قیمت طلا مسیر معکوس را در پیش گرفت

طلا و جواهر اقتصاد 100: هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1996 دلار و 24 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای منتهی به فوریه با 0.1 درصد کاهش به 2012 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید.

قیمت طلا مسیر معکوس را در پیش گرفت

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا روز دوشنبه در معاملات آسیایی به زیر سطوح کلیدی کاهش یافت؛ هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1996 دلار و 24 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای منتهی به فوریه با 0.1 درصد کاهش به 2012 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید. هر دو شاخص، حدود 150 دلار زیر بالاترین رکورد هفته‌ی گذشته معامله شدند.

قیمت‌های نقطه‌ای طلا به زیر سطح 2000 دلار در هر اونس سقوط کرد که نشان‌دهنده‌ی بازگشت شدید از رکوردهای هفته‌ی گذشته بود. با بهبود احساسات ریسک به لطف دلار انعطاف‌پذیر و نشانه‌هایی از قدرت در اقتصاد ایالات متحده، فلز زرد حمایت خوبی دریافت کرد.

گفتنی است در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های قوی بازار کار منجر به تجدید نظر معامله گران در مورد تغییر رویکرد فدرال رزرو در اوایل سال 2024 مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره شد و از سوی دیگر، کاهش نرخ بهره در ماه مارس نیز مورد تردید بود.

فعالان بازار پیش از نشست فدرال رزرو در اواخر این هفته، موضع احتیاطی را در مورد طلا ترجیح می‌دهند و چشم‌انداز فدرال رزرو برای کاهش سیاست‌های پولی در سال 2024 نیز به دقت زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت، به ویژه که داده‌های اخیر حاکی از آن بود که بازار کار ایالات متحده قوی است. همچنین، داده‌های تورم ایالات متحده برای ماه نوامبر نیز در اواخر هفته منتشر خواهد شد.

به علاوه، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، فعالان بازارها را بر آن داشت تا از میزان انتظارات خود برای کاهش نرخ بهره در مارس 2024 بکاهند و این امر، باعث زیان سنگین طلا شد.

و اما به لطف برخی داده‌ها که نشان‌دهنده‌ی قدرت کافی در اقتصاد ایالات متحده برای احتمال «فرود نرم» بود، اشتهای ریسک بهبود یافت.

علاوه بر فدرال رزرو، برخی بانک‌های بزرگ اعم از بانک انگلستان، بانک مرکزی اروپا و بانک ملی سوئیس در این هفته قرار است در مورد افزایش نرخ بهره تصمیم‌گیری کنند و هر سه بانک احتمالاً نرخ‌های بهره بالاتر را برای مدت طولانی‌تری اعلام خواهند کرد.

بدیهی است که نرخ‌های بهره بالاتر با افزایش هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در فلز زرد بدون بازده، از بهای طلا می‌کاهند.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس روز دوشنبه در پی سیگنال‌های ضعیف اقتصادی از سوی چین به عنوان واردکننده‌ی بزرگ، کاهش یافت. در همین راستا، معاملات آتی مس در ماه مارس با 0.6 درصد کاهش به 3.8087 دلار در هر پوند رسید.

داده‌های اخیر از کاهش تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده چین برای دومین ماه متوالی در نوامبر خبر داد، در حالی که کاهش تورم شاخص قیمت تولیدکننده برای چهاردهمین ماه متوالی عمیق‌تر شد.

افزون بر آن، با حمایت اقدامات نقدینگی پکن و عدم افزایش هزینه‌ها، این داده‌ها حکایت از ضعف اقتصادی پایدار در بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان احتمالاً در ماه‌های آینده دارند. البته برخی گزارش‌ها حاکی از قوی‌ماندن واردات مس چین در ماه نوامبر، آمار ضعیف تورم را تا حد زیادی تحت‌الشعاع قرار داد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما