پیش‌بینی قیمت طلا؛

بالاترین سطح بهای طلا در سال 2023 ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا در پایان هفته‌ی گذشته، روند صعودی خود را به سمت شمال ادامه داد و توانست از مرز 2000 دلار در هر اونس تروی عبور کند.

بالاترین سطح بهای طلا در سال 2023 ؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در روز دوشنبه در اروپا موقعیت خود را در بالای سطح 2010 دلار در هر اونس تروی حفظ کرد.

از قرار معلوم، در کنار گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره خود پایان داده، ضعف دلار آمریکا (USD) نیز برای فلز زرد سودمند بوده است. البته نقش نشانه‌هایی از کندی اقتصاد جهانی را نیز در این روند نمی‌توان نادیده گرفت.

افزون بر آن، احساسات مثبت ناشی از این خبر که بانک خلق چین (PBoC) اطلاعیه‌ای برای تقویت حمایت مالی از شرکت‌های خصوصی صادر کرده، نیز عامل دیگری است که می‌تواند به بهبود قیمت طلا کمک کند.

داده‌ها حاکی از آن است که بخش خصوصی در ایالات متحده در اوایل نوامبر با سرعت کمتری به رشد خود ادامه داد. در عین حال، PMI تولید از 50.0 به 49.4 سقوط کرد که بدتر از انتظار 49.8 بود و PMI ترکیبی اس‌اندپی گلوبال نیز بدون تغییر در 50.7 باقی ماند. از طرفی، PMI خدمات نسبت به 50.6 قبلی، به 50.8 رسید که بالاتر از میزان توافق 50.4 بود.

آنچه به عنوان باور در بازارها پذیرفته شده، این است که فدرال رزرو موضع میانه‌روتری را اتخاذ خواهد کرد و همچنین نرخ بهره را در اواسط سال آینده کاهش خوهد داد که هر دوی این اعتقادات، منجر به تضعیف دلار آمریکا می‌شود.

با نگاهی رو به جلو در اواخر این هفته، گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) در روز چهارشنبه و ارقام تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) در روز پنج‌شنبه، در کانون توجه معامله‌گران طلا خواهد بود.

در حالی که برآورد می‌شود PCE ایالات متحده برای اکتبر از 0.4٪ به 0.1٪ کاهش یابد، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی سه ماهه ایالات متحده، افزایشی از 4.9٪ به 5.0٪ را ثبت کند.

و اما بررسی‌های مقدماتی گروه CME، کاهش حدود 2.5 هزار قرارداد در روز جمعه در بازارهای آتی طلا حکایت از تعدیل «سود باز» در این بازارها دارد. از سوی دیگر، حجم معاملات روند صعودی را از سر گرفت و حدود 25.7 هزار قرارداد افزایش یافت.

تحلیل اجمالی طلا: بالاترین قیمت در سال 2023، نزدیک به 2070 دلار است

قیمت طلا در پایان هفته‌ی گذشته، روند صعودی خود را به سمت شمال ادامه داد و توانست از مرز 2000 دلار در هر اونس تروی عبور کند. با این حال، افزایش روزانه به دلیل کاهش سود باز محقق شد که نشان می‌دهد یک حرکت اصلاحی بالقوه می‌تواند در کوتاه‌مدت در پیش باشد. در این میان، سد صعودی بعدی برای فلز زرد اکنون در قله ۲۰۶۷ دلاری ۲۰۲۳ (۴ می) ظاهر می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما