طلا بر روند نزولی، خط بطلان کشید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز عقب‌نشینی هفته‌ی گذشته را از حوالی سطح 2050 دلار متوقف کرد و با افزایش روبرو شد.

طلا بر روند نزولی، خط بطلان کشید!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه افزایش یافت. در حال حاضر، به نظر می‌رسد عقب‌نشینی متوسط هفته‌ی گذشته از مجاورت منطقه 2050 دلار متوقف شده است.

فدرال رزرو  در روز چهارشنبه گذشته، به پایان چرخه‌ی انقباضی سیاست پولی تصریح کردند و این در حالی بود که طرح نقطه‌ای این مقامات به حداقل سه کاهش 25 واحدی (bps) نرخ بهره در سال 2024 اشاره داشت. البته این موضوع به نوبه‌ی خود نمی‌تواند به دلار آمریکا (USD) کمک کند تا حرکت بهبودی خوب روز جمعه‌ی خود را از پایین‌ترین سطح خود از 31 ژوئیه بسازد. جدای از این، خطرات ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی عمیق‌تر، به ویژه در چین و منطقه یورو، به عنوان بادگیر برای فلز زرد امن عمل می‌کند.

با این حال، مقامات ارشد فدرال رزرو تلاش کردند تا از میزان حدس و گمان‌ها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره در روز جمعه بکاهند. این امر، در کنار محیط پرریسک متداول، ممکن است از هرگونه حرکت قابل توجه در زمینه‌ی رشد قیمت طلا ممانعت کند.

اما در پس‌زمینه‌ی تغییر رویکرد فدرال رزرو در هفته‌ی گذشته، چشم‌انداز خوش‌بینانه‌‌ی سناریوهای مالی و اقتصادی چین، به اعتماد سرمایه‌گذاران می‌افزاید. البته لحن کلی مثبت در بازارهای سهام، گویای این موضوع است و چه بسا که در نبود هر گونه آمار اقتصادی مرتبط با حرکت بازار ایالات متحده، می‌تواند روند صعودی طلا XAU/USD را محدود کند. با این حال، با توجه به تغییر رویکرد ناخواسته‌ی فدرال رزرو در هفته‌ی گذشته، دورنما همچنان منفی باقی می‌ماند.

آنچه مسلم است بهای طلا تحت تأثیر شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو و افت قیمت دلار آمریکا قرار دارد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز جمعه در مصاحبه‌ای با CNBC با اشاره به اینکه «الان زمان گمانه‌زنی‌های بی‌اساس نیست» تصریح کرد که ما در حال حاضر واقعاً در مورد کاهش نرخ بهره صحبت نمی‌کنیم.

ویلیام همچنین افزود که داده‌های اقتصادی می‌توانند به روش‌های شگفت‌انگیزی حرکت کنند و بانک مرکزی نیز باید آماده باشد تا در صورت توقف یا معکوس‌شدن پیشرفت تورم، بیشتر به سیاست‌های سخت‌گیرانه رو کند.

به طور جداگانه، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، با تأیید و تکرار این دیدگاه، بر عدم قریب‌الوقوع‌بودن کاهش نرخ بهره اشاره کرد و افزود که اولین کاهش ممکن است در سه ماهه سوم سال 2024 رخ دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو تا نیمه‌ی اول سال 2024 نسبت به کاهش سیاست خود اقدام خواهد کرد که این امر نه‌تنها جهش دلار آمریکا را از پایین‌ترین سطح چهار ماهه محدود می‌کند، بلکه حامی قیمت طلا نیز هست.

در چشم‌انداز داده‌ها، چاپ فلش PMI منتشرشده در روز جمعه حاکی از آن بود که فعالیت تجاری در آلمان در ماه دسامبر بدتر شده است که این امر خطر رکود در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو را افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی که در پیش باشد، احتمالاً با مقاومت سختی در نزدیکی منطقه‌ی عرضه 2040 دلار مواجه خواهد شد، که بالاتر از آن قیمت طلا می‌تواند به دنبال آزمایش مجدد اوج قیمت نوسانی هفته‌ی گذشته در محدوده 2049 الی 2050 دلار قرار گیرد. برخی از خریدهای متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و راه را برای حرکت به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه 2072 الی 2073 دلار هموار می‌کنند. در ادامه، این شتاب می‌تواند افزایش یابد و به طلا XAU/USD اجازه دهد تا رقم گرد 2100 دلاری را پس بگیرد.

از طرف دیگر، نقطه‌ی شکست مقاومت افقی 2010 الی 2015 دلار ممکن است به محافظت از روند نزولی فوری، قبل از علامت روانی 2000 دلار ادامه دهد. شکست متقاعد‌کننده به پایین‌تر از 2000 دلار، قیمت طلا را برای به چالش‌کشیدن حمایت SMA 50 روزه که در حال حاضر نزدیک به منطقه 1981 الی 1982 دلار است، آسیب‌پذیر خواهد کرد. به دنبال آن، کف نوسانی هفته‌ی گذشته، حول منطقه 1973 دلار، و SMA 200 روزه، در نزدیکی منطقه 1956-1955 دلار قرار دارد که اگر قاطعانه شکسته شود، سوگیری کوتاه‌مدت به نفع معامله‌گران نزولی تغییر خواهد کرد.

از این رو، قیمت طلا باید از سطح 2050 دلار فراتر رود تا گاوها بتوانند کنترل خود را دوباره به دست آورند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما