تحلیل سناریوهای کلیدی پیرامون قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) مومنتوم شکست این هفته را از طریق مانع افقی 2008 تا 2010 دلاری می‌سازد و در روز چهارشنبه، برای پنجمین روز متوالی افزایش می‌یابد.

تحلیل سناریوهای کلیدی پیرامون قیمت طلا

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) مومنتوم شکست (بریک‌اوت) این هفته را از طریق مانع افقی 2008 تا 2010 دلاری می‌سازد و در روز چهارشنبه، برای پنجمین روز متوالی افزایش می‌یابد. این حرکت، همچنین نمایانگر ششمین روز از حرکت مثبت در هفت دوره‌ی قبلی است و فلز زرد را در حدود 2052 دلار یا به بالاترین سطح هفت ماهه نزدیک می‌کند.

در عین حال، چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گرانبها به لطف فروش دلار آمریکا (USD) که به دلیل انتظارات از فدرال رزرو میانه‌روتر ضعیف است، صعودی باقی می‌ماند. چرا که از قرار معلوم، سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو دیگر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

علاوه بر این، قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو بر 85 واحد در ثانیه کاهش انباشته‌ی نرخ بهره تا دسامبر 2024 اشاره دارند که در کنار حراج شدید اوراق قرضه‌ی ایالات متحده در روز سه شنبه، منجر به کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده می‌شود.

در این راستا، بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله‌ی دولت آمریکا به 4.274 درصد یا پایین‌ترین سطح آن از اواسط سپتامبر کاهش یافت و از این رو، نه‌تنها تقاضا برای قیمت بدون بازده طلا را افزایش داد، بلکه دلار را به پایین‌ترین سطح خود از 11 آگوست رساند.

با نگاهی به نوسانات ارز ایالات متحده می‌توان مشاهده کرد که دلار آمریکا در بحبوحه‌ی افزایش شرط‌بندی‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2024 به پایین‌ترین حد خود در سه ماه و نیم اخیر سقوط کرد و همچنان به تقویت بهای طلا کمک کرد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه بر ضرورت کاهش نرخ بهره در صورت مهار نرخ تورم در چند ماه آینده اشاره کرد. والر همچنین از اطمینان خود مبنی بر سیاست مناسب برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی، خبر داد. 

 میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، دیدگاه متضادی را ارائه داد و پویایی‌های روند تورم را دلیل قانع‌کننده‌ای برای افزایش بیشتر نرخ بهره عنوان کرد.

بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ وام‌های کلیدی خود را در محدوده‌ی هدف بین 5.25 تا 5.5 درصد در دسامبر ثابت نگه دارد. 

از سوی دیگر، برطرف‌شدن نسبی تنش‌های ژئوپلیتیک از جمله توافق آتش‌بس دو روزه اسرائیل و حماس، می‌تواند از جذابیت پناهگاه امن فلز بکاهد.

هم‌اکنون علاوه بر شاخص اصلی قیمت PCE ایالات متحده، گزارش اولیه‌ی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در کانون توجه قرار دارند که البته انتظار می‌رود نشان دهد که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، در مقابل 4.9 درصد برآوردشده، با سرعت سالانه‌ی 5 درصد در سه ماهه سوم رشد کرده است.

از منظر تکنیکال، شکست(بریک‌اوت) پایدار این هفته از سد 2008 تا 2010 دلار و افزایش متعاقب آن، از دورنمای حرکت افزایشی حمایت می‌کند. با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط اشباع خرید را نشان می‌دهد و احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند. از این رو، عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای سودهای بیشتر، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط باشیم.

با این حال، هر گونه عقب‌نشینی اصلاحی زیر این سطح، احتمالاً حمایت مناسبی را پیدا می‌کند و خریداران تازه‌ای را در نزدیکی منطقه 2035-2034 دلار به سمت خود می‌کشد. این باید به محدودکردن روند نزولی برای قیمت طلا نزدیک به سطح 2020 دلار کمک کند که اکنون باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند.

از طرف دیگر، برخی از خریدهای متعاقب فراتر از منطقه‌ی 2052 دلاری، یا اوج چند ماهه که در اوایل این چهارشنبه لمس شد، زمینه را برای حرکت به سمت بالاترین سطح چالش برانگیز، در حدود منطقه 2079 الی 2080 دلاری که در ماه می آزمایش شده بود، فراهم می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما