آیا عقبگرد قیمت طلا در بازار ایران موقتی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا از بالاترین سطح شش ماهه خود، یعنی 2052 دلار که روز چهارشنبه به آن رسیده بود، عقب‌نشینی کرد.

آیا عقبگرد قیمت طلا در بازار ایران موقتی است؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه آسیا تا حدود 2040 دلار در هر اونس تروی کاهش یافت. در واقع، فلز زرد از بالاترین سطح شش ماهه خود، یعنی 2052 دلار که روز چهارشنبه به آن رسیده بود، عقب‌نشینی کرد. پرواضح است که این عقب‌نشینی از تغییر در احساسات بازار یا افزایش سود پس از صعود اخیر، حکایت دارد.

از سوی دیگر، در حالی که دلار آمریکا (USD) یک جهش متوسط را مشاهده کرد، طلا با چالش‌هایی مواجه شد. در این بین، شاخص دلار آمریکا (DXY) در تلاش است تا رشدهای خود را حفظ کند و در حال حاضر در حوالی سطح 102.80 قرار دارد.

با نگاهی به عملکرد ارز ایالات متحده می‌توان مشاهده کرد که دلار آمریکا (USD) به لطف داده‌های تولید ناخالص داخلی سالانه‌ی ایالات متحده که قوی‌تر از حد انتظار بود، روند شکست چهار روزه‌ی خود در جلسه‌ی قبل را به طرز موفقیت‌آمیزی متوقف کرد. گفتنی است تولید ناخالص داخلی سالانه‌ی ایالات متحده در طول سه ماهه‌ی سوم، 5.2% افزایش یافت که از 4.9% قبلی پیشی گرفت و از میزان 5.0% توافق بازار نیز فراتر رفت.

علاوه بر این، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند با اشاره به اینکه سیاست پولی در حال حاضر در موقعیت مطلوبی برای ارزیابی داده‌های آتی در مورد اقتصاد و شرایط مالی قرار دارد، بر وابستگی موضوع افزایش‌ نرخ به داده‌ها تأکید کرد. البته وی صراحتأ در مقام رد امکان افزایش بیشتر نرخ‌ها برنیامد. 

همچنین در حوزه‌ی داده‌های کلیدی، شاخص PMI تولید NBS برای ماه نوامبر از 49.5 قبلی  به 49.4 کاهش یافت که کمتر از افزایش مورد انتظار 49.7 بود. علاوه بر این، PMI غیر تولیدی نیز به 50.02 کاهش یافت که کمتر از 50.6 قرائت قبلی و 51.1 مورد انتظار بود. شایان ذکر است که این داده‌ها انقباض در فعالیت‌های تولیدی و غیرتولیدی در چین را منعکس می‌کنند که نه‌تنها می‌تواند بر احساسات اقتصادی جهانی تأثیر بگذارد، بلکه در کنار تقویت دلار آمریکا، بر قیمت طلا نیز فشار می‌آورد.

با نگاهی به آینده، ایالات متحده قرار است داده‌های مهم اقتصادی را در نشست آمریکای شمالی منتشر کند. این داده‌های مهم و کلیدی شامل مطالبات اولیه‌ی بیکاری برای هفته‌ی منتهی به 24 نوامبر است که انتظار می‌رود نسبت به 209,000 قبلی به 220,000 افزایش یابد. علاوه بر این، شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی (PCE) برای ماه اکتبر همراه با انتظارات کاهش تورم مصرف‌کننده منتشر خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود نرخ سالانه‌ی برآوردشده از 3.7 درصد، به 3.5 درصد کاهش یابد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما