آشنایی با بهترین ساعت هوشمند 2023

طلا و جواهر اقتصاد 100: پیشرفت تکنولوژی ما را بیش‌تر و بیش‌تر به سمت زندگی راحت‌تر می‌برد. تصور کنید که روز‌ی حتی دیگر به وجود فیزیکی گوشی هم نیاز‌ی نباشد. با این وجود حتی در حال حاضر نیز تلاش‌ها‌یی مبنی بر انتقال یک سری از وظایف ساده‌ی آن به ساعت هوشمند شده است؛ ساعت‌ها‌یی که چند وقتی است توجه زیاد‌ی را جلب کرده‌اند و مطالبه‌ی آن‌ها توسط کاربران در حال افزایش است.

آشنایی با بهترین ساعت هوشمند 2023

ساعت هوشمند چیست و چه کاربرد‌ی دارد؟

اگر ساعتی ضمن ارائه‌ی اطلاعات زمان و یا تاریخ، قادر به عرضه‌ی خدمات دیگر‌ی مثل دریافت و ارسال پیامک، تماس‌گرفتن، دوربین، بازی، صفحه لمسی، مکان‌یاب یا GPS، پخش موزیک و... باشد، یک ساعت هوشمند است. جالب است بدانید که اولین انواع ساعت مچی هوشمند، همان ساعت‌ها‌ی دیجیتالی هستند که از گذشته طرفداران زیاد‌ی داشتند. البته بعد‌ها به این ساعت‌ها امکاناتی مثل کرنو‌متر و ماشین‌حساب هم اضافه شدند که جلوه‌ی اسمارت‌تر‌ی به آن‌ها دادند. بنابراین این، برنامه ساعت هوشمند و کارایی‌های آن است که موجب تمایز آن با ساعت‌ها‌ی معمولی می‌گردد.

از کارایی‌ها یا کاربرد‌ها‌ی بهترین ساعت هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان برقراری تماس و استفاده از اسمارت واچ هنگام رانندگی، دوچرخه‌سواری و موارد‌ی ازاین‌دست که امکان چک‌کردن موبایل وجود ندارد.

شمارش تعداد گام‌ها و یا ضربان قلب؛ به‌خصوص هنگام انجام فعالیت‌ها‌ی بدنی که نیاز به این گجت‌ها احساس می‌شود.

پخش موزیک

گرفتن عکس

و کلی کارایی‌ها‌ی دیگر که می‌توانید با خرید بهترین ساعت هوشمند از آن‌ها برخوردار شوید.

ساعت هوشمند چطور کار می‌کند؟

بسیاری از ساعت‌ها‌ی هوشمند به وجود گوشی وابسته‌اند؛ اما این دقیقا به چه معنا است؟ همان‌طور که متوجه شدید ساعت هوشمند با ساعت معمولی از زمین تا آسمان فرق دارد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که انواع موتور ساعت معمولی را در ساعت های هوشمند هم ببینید. انجام این فعالیت‌ها‌ی اسمارت باید از طریق اتصال به گوشی انجام گیرد؛ به‌واسطه‌ی وای‌فای و یا بلوتوث. اما اگر دقت کرده باشید، گفتیم بیش‌تر اسمارت واچ‌ها این‌گونه هستند. در حقیقت دسته‌ای از ساعت‌ها‌ی هوشمند هم طراحی شده‌اند که بدون نیاز به گوشی موبایل کار می‌کنند؛ چرا‌که در آن‌ها فضا‌یی برای جای‌دهی سیم‌کارت تعبیه شده است. البته نا‌گفته نماند که در برخی از ساعت‌ها نیز امکان اتصال اینترنتی به‌صورت LTE هم فراهم شده است. شما با کمک این مزیت می‌توانید در حالیه گوشی موبایل در منزل است، همچنان به فعالیت خود در بیرون از خانه، آن هم همراه با ساعت ادامه دهید؛ مثل دویدن و....

حال که با کاربرد و همچنین نحوه عملکرد این ساعت‌ها آشنا شده‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر به سراغ معرفی بهترین ساعت هوشمند برویم. شما با دیدن این لیست می‌توانید بهترین ساعت را تهیه کنید.

بهترین ساعت هوشمند چیست؟

در ادامه بهترین ساعت های هوشمند بازار را به شما معرفی کرده‌ایم:

اپل واچ سری 7

اگر بخواهیم به مقایسه‌ی این ساعت هوشمند اسمارت واچ با نمونه‌ها‌ی قبلی اپل بپردازیم، می‌توانیم به صفحه‌ی خمیده و همچنین حاشیه‌ها‌ی کم‌تر آن اشاره کنیم. بااین‌حال جنس بدنه‌ی آن درست مثل نسل قبلی اپل واچ است و از جنس آلومینیوم می‌باشد. اپل واچ سری 7 ضمن داشتن تنوع زیاد‌ی از برنامه ساعت هوشمند، دارای سنسور‌ها‌یی برای اندازه‌گیری اکسیژن خون و بعلاوه سلامت ECG (سنجش ضربان قلب) است.

باتری بهترین ساعت هوشمند اپل نسبت به قبل تقویت شده است؛ طوری که بهبود قدرت و ظرفیت آن تا حدود 33 درصد تخمین زده می‌شود. توسعه‌ی باتری نه‌تنها در ذخیره‌ی انرژی (18 ساعت)، بلکه حتی در زمان شارژ‌شدن آن نیز موثر بوده است و برای شارژ 80 درصد‌ی به 45 دقیقه زمان نیاز دارد.

صفحه نمایش ساعت هوشمند سری 7 اپل لمسی خازنی است؛ اما وجود صفحه‌ی OLED موجب مقاومت و استحکام آن در برابر ترک‌خوردگی و گردوغبار می‌شود.

پلار مدل GRIT X

یکی از دلایلی که این ساعت به‌عنوان بهترین ساعت هوشمند شناخته می‌شود، این است که پلار با ایده‌آل‌ترین شرایط، تست‌ها‌ی مختلف را پشت سر گذاشته است. تست‌ها‌یی از جمله دما، رطوبت شدید، شک و.... باتری آن با ماندگاری بالا و بالا‌ترین توان در ذخیره‌ی انرژی به‌نوعی طراحی شده است که تا مدت طولانی همچنان کار می‌کند.

ساعت گلکسی Watch 4 Classic

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ چه ساعتی است؟ ساعت Watch 4 Classic از بهترین‌ها‌ی ساعت هوشمند به شمار می‌رود که در دو اندازه‌ی 42 و 46 میلی‌متر‌ی تولید می‌شود. ضمن ظاهر شیک و زیبا و باتری با‌دوام، توانایی مقاومت در آب به اندازه‌ی 50 متر را هم دارد. صفحه‌ی آن 1.4 اینچی است و تصویر کاملا واضحی را به نمایش می‌گذارد.

حسگر‌ها‌ی متنوع بهترین ساعت هوشمند، یعنی گلکسی Watch 4 Classic نیز از سایر امکانات آن به شمار می‌روند. این حسگر‌ها عبارت‌اند از:

ژیروسکوپ

فشار‌سنج

شتاب‌سنج

شمارش ضربان قلب

صفحه لمسی حساس آن باعث می‌شود که تنها با یک ضربه‌ی آرام به تمام برنامه‌ها‌ی اسمارت واچ دسترسی داشته باشید. در ضمن این ساعت به صفحه نمایش Always On یا همیشه روشن نیز مجهز شده است که صفحه‌ی زیبا‌ی آن را همیشه در معرض دید قرار می‌دهد.

سونتو

اگر زیاد اهل ورزش و فعالیت‌ها‌ی بدنی هستید و از طرفی هم ساعت‌ها‌ی هوشمند را دوست دارید؛ اما به‌خاطر ترس از آسیب به ساعت هوشمند، به‌ناچار آن را کنار گذاشته‌اید، سونتو کاملا برای شما طراحی شده است. بدنه‌ی سونتو به‌قدری با‌کیفیت و با‌دوام است که توانایی مقاومت در برابر انواع آسیب‌ها‌ی فیزیکی را دارد. بااین‌حال استحکام آن تنها مزیت بهترین ساعت هوشمند، یعنی سونتو نیست. مسیر‌یاب GPS یا گلوناس آن قادر است محل شما را در هر نقطه از دنیا ردیابی کند و همچنین مسیر درست را به شما نشان دهد.

اما چیز‌ی که سونتو را خاص می‌کند، فرا‌تر از این است. جالب است بدانید که این ساعت برای شکار و ماهیگیری نیز کاملا عالی می‌باشد؛ چرا‌که دارای امکاناتی مثل هشدار زمان طلوع خورشید، تقویم وضعیت ماه، تشخیص شلیک، پیش‌بینی آب‌و‌هوا‌ در آینده و پرتو‌ی قرمز مختص استفاده در شب می‌باشد.

شیائومی مدل mi watch lite

شاید اگر بخواهیم بهترین ساعت هوشمند شیائومی را به شما توصیه کنیم، مدل mi watch lite یکی از بهترین‌ها باشد؛ اما چرا؟ بهتر است پاسخ شما را با نام‌بردن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها‌ی این ساعت بدهیم.

پشتیبانی از بیش از 120 واچ‌فیس

دارای قدم‌شمار خودکار به همراه پشتیبانی از 11 حالت ورزشی مختلف (ساعت ورزشی چیست؟)

نظارت بر ضربان قلب

ارائه‌ی راهنمایی‌ها‌ی کاربردی جهت اصلاح تنفس

کنترل خواب

و...

باتری شیائومی mi watch lite چطور کار می‌کند؟ یکی از مهم‌ترین عواملی که در تبدیل‌شدن این ساعت به بهترین ساعت هوشمند نقش دارد، باتری 230 میلی‌آمپر‌ی آن است. پر‌شدن باتری، 2 ساعت زمان می‌برد؛ اما با استفاده‌ی عادی تا 9 روز دوام می‌آورد که واقعا شگفت‌انگیز است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما