بازگشت طلا به سطوح پائین واقعیت دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا که در روز قبل، پس از انتشار ارقام تورم مصرف‌کننده از ایالات متحده، تا حدودی رشد کرد، در معاملات امروز در محدوده 1980 دلاری قرار گرفت.

بازگشت طلا به سطوح پائین واقعیت دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آسیا در یک باند معاملاتی باریک در نوسان بود و در محدوده‌ی 1980 دلار قرار گرفت که در واقع درست بالاتر از کف قیمت سه هفته‌ای بود که روز دوشنبه لمس شد.

با نگاهی به حرکت قیمت این فلز گرانبها می‌توان دید که طلا در روز سه شنبه پس از انتشار ارقام تورم مصرف‌کننده از ایالات متحده، تا حدودی رشد کرد.

با وجود توقف در فروش اخیر، قیمت طلا در معاملات ابتدایی روز چهارشنبه تاکنون، آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. به علاوه، سرمایه‌گذاران قبل از مواجهه با ریسک رویدادهای کلیدی این هفته، اعم از تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره‌ی فدرال رزرو و چشم‌انداز سیاستی، از شرط‌بندی جدید بر روی فلز درخشان خودداری می‌کنند. این موضع احتیاطی زمانی ایجاد شد که گزارش تورم CPI ایالات متحده، فعالان بازار را بر آن داشت که حفظ نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری را در نظر بگیرند. 

گذشته از آن، اداره آمار وزارت کار (BLS) روز سه شنبه اعلام کرد که CPI در ماه گذشته پس از بدون تغییرماندن در ماه اکتبر، 0.1٪ افزایش یافت. همچنین CPI سالانه نیز پس از افزایش 3.2 درصدی در ماه اکتبر، 3.1 درصد در نوامبر افزایش یافت. اگرچه اعداد CPI ایالات متحده مطابق با انتظارات بازار بود، جزئیات این گزارش از افزایش شاخص سرپناه و شاخص خودروهای فرسوده و کامیون‌های مستعمل خبر داد که خود عاملی برای کناره‌گیری از احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بود. 

آنچه مسلم است دلار آمریکا در واکنش اولیه به انتشار داده‌های CPI ایالات متحده، روند کاهشی روزانه خود را امتداد داد، اما این روند خیلی طول نکشید و پس از آنکه سرمایه‌گذاران قبل از تصمیم‌گیری روز چهارشنبه فدرال رزرو فدرال رزرو، برخی داده‌ها و پیامدهای احتمالی پس از انتشار آن را پذیرفتند، به سرعت مسیر خود را در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده پیدا کرد. از سوی دیگر، قیمت طلا به زیر 1980 دلار سقوط کرد و در واکنش به گزارش CPI آمریکا برای مدت کوتاهی به 1997 دلار رسید.

با نگاهی به سوی آینده، همه‌ی نگاه‌ها بر تصمیم‌گیری آتی فدرال رزرو متمرکز است، به طوری که انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را در سطح 5.25٪ الی 5.50٪ نگه دارد.

افزون بر آن، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و نمودار فدرال رزرو موسوم به نمودار نقطه‌ای احتمالاً در کانون توجه فعالان بازار خواهد بود؛ چرا که این دو موضوع می‌تواند در بحبوحه‌ی انتظارات برای کاهش نرخ در نیمه‌ی اول سال 2024، در مورد چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو شفاف‌سازی کند. البته بازارها حدود 43 درصد احتمال کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در ماه مارس را در نظر دارند، در حالی که برای ماه می، این احتمال حدود 75 درصد است.

با این حال، چنانچه پاول و همکارانش با اذعان به گستردگی سطح تورم و شرایط سخت بازار کار، انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در سه ماهه‌ی اول سال 2024 را نادیده بگیرند، احتمالاً قیمت طلای بدون بهره شاهد فروش مجدد خواهد بود. اما در عوض، اگر در پی بازگشت تقاضا، پیش‌بینی‌های فدرال‌رزرو مهر تأییدی بر انتظارات کاهش تهاجمی نرخ‌ها باشد، همزمان با شکست دلار آمریکا، قیمت طلا می‌تواند بهبودی قابل قبولی داشته باشد.

در عین حال، عامل دیگری که پیش از رویداد فدرال رزرو، دلار آمریکا را تحت حمایت قرار می‌دهد و تلاش‌های طلا برای رشد را ارزیابی می‌کند، محیط بازار ریسک‌گریز خواهد بود

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، قیمت طلا پس از یافتن جایگاهی قوی در زیر بخش پائینی چند هفته‌ای 1976 دلاری، همچنان در مسیر آزمایش میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در 1970 دلار قرار دارد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) چند اینچ پائین‌تر است. این نشانگر زیر سطح 50 قرار دارد که پشتوانه‌ای برای نزول بیشتر خواهد بود.

اگر حرکت نزولی مجدداً کشش را به دست آورد، تردیدی نیست که SMA هموار 200 روزه در سطح 1953 دلار مورد تهدید واقع می‌شود که در زیر آن نمی‌توان آزمایش SMA 100 روزه در 1941 دلار را رد کرد.

از سوی دیگر، بهبود پایدار بر اساس بسته‌شدن کندل روزانه، نیاز به پذیرش سطحی بالاتر از SMA 21 روزه در 2006 دلار دارد. پس از آن، بالاترین قیمت 2018 دلاری 27 نوامبر در مسیر رسیدن به منطقه عرضه 2040 دلاری، هدف خریداران طلا قرار خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما