ماجرای زندگی کارگری 15 ساله که اکنون در لیست ثروتمندان جهان قرار دارد

طلا و جواهر اقتصاد 100: برند گراف همانند برند طلای میکی موتو از برندهایی است تنها به ساخت طلا و زیورآلات لاکچری، پرداخته است!

ماجرای زندگی کارگری 15 ساله که اکنون در لیست ثروتمندان جهان قرار دارد

لورنس گراف ، میلیاردر بریتانیایی، این روزها صاحب 15 فروشگاه بزرگ در سراسر دنیا است و زیورآلاتی با مرغوب‌ترین سنگ‌های قیمتی و برندهای مختلف مانند برند طلا تیفانی را در این فروشگاه‌ها برای فروش می‌گذارد.

برند گراف

شاید برای شما جالب باشد که بدانید وی در سن 15 سالگی در یک مغازه جواهر فروشی، کارگری می‌کرد. اگر به دنبال شناخت برند گراف هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه برند گراف

لورنس گراف در سال 1938 و در خانواده‌ای یهودی، متولد شد. مادرش رومانیایی بوده و پدرش اصالتی روس داشت. سرآغاز ماجرای این میلیاردر انگلیسی و زیورآلات در 15 سالگی او و پس از ترک مدرسه، رقم می‌خورد؛ چرا که در این سن، کار خود را در جواهر فروشی شیندلر به عنوان شاگرد آغاز می‌کند. در این دوره وظایفی همچون تعمیر حلقه‌ها و ساخت قطعات کوچک جواهرات به لورنس گراف، محول می‌شد. 

اولین جرقه!

پس از گذشت مدت زمانی اندک از کار کردن در جواهر فروشی شیندلر، لورنس گراف به طور مستقل طرح‌های خود را به جواهر فروشی‌های سراسر انگلستان، می‌فروخت. موفقیت او در این امر سبب شد تا در سال 1960، شرکت Graff Diamonds را تاسیس کند.

برند گراف

لورنس تنها پس از دو سال توانست کسب و کار خود را گسترش داده و صاحب دو مغازه شود. شاید تعجب کنید اگر بدانید که گراف اولین شرکتش را در 18 سالگی و با همکاری یک جواهرساز باتجربه تاسیس کرد. تجارت او، هدف تعمیر جواهرات ویکتوریا را دنبال کرده و خیلی زود توانست به سود بالایی دست یابد. 

معامله‌ای بی‌نظیر!

پس از گذشت مدتی از تاسیس شرکت گراف، لورنس موفق شد تا به معامله‌‌ای بی‌نظیر، دست یابد. در حقیقت او موفق شد تا یک فروشنده الماس را راضی کند تا 33 قطعه الماس کوچک را به قیمت 60 پوند به او بفروشد. گراف بر خلاف تفکر جواهرسازان آن دوره، به جای ساخت 33 حلقه، تمام آن الماس‌ها را روی یک حلقه سوار کرده و درخشش آن را به اوج خود رساند؛ همین امر سبب شد تا حلقه به سرعت فروش رفته و با استقبال فراوانی روبرو شود. این حلقه، الهام بخش لورنس گراف در خرید طلا و طراحی زیورآلات شد.

در مرحله بعد، گراف به فکر ساخت یک انگشتر تمام الماس افتاد. به طوری که روی آن، یک خوشه از 19 سنگ قیمتی کار شده باشد. پس از موفقیت فروش این انگشتر نیز، گراف خلاقیت خود را به الماس محدود نکرد و کار با زمرد، یاقوت قرمز و یاقوت کبود را نیز آغاز کرد.

گسترش کسب و کار

لورنس گراف، در سن 29 سالگی، مشتاق گسترش کسب و کار خود در کشورهای دیگر بود؛ به همین دلیل در سال 1967، مجموعه‌ای از سفرها و نمایشگاه‌ها را در سراسر دنیا، آغاز کرد. سال 2000 شرکت گراف اولین بوتیک خارج از بریتانیا را در هتل پاریس در موناکو، افتتاح کرده و به طور پیوسته، شمار بوتیک‌هایش را در کشورهای مختلف، افزایش داد؛ به طوری که در حال حاضر بیش از 50 بوتیک در سطح بین الملل دارد. 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما