قیمت طلا در مسیر اوج بیشتر

طلا و جواهر اقتصاد 100: در بحبوحه‌ی انتشار داده‌هایی مبنی بر انقباض در بخش تولید و فعالیت خنثی در بخش خدمات، طلا نزدیک به بالاترین حد خود و به بالای 2000 دلار رسید.

قیمت طلا در مسیر اوج بیشتر

​به گزارش «کیتکونیوز» قیمت طلا در جلسه‌ی معاملاتی، نزدیک به بالاترین حد خود و به بالای 2000 دلار در هر اونس رسید و این در حالی بود که شاخص‌های اولیه، بر انقباض بیشتر در بخش تولید و همچنین فعالیت خنثی در بخش خدمات اشاره داشتند.

با نگاهی به نوسانات اخیر فلز زرد، هر اونس طلا در دسامبر آخرین بار با 0.42 درصد افزایش در سطح 2001.10 دلار معامله شد. بدیهی است که بازار طلا پیش از انتشار این گزارش، شاهد رشد مجدد خرید بود و داده‌های مختلط نیز تا حدودی نقش حمایتگر داشتند. در این بین، فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده در قلمروی بی‌طرف باقی می‌مانند.

داده‌های PMI تولیدی فلش اس‌اندپی گلوبال روز جمعه، کاهش 49.4 را در ایالات متحده منعکس کردند که رقمی کمتر از 50.0 در ماه اکتبر بود. بر اساس برآوردهای حاصل از اتفاق نظر در این حوزه، اقتصاددانان قرائت نسبتاً بدون تغییر 49.9 را انتظار داشتند. به علاوه، در این گزارش قید شده  که فعالیت در بخش تولید به کمترین میزان در سه ماه اخیر رسیده است.

در عین حال، PMI بخش خدمات همچنان در قلمرو گسترش است و از 50.6 در اکتبر به 50.8 رسیده است. البته این داده‌ها فراتر از انتظارات بود، چرا که پیش‌بینی‌های توافق‌شده بر قرائت تقریباً بدون تغییر 50.4 صحه می‌گذاشت. افزون بر آن، در این گزارش آمده است که فعالیت در بخش خدمات به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسیده است.

گفتنی است قرائت بالای 50 در چنین شاخص‌هایی، به عنوان نشانه‌ی واضحی از رشد اقتصادی تلقی می‌شود که هر چه اندیکاتور بالاتر یا پائین‌تر از 50 باشد، نرخ تغییر بیشتر یا کمتر خواهد بود.

و اما سیان جونز، اقتصاددان اصلی در اس‌اندپی گلوبال مارکت انتلجنس با اشاره به نشانه‌هایی از سردشدن بازار کار و تورم، شرایط موجود را در حال نزدیک‌ترشدن به انتظارات فدرال رزرو برشمرد. به بیان جونز، کسب‌وکارها برای اولین بار در سه سال و نیم اخیر در پاسخ به نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی، به سمت افول رفته‌اند.

این اقتصاددان همچنین در گزارشی کاهش هزینه‌ها را در ماه نوامبر، علت تعدیل نیرو از سوی شرکت‌های خدماتی عنوان کرد و افزود: «از قرار معلوم، کاهش شغل فراتر از بخش تولید، گسترش یافته است.»

علاوه بر آن، جونز ضمن اشاره به فشارهای تورمی در حال کاهش، خاطرنشان کرد: «در کنار تعدیل دوباره‌ی تورم قیمت نهاده‌ها، بار هزینه‌ها با کمترین نرخ در بیش از سه سال گذشته افزایش یافت. همچنین تورم قیمت فروش نسبت به میانگین خود در سه سال گذشته، پایین مانده که با نرخ افزایش نزدیک به هدف 2 درصدی فدرال رزرو مطابقت دارد.»

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما