آیا قیمت طلا عقب‌نشینی می‌کند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز از بالاترین سطح شش ماهه خود در 2018 دلار در هر اونس تروی عقب نشینی کرد؛ حال آنکه شاخص دلار آمریکا در حوالی 103.40 در نوسان است.

آیا قیمت طلا عقب‌نشینی می‌کند؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا در جلسه‌ی معاملات آسیایی روز دوشنبه، از بالاترین سطح شش ماهه خود در 2018 دلار در هر اونس تروی عقب نشینی کرد و به این ترتیب از میزان رشدهای روزانه‌ی خود کاست. قیمت این فلز گرانبها، در زمان نگارش این مطلب، حدود 2010 دلار افزایش یافت.

در حوزه‌ی ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY) در حوالی 103.40 حرکت می‌کند و در تلاش است تا به لطف بهبود بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، زیان‌های قبلی را متوقف کند. از سوی دیگر، بازده اوراق قرضه 10 ساله و 2 ساله ایالات متحده در زمان انتشار به ترتیب 4.50 و 4.97 درصد است.

گفتنی است موضوعی که منجر به تقویت قیمت طلا شد، احساسات مثبت ناشی از انتشار اخباری مبنی بر حمایت‌های بانک خلق چین (PBoC) در بخش مالی بود. در این راستا، بانک خلق چین اطلاعیه‌ای در مورد افزایش حمایت مالی از شرکت‌های خصوصی صادر کرد که برخی گزینه‌های حمایتی اعم از قراردادن شرکت‌های خصوصی در فهرست‌بندی و تامین مالی، ادغام و تملک، و بازسازی را در بر می‌گیرد.

PBoC علاوه بر آنکه متعهد شده که انتشار اوراق قرضه توسط شرکت‌های خصوصی را افزایش دهد، نهادهای وام‌دهنده را نیز تشویق می‌کند که وام‌های شرکت‌های خصوصی حائز فناوری‌های رقابتی را که با مشکلات موقتی مواجه هستند، قطع یا تعلیق نکنند.

در کنار این‌ها، طلا بخشی از حمایت صعودی به دست‌آمده‌ی خود را مدیون لحن منفی پیرامون دلار آمریکاست. این منفی‌بودن تحت تأثیر داده‌های ترکیبی PMI اس‌اندپی گلوبال قرار گرفته و فعالان بازار را به سمت این گمانه‌زنی سوق داده است که فدرال رزرو ایالات متحده احتمالأ نسبت به کاهش نرخ در سال 2024 اقدام خواهد کرد. بدیهی است که اثرات متقابل این عوامل، در بحبوحه‌ی عدم قطعیت دلار و مسیر مبهم سیاست پولی فدرال رزرو، به برجسته‌شدن و قدرت‌گرفتن طلا به عنوان یک دارایی امن کمک می‌کند.

آخرین داده‌ها حاکی از آن بود که PMI ترکیبی اس‌اندپی گلوبال ایالات متحده برای ماه نوامبر در سطح 50.7 و بدون تغییر باقی مانده است. PMI خدمات نیز از 50.6 در ماه اکتبر، به 50.8 در ماه نوامبر افزایش یافت. با این حال، PMI تولید از 50.0 به 49.4 کاهش یافت که کمتر از 49.8 برآوردشده بود.

و اما در بازارهای مالی، گرچه زمزمه‌هایی پیرامون تسهیل بالقوه‌ی نرخ بهره وجود دارد، اما مقامات فدرال رزرو همچنان بر ضرورت تشدید بیشتر تاکید کرده‌اند. افزون بر آن، مقامات بر موضع اخذ تصمیمات منوط به داده‌های دریافتی پایبند هستند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما