هزار و یک خاصیت نقره که از آن بی خبرید

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره فلزی دارای خاصیت های بسیار زیاد است که علم پزشکی نیز از ویژگی های آن بهره می برد. باید بدانید که در علم پزشکی به منظور ساخت بعضی از داروهای پزشکی از نقره استفاده می گردد.

هزار و یک خاصیت نقره که از آن بی خبرید

 نقره سبب ایجاد آرامش در افراد می شود. بعلاوه افرادی که از این فلز به عنوان زیور آلات استفاده می کنند قدرت ایمنی بالاتری دارند. از این رو توصیه شده است که حتما این فلز را به همراه داشته باشید.

خاصیت های درمانی نقره

فلز نقره دارای ویژگی های درمانی بسیاری می باشد که در طول تاریخ در فرهنگ ها و ادیان مختلف مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. در ادامه به بررسی کلی خواص نقره می پردازیم:

فلز نقره در شکل گرفتن استخوان ها و بهبودی استخوان های افراد تاثیری مثبت دارد.

این فلز به فرم دهی و ترمیم پوست در افرادی که آن را استفاده می کنند کمک می کند.

فلز زینتی نقره دارای خاصیت ضد میکروبی بسیار پرقدرتی می باشد که برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا، بهبود زخم ها و مراقبت از پوست مفید است.

خاصیت های نقره برای انسان ها از صدها ماده ضد عفونی کننده بیشتر می باشد. فلز دارای موادی است که برای از بین بردن ۶۵۰ نوع میکروب موثر می باشد.

فلز نقره انرژی بدن را بیشتر می کند و در نهایت باعث می شود تا فرد حس شادابی و نیرومندی داشته باشد.

فلز نقره باعث خواهد شد تا فرد بتواند افراد خود را متمرکز نماید.

علاوه بر این نقره دارای خاصیت تنظیم کنندگی گرمای داخلی بدن می باشد و به گردش خون کمک می کند.

نقره باعث تحریک پوست نمی شود و با تعادل در دمانی بدن، خون را در گردش می اندازد. پوشیدن برخی لباس ها که دارای نقره و زیور آلات نقره هستند، مانند محافظی در برابر میکروب ها و باکتری های روزانه عمل می کنند.

معرفی خاصیت های نقره

نقره از راه پوست جذب بدن می شود و دارای اثر تسکین دهندگی درد می باشد از این رو یکی از محبوب ترین جواهرات می باشد.

با توجه به تاثیر نقره در گردش خون انسان، اغلب افراد آن را یک فلز آرامش بخش می دانند.

خواص نقره در گردش خون باعث می شود تا سوخت و ساز بدن بالا رود.

با توجه به توضیحات و خاصیت های عنوان شده در مورد نقره، استفاده از آن برای زنان و مردانی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه می شود.

بهتر است مردان از انگشتر نقره و زنان از گردنبند نقره استفاده کنند.

یکی دیگر از ویژگی های فلز نقره این است که این فلز دافع اشعه های الکترومغناطیسی مضر تلفن های همراه و دیگر لوازم الکترونیکی می باشد.

خاصیت های نقره برای بدن

استفاده کردن از نقره اغلب برای افرادی که سیستم ایمنی آن ها ضعیف شده باشد پیشنهاد می شود، همچنین به افرادی که دارای استرس زیاد هستند نیز پیشنهاد می شود.

ارتباط داشتن بیش از اندازه افراد با فن آوری در دنیای امروزی باعث ایجاد مشکلات جسمی و روانی بسیاری برای افراد می شود، با استفاده از نقره می توان از این بیماری های روانی و جسمی پیشگیری نمود.

برخی پزشکان توصیه می کنند که اشخاصی که دارای زخم معده و یا بیماری های معده هستند از طلا استفاده کنند و افرادی عصبانی هستند و دارای خلق و خویی تند می باشند از فلز نقره استفاده کنند.

قرار دادن انگشتر نقره در امگشت چهارم دست راست یا چپ سبب حذف انرژی های زائد از بدن می شود و در بیشتر شدن گردش خون و کاهش فشار خون موثرتر می باشد.

پزشکان برای تقویت قلب توصیه می کنند که از انگشتر نقره در دست چپ استفاده شود.

داروهای پزشکی که در آنها نقره استفاده می شود، دارای ویژگی های ضد باکتریایی گسترده می باشد و بر خلاف آنتی بیوتیک ها سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن نخواهد شد.

در فرهنگ مردم چین از رنگ نقره به رنگ آرامش بخش و ضد استرس تعبیر می گردد.

نقره و کمک به تشخیص بیماری

جالب است بدانید که علاوه بر خاصیت های نقره در سلامت بدن از آن برای تشخیص بیماری ها نیز استفاده می شود. در صورتی که فردی دارای مشکلاتی در سیستم غدد درون ریز بدن خود باشد، زیور آلات نقره او تیره رنگ می شوند.

همچنین سفید رنگ شدن زیور آلات نقره فرد می تواند نشان دهنده یک اختلال کلیوی جدی در او باشد، عرق کردن سبب پخش شدن موادی دارای نیتروژن می شود که به نقره واکنش نشان می دهند و باعث درخشش آن ها می شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما