آیا حمایت از طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا در روز دوشنبه در سایه‌ی عدم قطعیت ژئوپلیتیکی، در منطقه آسیایی به رکورد جدیدی در حدود 2,144 الی 2,145 دلار رسید.

آیا حمایت از طلا ادامه دارد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) به مسیر رشد قوی اخیر خود که در سه هفته‌ی گذشته شاهد آن بودیم، ادامه داد و در روز دوشنبه در منطقه آسیایی به رکورد جدیدی در حدود 2,144 الی 2,145 دلار رسید.

با این حال، این فلز گرانبها در مقیاس روزانه نتوانست کل سودها را حفظ کند و در حال حاضر زیر سطح 2100 دلار معامله می‌شود که همچنان به افزایش حدود 0.70 درصدی در روز اشاره دارد.

در این بین، گاوها تصمیم می‌گیرند در میان شرایط فوق‌العاده‌ی اشباع خرید در نمودار روزانه، و رشد نسبی دلار آمریکا، مقداری سود را از جدول حذف کنند. علاوه بر آن، به دنبال پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو از مارس 2024 شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، روند نزولی کاهش یافته است. آنچه مسلم است چنین اعتقادی به نفع فلز زرد بدون بازده است.

گذشته از این، عدم قطعیت ژئوپلیتیکی و ترس از شیوع بیماری تنفسی مشابه کووید 19 در چین، که بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد، ممکن است هر گونه عقب‌نشینی معنی‌داری را برای قیمت امن طلا محدود کند. برخی رویدادها در دریای سرخ بر نگرانی‌ها در مورد تشدید بیشتر درگیری اسرائیل و حماس افزود.

در کنار آن، چین شاهد شیوع بیماری‌های تنفسی و خوشه‌ای نوعی ذات‌الریه در کودکان بود که هفته‌ی گذشته سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت که در موضوع ورود کند. بدیهی است که این رخدادها، نه‌تنها به رشد بازارهای جهانی سهام کمک می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به تضعیف موقعیت طلا (XAU/USD) به عنوان پناهگاه امن شود.

محرک‌های بازار طلا

طلا در بحبوحه‌ی شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو و پرواز به سمت امنیت، به رکورد جدیدی رسید. پرواضح است که موضوع خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، در کنار افزایش موارد بیماری‌های تنفسی در چین، بهای امن طلا را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو وضعیت موجود نرخ را در دسامبر حفظ خواهد کرد و همچنین از اوایل مارس 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز می‌کند، بر فلز زرد تأثیرگذار خواهد بود.

جروم پاول، در روز جمعه بر این موضوع خاطرنشان کرد که هنوز برای نتیجه‌گیری در مورد زمان کاهش سیاست پولی زود است و به این ترتیب، از گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش شدیدتر نرخ بهره کناره‌گیری کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در مورد تغییر قریب‌الوقوع در موضع سیاست فدرال رزرو متقاعد شده‌اند که بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری آمریکا را به پایین‌ترین حد در 12 هفته گذشته می‌کشد.

در عین حال، انتظارات فدرال رزرو تندروتر، دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد و در آستانه‌ی انتشار داده‌های کلان مهم آمریکا در این هفته، از طلا XAU/USD بیشتر حمایت می‌کند.

برخی گزارش‌های کلیدی که در این هفته در کانون توجه فعالان بازار خواهند بود عبارتند از: سند اقتصادی این هفته ایالات متحده، PMI خدمات ISM در روز سه‌شنبه، گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی در روز چهارشنبه و گزارش NFP ایالات متحده در روز جمعه.

اما نظرسنجی اخیر شورای جهانی طلا حاکی از آن است که 24 درصد از کل بانک‌های مرکزی، از آنجا که به طور فزاینده‌ای نسبت به آمریکا به عنوان دارایی ذخیره بدبین هستند، قصد دارند ذخایر طلای خود را در 12 ماه آینده افزایش دهند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما