خبری که بازار طلا را بهم ریخت

طلا و جواهر اقتصاد 100: گفتنی است که این رقم نسبت به ماه گذشته با رقمی معادل ۱۵۰ هزار شغل، با رشد ۴۹ هزارتایی رو‌به‌رو شد.

خبری که بازار طلا را بهم ریخت

 

 به گفته کارشناسان داده‌های مطلوب گزارش مشاغل ناشی از افزایش ظرفیت در بخش مراقبت‌های بهداشتی و بخش دولت بوده است.

البته باید گفت اشتغال در بخش تولید نیز بهبود یافت؛ زیرا کارگران دست از اعتصاب کشیده و به شغل خود بازگشتند.

در راستای این موضوع باید به نرخ بیکاری نیز نگاهی انداخت. بررسی‌ها‌ نشان می‌دهد اقتصاددانان با در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی آمریکا در ماه نوامبر پیش‌بینی می‌کردند که نرخ بیکاری در ماه مذکور در سطح ۳.۹ درصد خود باقی می‌ماند، اما این گزارش بیان می‌کند که نرخ بیکاری در ماه اخیر از انتظارات ۰.۲ واحد درصد کاهشی شد و در سطح ۳.۷ درصدی ایستاد.

بر این اساس تعداد افراد بیکار با کاهش ۲۱۵ هزار نفری به ۶.۲‌‌۹ میلیون نفر رسید، در حالی که تعداد افراد شاغل با افزایش ۷۵۷ هزار نفری رقمی معادل ۱۶۱.۹‌ میلیون نفر را به ثبت رساند.

مراقبت‌های بهداشتی با ۷۷هزار نفر، بزرگ‌ترین صنعت رشد را تشکیل داد. ‌سایر بخش‌های بزرگ شامل دولت (۴۹‌هزار شغل)، تولید (۲۸‌هزار شغل) و اوقات فراغت و ‌میهمان‌نوازی (۴۰‌هزار شغل) بودند. با ورود به فصل تعطیلات، خرده‌فروشی ۳۸هزار شغل از دست داد که نیمی از آن از فروشگاه‌های بزرگ بود.

حمل‌ونقل و انبارداری نیز ۵هزار افت شغلی داشت. برخی از تحلیلگران با استناد به این گزارش تاکید کردند فدرال رزرو کاهش نرخ بیکاری و رشد بیش از انتظار فرصت‌های شغلی را ظرفیت اقتصاد آمریکا در خصوص تمدید دوباره سیاست‌های ضد تورمی در نظر گرفته و در صورتی که نرخ تورم سالانه در این کشور مطابق با برآوردها کاهشی نشود، می‌تواند بار دیگر روی این سیاست‌ها حساب باز کند تا هدف خود را مبنی بر ثبت تورم ۲ درصدی محقق سازد. عملکرد احتمالی فدرال رزرو سبب شد تا شاخص دلار واکنش مثبت خود را با صعود به کانال ۱۰۴ واحدی نشان دهد و سبب ریزش طلای جهانی شود.

بر این اساس دلار جهانی در ساعت ۱۷ و ۳۰ به وقت تهران رقمی معادل ۱۰۴.۱۵ واحد را به ثبت رساند. بر اثر وقوع این رویداد طلای جهانی که در هفته گذشته رکورد تاریخی خود را با قیمتی معادل ۲۱۴۶ دلار به ثبت رسانده بود، اکنون با انتشار داده‌های شغلی آمریکا با افت ۱.۱ درصدی مواجه شد و به کف کانال ۲۰۰۰ دلار رسید. این درحالی است که دارایی‌های بازار کریپتو واکنش سردی به این موضوع نشان دادند و در کانال‌های سابق قیمتی خود در حال نوسان هستند. به نظر می‌رسد که با افت طلای جهانی به زیر ۲۰۰۰دلار، هجوم معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای ریسکی افزایش یافته و موجب شده تا بیت‌کوین ارزش خود را در کانال‌های سابق خود حفظ کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما