حرکت قیمت طلا در جمعه سیاه

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا برای حفظ یک روند صعودی معنادار، با مقاومت فوری در بالاترین حد چند ماهه 2009 دلار، نیاز به بسته‌شدن روزانه بالای آستانه 2000 دلار دارد.

حرکت قیمت طلا در جمعه سیاه

به گزارش  «اف‌ایکس استریت»، قیمت طلا در روز جمعه سیاه، با فاصله از مرز 2000 دلار، به معاملات بی‌وقفه ادامه داد.

اما در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، معامله‌گران داده‌های PMI اولیه تولید و خدمات جهانی S&P از ایالات متحده را برای حصول به برخی انگیزه‌های جهت‌دار جدید در حرکت قیمت طلا مورد توجه قرار می‌دهند.

از آنجا که معامله‌گران آمریکایی عمدتاً از تعطیلات طولانی روز شکرگزاری، رضایت چندانی ندارند، شرایط ناچیز نقدینگی توانست به‌ویژه با نزدیک‌شدن به پایان هفته، باعث افزایش نوسانات قیمت طلا شود. افزون بر آن، جریان‌های پایان هفته و واکنش به PMI آمریکا به عنوان کاتالیزورهای کلیدی تأثیرگذار بر قیمت طلا در روزهای آینده، ایفای نقش کرد.

داده‌ها حاکی از آن بود که شاخص سهام تولیدی جهانی S&P ایالات متحده در ماه نوامبر، به 49.8 کاهش یافته است، در حالی که این رقم در ماه اکتبر، 50.0 ثبت شد. از سوی دیگر، انتظار می‌رود PMI خدمات در دوره‌ی گزارش‌شده در مقایسه با 50.6 قبلی به 50.4 کاهش یابد.

بدیهی است که هر گونه نشانه‌ی تازه‌ای از تضعیف انعطاف‌پذیری اقتصادی ایالات متحده، نه‌تنها انتظارات پیرامون فدرال رزرو را تقویت می‌کند، بلکه به دلار آمریکا نیز آسیب می‌رساند و در عین حال رشد مورد نیاز برای بهای طلا را نیز فراهم خواهد کرد.

در این میان، جو محتاطانه‌ی متداول در بین فعالان بازار، هیچ انگیزه‌ای برای قیمت طلا ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر، گرچه انتظار در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال آینده، همچنان خریداران طلا را امیدوار نگه می‌دارد، اما به نظر می‌رسد کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین حماس و اسرائیل در کنار افزایش قدرت مجدد در بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، می‌تواند هرگونه تلاش صعودی را تحت کنترل قرار دهد.

همانگونه که نمودار روزانه نشان می‌دهد، مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا صعودی به نظر می‌رسد. به علاوه، تایید میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در کنار تقاطع گاوی 100-SMA همراه با شاخص قدرت نسبی 14 روزه صعودی (14-RSI) در را برای صعود بیشتر باز نگه می‌دارد.

با این وجود، طلا برای حفظ یک روند صعودی معنادار، با مقاومت فوری در بالاترین حد چند ماهه 2009 دلار، نیاز به بسته‌شدن روزانه بالای آستانه 2000 دلار دارد. به علاوه، همچنان که فرصت‌های خرید تازه احتمالاً بالاتر از رقم اخیر پدیدار می‌شوند، نیاز به آزمایش بالاترین قیمت اواسط ماه مه نزدیک به 2020 دلار وجود دارد.

از سوی دیگر، حمایت فوری در SMA-21 در 1977 دلاری دیده می‌شود که در زیر آن منطقه 1955 تا 1950 دلاری می‌تواند به کمک خریداران طلا بیاید.

و در نهایت، شکست متقاعدکننده به زیر این منطقه تلاقی می‌تواند پایین‌ترین سطح 14 نوامبر در 1944 دلار را تهدید کند که زیر آن SMA صعودی 200 روزه در 1941 دلار هدف قرار خواهد گرفت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما