عاقبت قیمت طلا را در کدام سطح خواهیم دید؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه بیش از 1.5 درصد کاهش یافت و در پی انتشار داده‌های استخدامی ایالات متحده آمریکا به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای رسید.

عاقبت قیمت طلا را در کدام سطح خواهیم دید؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه بیش از 1.5 درصد کاهش یافت و در پی انتشار داده‌های استخدامی قوی‌تر از حد انتظار ایالات متحده آمریکا به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای رسید.

گفتنی است گزارش مشاغل ایالات متحده که همواره در کانون توجه قرار دارد، نه‌تنها بیانگر قدرت در سراسر جهان بوده است، بلکه با اشاره‌ی مستقیمی به اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که شرط‌بندی خود را برای کاهش ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره توسط فدرال رزرو در مارس ۲۰۲۴ کاهش دهند. این امر، انگیزه‌ای برای افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده و دلار آمریکا (USD) بود که به نوبه‌ی خود، فشار زیادی بر فلز زرد بدون بازده وارد کرد.

اگرچه در میان خطرات ژئوپلیتیکی، فعالان بازار پیگیری چندانی در حوزه‌ی بازار ندارند، سوگیری فروش در مورد قیمت طلا در نشست آسیایی روز دوشنبه همچنان به قوت خود باقی است. به علاوه، به نظر می‌رسد معامله‌گران پیش از انتشار داده‌های کلیدی این هفته و ریسک رویدادهای بانک مرکزی، تمایلی به شرط‌بندی‌های تهاجمی ندارند.

در چشم‌انداز داده‌ها، ارقام تورم مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر می‌شود و سپس تصمیم‌گیری کلیدی FOMC در روز چهارشنبه را به دنبال خواهد داشت. بانک ملی سوئیس (SNB)، بانک انگلستان (BoE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز قرار است به روز‌رسانی سیاست‌ها را در روز پنج‌شنبه اعلام کنند.

بعد از آن، گزارش فلش PMI از منطقه یورو، بریتانیا و ایالات متحده در کانون توجه فعالان بازار خواهد بود که بینش تازه‌ای در مورد سلامت اقتصاد جهانی ارائه می‌دهد و انگیزه‌ای معنادار برای بهای طلا فراهم می‌کند. با این وجود، در حال حاضر، به نظر می‌رسد که استقرار طلا XAU/USD زیر سطح روان‌شناختی 2000 دلار یک امر پذیرفته‌شده است که برای ممانعت از اصلاح عمیق‌تر، به دنبال محور احتمالی فدرال رزرو خواهد بود.

به نظر می‌رسد قیمت طلا برای کاهش بیشتر به سمت آزمایش پشتیبانی 50-SMA در نزدیکی منطقه 1950 دلار آسیب‌پذیر است.

از منظر تکنیکال، شکست روز جمعه به زیر ناحیه 2012-2010 دلار که نشان‌دهنده‌ی سطح اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی رالی نوامبر-دسامبر است، می‌تواند به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه کشش مثبت خود را از دست داده‌اند که به نوبه‌ی خود، از چشم‌انداز زیان‌های عمیق‌تر پشتیبانی می‌کند. از این رو، لغزش بعدی به سمت آزمایش میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) که در حال حاضر در محدوده‌ی 1963 الی 1965 دلار قرار دارد، به نظر یک امکان متمایز است. در ادامه، SMA 200 روزه بسیار مهم، در نزدیکی منطقه 1951-1950 دلاری قرار دارد که اگر قاطعانه شکسته شود، زمینه را برای تمدید عقب‌نشینی شدید اخیر از کف قیمت دوشنبه‌ی گذشته فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که نقطه‌ی شکست حمایت 2010 الی 2012 دلار به عنوان یک مانع فوری در برابر سطح 2030 دلار و منطقه‌ی عرضه 2040 دلار عمل می‌کند.

افزون بر آن، در پس زمینه‌ی وقوع یک تقاطع طلایی، با افزایش میانگین متحرک نرخ 50 روزه به بالای SMA-200، برخی از خریدهای متعاقب، سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران صعودی تغییر خواهد داد.

پس از آن، قیمت طلا ممکن است قبل از اینکه رقم گرد 2100 دلار را به دست آورد، به مقاومت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه 2071 الی 2072 دلار صعود کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما