قیمت طلا دنده معکوس کشید + جزئیات

طلا و جواهر اقتصاد 100: پیرو انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) و ناامیدشدن بازار از کاهش نرخ بهره، طلا در روز جمعه کاهش یافت.

قیمت طلا دنده معکوس  کشید + جزئیات

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در آستانه‌ی افتتاحیه جلسه‌ی اروپا در روز جمعه کاهش یافته است.

دلیل اصلی کاهش بهای فلز زرد، انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) بود که از میزان انتظارات فراتر رفت و در واقع، امید سرمایه‌گذاران را نسبت به کاهش نرخ‌های فدرال رزرو (FED) تا حدی کمرنگ کرد.

همچنین داده‌های آماری حاکی از آن است که اشتغال غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه نوامبر با 199000 شغل جدید افزایش یافت، در حالی که افزایش 150000 شغلی در ماه اکتبر را پشت سر گذاشت و از انتظارات بازار برای 180000 شغل، قدمی فراتر گذاشت. افزون بر آن، تورم دستمزدها از 0.2 درصدی که در ماه گذشته مشاهده شد، با سرعت 0.4 درصد شتاب گرفت.

گفتنی است این ارقام، نه‌تنها تاثیر افتتاحیه JOLT ایالات متحده و گزارش اشتغال ADP را که در اوایل این هفته مشاهده شده بود، جبران می‌کند، بلکه در بین فعالان بازار این پرسش را برمی‌انگیزد که آیا فدرال رزرو از چرخه‌ی انقباض خود در ماه مارس عقب نشینی خواهد کرد. بر اساس گزارش ابزار CME گروه نظارت فدرال رزرو، احتمال کاهش 25 bps در ماه مارس از 55٪ پیش از انتشار داده‌ها به زیر سطح 50٪ کاهش یافته است.

بدون شک، این موضوع علاوه بر آنکه دربرگیرنده‌ی یک انگیزه‌ی تازه برای بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده خواهد بود، دلار آمریکا را نیز افزایش می‌دهد. همچنین در حوزه‌ی داده‌ها، انتظار می‌رود شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان، در مدت کوتاهی بهبودی ملایمی را به تصویر بکشد که می‌تواند بار دیگر، مسیر رشد دلار را هموار کند.

در کنار این‌ها، عدم اطمینان مستمر در مورد چین و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، حمایت بیشتری از دلار امن فراهم کرده است.

قیمت طلا پس از انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، در حال آزمایش سطح حمایتی 2000 دلار است. بدیهی است که داده‌های قوی اشتغال در ایالات متحده، نه‌تنها بر طلا تاثیر می‌گذارد، بلکه منجر به رشد دلار آمریکا نیز می‌شود.

اقتصاد ایالات متحده 199 هزار شغل در ماه نوامبر ایجاد کرده است که از 150 هزار شغل در ماه قبل فراتر بوده و از انتظارات 180 هزار نفری بازار نیز افزایش یافته است. علاوه بر آن، تورم دستمزدها در ماه نوامبر با سرعت 0.4 درصد یعنی دو برابر سریع‌تر از ماه اکتبر، افزایش یافت که بالاتر از انتظارات برای افزایش 0.3 درصدی بوده است.

داده‌های حقوق و دستمزد ایالات متحده، نگرانی‌ها در مورد از دست‌دادن شتاب بازار کار ایالات متحده را خنثی می‌کند، که البته این امر به نوبه‌ی خود، گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییر چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو را نیز تقویت خواهد کرد.

همچنین، ابزار CME گروه نظارت بر نرخ فدرال رزرو با احتمال 99٪ بر این امر اشاره دارد که فدرال رزرو در جلسه‌ی هفته‌ی آینده از ایده خود عقب‌نشینی کند. گذشته از آن، شرط‌بندی‌ها برای کاهش نرخ در ماه مارس به زیر سطح 50٪ کاهش یافته است.

هم‌اکنون تمرکز بر شاخص احساسات مصرف‌کننده‌ی دانشگاه میشیگان است که مطابق با انتظارات باید در ماه دسامبر بهبود یابد و البته ممکن است حامل فشار جدیدی بر دلار آمریکا نیز باشد.

قیمت طلا پس از داده‌های خوش‌بینانه‌ی اشتغال ایالات متحده به منطقه حمایتی کلیدی در 2000 دلار نزدیک می‌شود.

با نگاهی به حوزه‌ی داده‌ها می‌توان به وضوح مشاهده کرد که پیرو انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، قیمت طلا در برابر دلار آمریکا قوی‌تر شده است و این فلز گرانبها جهش خود را به پایین‌تر از محدوده‌ی معاملاتی اخیر امتداد داده و به منطقه‌ی حمایت کلیدی 2000 دلار نزدیک شده است.

بدیهی است که تثبیت حرکت قیمت در زیر 2000 دلار، علاوه بر آنکه سوگیری صعودی بلندمدت را نفی می‌کند، تأییدی بر الگوی سر و شانه‌ها خواهد بود که اغلب نشانه‌ای از تغییر روند بوده و امیدهای تازه‌ای به خرس‌ها می‌دهد. در ادامه‌ی مسیر، اهداف بعدی 1970 دلار و 1932 دلار خواهند بود.

در روند صعودی، مقاومت فوری در 2,040 دلار باقی می‌ماند که راه را به سوی 2,067 دلار و بالاترین سطح تاریخی یعنی 2,150 دلار می‌بندد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما