چرا طلای سفید زرد می شود ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در خالص ترین شکل خود به رنگ زرد است اما به عنوان آلیاژ به صورت طلای سفید و رزگلد نیز موجود است.

چرا طلای سفید زرد می شود ؟

طلای خالص 24 عیار است، اما نرم است، بنابراین فلزات دیگری به آن اضافه می شود تا دوام آن افزایش یابد. طلای سفید برای تکثیر پلاتین با آلیاژ 75 درصد طلا با 25 درصد نیکل و روی معرفی شد. با این حال، مانند طلای خالص 18 عیار فروخته می شود.

طلای سفید چیست؟

آلیاژی از طلا و فلز سفید.

این به عنوان جایگزینی برای پلاتین منشاء شد، زیرا مقرون به صرفه تر است.

75 درصد از طلای خالص 24 عیار و 25 درصد از نیکل یا روی را تشکیل می دهد.

پوششی از رودیوم (فلز نقره ای/سفیدی) به آن درخشندگی می بخشد.

زیور آلات 14K و 18K به عنوان حدود خالص فروخته می شود.

دسته 14K قوی تر و بادوام تر است.

مشابه طلای زرد ، بر روی آن مهر مشخصی نیز زده شده است.

خلوص آن را می توان با علامت مشخصی که روی آن نقش بسته است قضاوت کرد.

چرا طلای سفید محبوبیت پیدا می کند؟

در بین افرادی که ظاهر نقره ای را به طلای زرد ترجیح می دهند محبوبیت بیشتری دارد.

رنگ کلاسیک این فلز گرانبها برای مراسم های مختلف مناسب است و با لباس هایی با رنگ های مختلف مطابقت دارد.

بادوام تر از نقره و در عین حال مقرون به صرفه تر از پلاتین است.

این فرم از طلا برای طرح های میخی نیز مناسب است. سنگ هایی با برش ها و رنگ های مختلف وقتی در این رنگ قرار می گیرند ظریف به نظر می رسند.

نگهداری آسان تر است و به اندازه پلاتین گران نیست.

برای پوشیدن روزانه دوام بیشتری نسبت به پلاتین دارد.

مزایا و معایب خرید طلای سفید

مزایای خرید طلای سفید در زیر آورده شده است

این فلز گرانبهایی است که از طلای خالص تهیه شده و ظاهری مشابه پلاتین یا نقره دارد.

دوام برای پوشیدن روزانه بیشتر از پلاتین و نقره است.

ظاهر نقره ای آن آن را بر طلای زرد ترجیح می دهد. به نظر می رسد تقلیدی از پلاتین باشد اگرچه ارزان تر از آن است.

چکش خوارتر از پلاتین است.

رنگ خنثی این فلز برای تنظیم سنگ های قیمتی در رنگ ها و اشکال مختلف بسیار مناسب است.

در ادامه به معایب خرید طلای سفید اشاره می کنیم

با گذشت زمان زرد می شود و بنابراین برای حفظ رنگ خود نیاز به پوشش مجدد و جلا دادن منظم دارد.

وجود آلیاژ نیکل آن را برای افرادی که به فلزات حساسیت دارند نامناسب می کند.

اگر روزانه آن را بپوشید مستعد خراش است و بنابراین نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

پلاتین چیست؟

پلاتین گرانبهاترین و کمیاب ترین فلز روی کره زمین است. در حال حاضر حدود 50 درصد گرانتر از طلا است. پلاتین به طور طبیعی سفید است و چگالی آن بیشتر است. برای ایجاد جواهرات منحصر به فرد مفید است زیرا ضد حساسیت است. فلز کمیاب نمادی از اعتبار است و بسیار بادوام است. علاوه بر این، استحکام پلاتین با تهیه آلیاژی از نقره و رودیوم افزایش می یابد. با این حال، نگهداری از پلاتین گران است زیرا به راحتی خراشیده می شود و درخشش را از دست می دهد. از 95 تا 98 درصد پلاتین می توان برای تولید زیور آلات استفاده کرد اما به دلیل تراکم بیشتر، این قطعه گرانتر از طلا است.

طلای سفید چگونه ساخته می شود

طلای سفید مخلوطی از طلای زرد خالص و سایر فلزات است که آلیاژ حاصل را سخت‌تر کرده و رنگ سفید به آن می‌دهد. معمولاً فلزات اضافی قابل استفاده در طلای سفید پالادیوم، نقره، نیکل، مس و روی هستند.

آبکاری طلای سفید و رودیوم

از آنجایی که آلیاژهای طلای سفید معمولاً کم و بیش مایل به زرد به نظر می رسند، اغلب با لایه نازکی از رودیوم پوشانده می شوند. این آبکاری به جواهرات طلای سفید رنگ و ظاهر کروماتیکی می دهد که مردم معمولاً با این ماده مرتبط می شوند. روکش رودیوم همچنین استحکام و سختی بیشتری به قطعه ای که روی آن اعمال می شود اضافه می کند.

جواهرات طلای سفید و قیراط

شاید  از قبلاً می دانستید که خلوص طلای زرد معمولی با عیار اندازه گیری می شود. این مورد در مورد طلای سفید نیز صدق می کند - عدد عیار هر جواهرات طلا صرف نظر از اینکه آلیاژ از چه چیزی تشکیل شده است، معنی یکسانی دارد.

به عنوان مثال، اگر گفته شود یک انگشتر طلای سفید 18 عیار است، به این معنی است که این مورد از 75٪ طلا (18 عیار تقسیم بر 24 که حداکثر عدد عیار ممکن است) و 25٪ فلزات دیگر تشکیل شده است.

آلرژی طلای سفید و نیکل

برخی از آلیاژهای طلای سفید حاوی نیکل هستند که در صورت تماس با پوست افرادی که به فلز حساسیت دارند می توانند باعث ایجاد راش شوند.

به طور معمول، روکش رودیوم که جواهرات طلای سفید را می‌پوشاند، از قرار گرفتن پوست در معرض نیکل جلوگیری می‌کند، اما هنگامی که رودیوم از بین می‌رود، اگر آلرژی دارید، لمس کردن آلیاژ زیرین ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

جواهرات طلای سفید چیست؟

طلای سفید یک انتخاب محبوب برای جواهرات است، اما بسیاری از مردم نمی دانند این ماده از چه چیزی ساخته شده است. بیایید ببینیم طلای سفید چیست و چه تفاوتی با طلای زرد دارد.

طلای سفید چگونه ساخته می شود

طلای سفید مخلوطی از طلای زرد خالص و سایر فلزات است که آلیاژ حاصل را سخت‌تر کرده و رنگ سفید به آن می‌دهد. معمولاً فلزات اضافی قابل استفاده در طلای سفید پالادیوم، نقره، نیکل، مس و روی هستند. سفید بودن آلیاژ به فلزات مورد استفاده و نسبت هایی که در آن اضافه می شوند بستگی دارد. به همین دلیل است که برخی از قطعات طلای سفید سفیدتر هستند، در حالی که برخی دیگر رنگ زرد قوی تری دارند.

آبکاری طلای سفید و رودیوم

از آنجایی که آلیاژهای طلای سفید معمولاً کم و بیش مایل به زرد به نظر می رسند، اغلب با لایه نازکی از رودیوم پوشانده می شوند.

این آبکاری به جواهرات طلای سفید رنگ و ظاهر کروماتیکی می دهد که مردم معمولاً با این ماده مرتبط می شوند.

روکش رودیوم همچنین استحکام و سختی بیشتری به قطعه ای که روی آن اعمال می شود اضافه می کند.

ماندگاری زیورآلات طلای سفید

طلای سفید می تواند کاملا بادوام باشد، اما باید در نظر داشته باشید که سختی آن به خلوص ماده (یعنی عیار آن) نیز بستگی دارد.

آلیاژهایی که دارای درصد طلای بیشتری هستند (یعنی آلیاژهایی با عیار بالاتر) نسبت به آلیاژهایی که دارای درصد بیشتری از فلزات اضافی هستند نرم تر هستند.

روکش رودیوم که معمولاً در جواهرات طلای سفید یافت می شود از آلیاژ طلای واقعی در برابر خراش محافظت می کند.

با این حال، این آبکاری به خودی خود خراشیده می شود و پس از مدتی بسته به تعداد دفعات استفاده از جواهرات، از بین می رود و تنها راه برای بازیابی لایه رودیوم، آبکاری مجدد قطعه توسط جواهرساز است.

جواهرات طلای سفید و قیراط

شاید قبلاً می دانید که خلوص طلای زرد معمولی با عیار اندازه گیری می شود. این مورد در مورد طلای سفید نیز صدق می کند - عدد عیار هر جواهرات طلا صرف نظر از اینکه آلیاژ از چه چیزی تشکیل شده است، معنی یکسانی دارد. به عنوان مثال، اگر گفته شود یک انگشتر طلای سفید 18 عیار است، به این معنی است که این مورد از 75٪ طلا (18 عیار تقسیم بر 24 که حداکثر عدد عیار ممکن است) و 25٪ فلزات دیگر تشکیل شده است.

آلرژی طلای سفید و نیکل

برخی از آلیاژهای طلای سفید حاوی نیکل هستند که در صورت تماس با پوست افرادی که به فلز حساسیت دارند می توانند باعث ایجاد راش شوند.

به طور معمول، روکش رودیوم که جواهرات طلای سفید را می‌پوشاند، از قرار گرفتن پوست در معرض نیکل جلوگیری می‌کند، اما هنگامی که رودیوم از بین می‌رود، اگر آلرژی دارید، لمس کردن آلیاژ زیرین ممکن است باعث ایجاد جوش شود.

یکی از راه‌های جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک این است که جواهرات طلای سفید خود را به‌موقع با رودیوم روکش کنید، وقتی شروع به از بین رفتن کرد.

راه حل دیگر این است که به طور کلی از طلای سفید حاوی نیکل خودداری کنید. به عنوان مثال، آلیاژهایی که فقط با طلا، پالادیوم و نقره ساخته می شوند حساسیت زا نیستند.

طلای سفید در مقابل طلای زرد

انتخاب بین طلای سفید و زرد یک موضوع ترجیحی شخصی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که جواهرات طلای سفید باید پس از یک دوره معین، که معمولاً از 1 تا 3 سال متغیر است، دوباره آبکاری شوند.

با این وجود، تنظیمات سنگ های قیمتی ساخته شده از طلای سفید در مقایسه با طلای زرد همان عیار، بادوام تر هستند.

اگر می خواهید سنگ هایی را در جواهرات طلای خود قرار دهید، هنگام تصمیم گیری بین طلای سفید و زرد، رنگ آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، الماس های بی رنگ بهتر است در تنظیمات سفید قرار گیرند، که هیچ گونه فلش رنگ اضافی روی سنگ سفید نمی اندازند.

با این حال، اگر الماس شما از درجه رنگ پایین تری برخوردار باشد، سنگ ممکن است رنگ های زردی داشته باشد، که در طلای سفید برجسته تر می شود.

در چنین مواردی، بهتر است طلای زرد را انتخاب کنید، زیرا باعث می‌شود رنگ‌های زرد با برجسته‌تر شدن رنگ سفید در الماس کمتر دیده شوند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما