آیا سرمایه گذاران طلا منتظر رشد بیشتر قیمت طلا باشند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طلا به بالاترین سطح هفت ماهه رسید و این در حالی بود که شاخص دلار کاهش یافت.

آیا سرمایه گذاران طلا منتظر رشد بیشتر قیمت طلا باشند؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در جلسه‌ی معاملاتی آمریکای شمالی به بالاترین سطح هفت ماهه رسید. در زمان نگارش این مقاله، طلا (XAU/USD) در حدود سطح 2059 دلار معامله می‌شود که بیش از 1.10 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است حرکت قیمت طلا در پی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اتفاق افتاد که ضمن اشاره به آمارهای تورمی مطلوب، بر بالابودن تورم تأکید کرد.

معامله‌گران شمش در خلال یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ، چراغ سبز خود را از پاول، رئیس فدرال رزرو دریافت کردند. پاول در این جلسه خاطرنشان کرد که آنچه را مقامات در صدد دانستن آن بودند، به دست آورده‌اند، چرا که سناریوی کاهش فلز زرد را به منطقه 2044.50 دلار رقم زدند.

در این بین، پیش از جهش به اوج‌های چندماهه و روزهای جدید، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در حال کاهش است، به طوری که اوراق 10 ساله پس از رسیدن به بالاترین سطح 4.349 درصدی، شش و نیم واحد پایه کاهش یافت و به 4.263 درصد رسید.

این نوسانات، شاخص دلار را که ارزش دلار را در برابر شش همتای دیگر اندازه‌گیری می‌کند، بر آن داشت تا با 0.24% کاهش، به سطح 103.26 برسد.

از سوی دیگر، معاملات آتی بازار پولی حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران بر این باورند که بانک مرکزی تا پایان سال 2024، نسبت به کاهش نزدیک به 135 واحد اقدام خواهد کرد.

در حوزه‌ی آمار و داده‌ها، پیش از این، PMI تولید (ISM) آمار خود را برای ماه نوامبر اعلام کرد که وضوحأ بیانگر انقباض فعالیت‌های تجاری در سیزدهمین ماه متوالی بود. همچنین براساس این آمار، قیمت‌های پرداخت‌شده توسط تولیدکنندگان افزایش یافت و همزمان با آن، بازارها شاهد کاهش شاخص اشتغال بودند. و در کنار آن، آمارهای اخیر حکایت از افزایش مطالبات بیکاری داشت.

در حالی که بهای طلا به طور چشمگیری در حال افزایش است، خریداران طلا به بالاترین سطح یعنی 2081.82 دلار چشم دوخته‌اند.

آنچه از بررسی نمودارهای قیمت بر می‌آید، به جز مناطق 2060 و 2070 دلاری، هیچ سطح مقاومت اضافی در راه نیست.

از طرف دیگر، پیش از افتتاحیه‌ی قیمت در سطح 2031.58 دلار یا پایین‌ترین سطح روزانه 30 نوامبر، اولین حمایت در سطح 2052.13 دلار یا بالاترین قیمت روزانه 29 نوامبر مشاهده می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما