/ین (USD/JPY) تاکنون تاثیر محدودی بر دلار آمریکا داشته است.

به این ترتیب، طلا شتاب معاملات جانبی خود را دست‌نخورده نگه می‌دارد. هم‌اکنون تمرکز به سمت داده‌های مسکن ایالات متحده و هرگونه سخنرانی سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا در اواخر روز معطوف می‌شود. در این میان، افت قیمت که در بازدهی دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده مشاهده شد، عاملی است که می‌تواند فلز درخشان را مورد حمایت قرار دهد.

گذشته از آن، با وجود حملات پهپادی که پاسخی به حمله‌ی اسرائیل به نوار غزه بود، بحران در این منطقه ادامه یافته است و شکی نیست که تنش‌های ژئوپلیتیکی جاری در خاورمیانه موضوعی است که قیمت طلا همچنان در صدد است از آن حمایت دریافت کند.

با این حال، از آنجا که عقب‌نشینی سیاست‌گذاران فدرال رزرو در برابر انتظارات بازار مبنی بر کاهش شدید نرخ در سال آینده ادامه دارد، رشد بیشتر طلا در هاله‌ای از ابهام به نظر می‌رسد. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، روز دوشنبه به فایننشال تایمز اعلام کرد که بازارها در زمینه‌ی کاهش نرخ بهره اندکی از فدرال رزرو پیشی گرفته‌اند.

آستون گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در مورد واکنش بازار به اعلامیه‌های سیاستی هفته‌ی گذشته صحبت کرد. 

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

از منظر تکنیکال، از آنجا که مسیر کمترین مقاومت همچنان به سمت صعودی است، به نظر می‌رسد چیزی برای قیمت طلا تغییر نکرده باشد.

به علاوه، در حالی که قیمت طلا از میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) در 2016 دلار دفاع می‌کند، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) همچنان بالاتر از خط وسط معامله می‌شود.

برای بسته‌شدن روزانه در سطحی پائین‌تر از این، به منظور تغییر حالت بازیابی، تغییر جهت به سمت جنوب و به سمت آستانه 2000 دلاری مورد نیاز است. سقف نزولی بعدی در SMA-50 روزه با قیمت 1986 دلار پیش‌بینی شده است.

از طرف دیگر، پذیرش بالای منطقه 2040 تا 2050 دلار به هدف بازیابی کشش صعودی به سمت سطح روانی 2100 دلار، برای قیمت طلا بسیار مهم است. علاوه بر این، خریداران طلا به دنبال رسیدن به بالاترین سطح تاریخی یعنی 2144 دلار هستند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما