جلسه معاملاتی طلا پررونق اما کاهش تقاضای طلا در راه است

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه، در حوالی سطح 2000 دلار معامله می‌شود که بیانگر افزایش 0.30 درصدی است.

جلسه معاملاتی طلا پررونق اما کاهش تقاضای طلا در راه است

به گزارش  «اف‌ایکس استریت»، طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه، در مسیر افزایشی قرار گرفت. گفتنی است عوامل مختلطی همچون تضعیف دلار آمریکا و PMI مختلط S&P این روند را تسریع کردند.

این جفت ارز که معمولاً به عنوان قیمت طلا در برابری دلار آمریکا تعیین می‌شود، در حوالی سطح 2000 دلار معامله می‌شود که بیانگر افزایش 0.30 درصدی است.

با نگاهی به داده‌های کلیدی می‌توان مشاهده کرد که براساس PMI ترکیبی اس‌اندپی گلوبال، که موقعیت خود را در سطح 50.7 حفظ کرد، فعالیت‌های اقتصادی در اوایل نوامبر، در بخش خصوصی ایالات متحده، رشد اندکی را به ثبت رساند.

در عین حال، PMI تولید با کاهش مواجه شد و در همان دوره از 50.0 به 49.4 سقوط کرد و در محدوده انقباضی قرار گرفت. از سوی دیگر، PMI خدمات، بهبود اندکی را شاهد بود و از 50.6 به 50.8 رسید. شایان ذکر است اشتغال در بخش‌های خدمات و تولید ایالات متحده در ماه نوامبر برای اولین بار از اواسط سال 2020 افت کرد که در واقع، تحت تأثیر کاهش تقاضا و افزایش هزینه‌ها قرار گرفت.

به نظر می‌رسد بازارها به عنوان یک واکنش، در راستای تضعیف بخش تولید، به شرط‌بندی‌ها پیرامون فدرال رزرو میانه‌روتر ادامه می‌دهند که این کار ممکن است توجیهی برای ضعف دلار آمریکا باشد. در کنار آن، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در حال افزایش است و ممکن است حرکت صعودی فلز زرد را محدود کند. در این راستا، نرخ 2 ساله، رشد 4.95% را ثبت کرد و بازدهی 5 و 10 ساله به ترتیب به 4.50% و 4.48% رسید.

و اما از آنجا که فدرال رزرو همچنان در موضع وابسته به داده‌ قرار دارد، ایالات متحده هفته‌ی آینده، گزارش‌های خود را اعم از اصلاحات تولید ناخالص داخلی (GDP) از سه ماهه‌ی سوم و همچنین ارقام مخارج مصرف شخصی (PCE) را از ماه اکتبر ارائه خواهد کرد که احتمالاً بر پویایی قیمت دلار تأثیر می‌گذارد.

مطابق با نمودار روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی شرایط خرید اشباع قرار گرفته است که یک حرکت خرید غالب و البته یک معکوس بالقوه را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این، میانگین متحرک واگرایی همگرایی مکدی (MACD) روند مثبتی را با نوارهای سبز رو به رشد نشان می‌دهد که افزایش حرکت صعودی را ترسیم می‌کند.

گفتنی است موقعیت طلا (XAU/USD) نسبت به میانگین متحرک ساده (SMA) در روایت صعودی تلفیقی نقش دارد. علاوه بر آن، فلز زرد با قرارگرفتن در بالای SMA های 20، 100 و 200 روزه، سناریوی کنترل صعودی را در روند گسترده‌تر پیش می‌برد.

سطوح پشتیبانی: 1970 دلار (SMA 20 روزه)، 1940 دلار (SMA 200 روزه)، 1930 دلار (SMA 100 روزه).

سطوح مقاومت: 2015 دلار، 2030 دلار، 2050 دلار.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما