فشن شو جواهرات چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: امروزه انسان‌ها بیشتر از گذشته به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می‌دهند. در جامعه و فرهنگ ما نیز فشن شو و مد بسیار پررنگ شده است. حتی پیشینیان ما نیز به نوبه‌ خود چیزی تحت عنوان مد و زیبایی داشته‌اند؛ اما سبک و سیاق آن متفاوت بوده است؛ بنابراین بروز بودن و مد همواره در همه‌ جوامع دیده شده ولی در هر نسل شکل آن دستخوش تغییراتی می‌شود.

فشن شو جواهرات چیست؟

فشن شو مد و جواهرات

فشن تنها شامل پوشاک و لباس نیست بلکه ما فشن شو و مد جواهرات نیز داریم. طراحی‌های گوناگون جواهرات، اکسسوری‌ها، کیف و کفش، پوشاک و … همه در قالب صنعت مد و فشن جا می‌گیرند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با فشن شو و مد جواهرات آشنا کرده و روی صنعت مد در جواهرات تمرکز کنیم.

فشن چیست؟

در ابتدا بهتر است معنای کلمه‌ فشن را به تنهایی بررسی کنیم تا درک بهتری از فشن شو داشته باشید. خیلی از افراد داخل و خارج از ایران در پاسخ به سوال فشن چیست؟ یاد افرادی با لباس‌های عجیب و غریب و حتی ترسناک می‌افتند؛ که با موهای ژولیده و نامناسب خالکوبی‌های زشتی هم زده‌اند. با این وجود قطعاً تصور مثبتی از فشن ندارند و در واقع در اشتباه هستند. همه‌ ما خواسته یا ناخواسته از فشن استفاده می‌کنیم فقط ممکن است سبک و تاریخ آن فرق کند. در تعریف فشن می‌توانیم بگوییم که افراد جامعه از پوشش، اکسسوری، جواهرات، میکاپ، مدل مو‌ و… متفاوتی استفاده می‌کنند که این فرآیند فشن نام دارد. در واقع به صنعت طراحی این وسایل و پوشاک فشن گفته می‌شود. 

همانگونه که بیان کردیم فشن شو تنها در پوشاک و مدل مو و میکاپ نیست؛ بلکه ما فشن شو جواهرات بسیار معتبر و با کیفیتی در جهان داریم. بسیاری از طراحان فشن اعتقاد دارند که جواهرات به علت درخشش و تنوع بالایی که در ساخت دارند بر زیبایی و استایل فرد تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارند. اکثر خانم‌ها اگر در استایل خود از جواهرات زیبا استفاده نکنند از نتیجه کار راضی نیستند. به عبارتی بدون جواهرات خود را کامل نمی‌دانند. اکنون صنعت مد و فشن در بحث جواهرات بسیار حرفه‌ای عمل کرده و روز به روز پیشرفت می‌کند.

فشن شو جواهرات بیشتر در تابستان و بهار مورد استقبال همگان قرار می‌گیرد؛ چرا که آب و هوا باعث می‌شود افراد لباس‌های باز و راحت‌تری بپوشند و جواهراتشان را در معرض دید بگذارند و بدرخشند. گردنبند و گوشواره‌های بزرگ در استایل‌های تابستانی بسیار پرفروش هستند.

فشن شو جواهرات هر ساله مانند فشن شو پوشاک تغییر می‌کند. البته شما نباید حتما طبق مد آن سال پیش بروید. زمانی که استایل خودتان را پیدا کردید، می‌توانید مدل‌هایی که با سبک شما تطبیق دارند را انتخاب کنند و از زیبایی خود لذت ببرید. 

در فشن شو مد و جواهرات به چه مواردی باید دقت کنیم؟

در صنعت مد انواع اقسام جواهرات در حال ساخت هستند که شما با توجه به نوع رنگ پوست و استایلی که دارید، می‌توانید‌ بهترین‌ها را انتخاب کنید.

اگر به لباس‌های آستین کوتاه علاقه دارید از دستبند و ساعت غافل نشوید.

زمانی که موهای خود را کوتاه کرده‌اید؛ طبق فرم صورت‌تان گوشواره انتخاب کنید.

استفاده از زیورآلات پر نقش و نگار و پرکار در لباس‌هایی که طرح‌های زیادی در آن‌ها به کار رفته است؛ انتخاب درستی نیست و بهتر است جواهرات ساده را با لباس‌های طرح‌دار و شلوغ ترکیب کنید. 

از زیاده‌روی در انتخاب جواهرات اجتناب کنید. دو اکسسوری کافی است. اگر می‌خواهید یک لباس ساده را با گردنبندهای بزرگ ست کنید، بهتر است اکسسوری دوم شما بسیار ساده باشد.

فرم بدن شما تأثیر زیادی در انتخاب جواهر دارد. به عنوان مثال افرادی که مچ ظریف دارند؛ باید دستبندهای ظریف ببندند. یا برای انتخاب گوشواره نوع فرم گوش باید مورد توجه قرار بگیرد. گردنبند نیز از این قاعده مستثنی نیست و شکل گردن در انتخاب نوع صحیح گردنبند مهم است. 

استایل‌های مختلف در فشن شو جواهرات

استایل‌های مختلف در انتخاب جواهرات شما در صنعت مد و فشن تأثیر دارد. به طور کلی استایل پوشش اشخاص در جامعه می‌تواند به سه دسته رسمی، غیر رسمی و روزمره تقسیم شود که هر کدام جواهر مربوط به خود را نیاز دارند.

روزمره: برخی جواهرات و اکسسوری‌ها تنها برای استفاده روزمره هستند و در زیبایی ظاهر جلوه‌ خاصی ایجاد نمی‌کنند. ساعت مچی یا حلقه ازدواج از این دست زیورآلات هستند. اگر در استایل روزمره خود می‌خواهید از جواهرات خاصی استفاده کنید؛ بهتر است به سمت جواهرهای ظریف و سبک و کوچک بروید.

رسمی: در محیط کار یا دانشگاه استفاده از زیورآلات درخشان و پر زرق و برق کار درستی نیست. با یک پوشش و لباس رسمی بهتر است جواهرات و نیم‌ست‌های ظریف و زیبا انتخاب کنید. ساعت‌های لوکس و برند جزو بهترین زیورآلات با یک پوشش رسمی محسوب می‌شوند.

غیررسمی: در مهمانی‌های خودمانی و غیررسمی یا دوستانه استفاده از انواع و اقسام جواهرات محدودیتی ندارد و شما آزاد هستید با استایل غیررسمی خود هر مدل ستی که می‌خواهید انتخاب کنید. به عنوان مثال گوشواره‌های آویز زیبایی شما را دو چندان می‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما