دلایل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی + راه حل ها
طلا و جواهر اقتصاد 100: در سالهای اخیر بازار ساعتهای هوشمند به شدت داغ شده و کاربران زیادی به سراغ خرید مدلهای مختلف این اکسسوری پرطرفدار از برندهای گوناگون رفتهاند. با توجه به این مسئله برندها برای اینکه همچنان در این بازار پررقابت باقی بمانند تلاش میکنند تا قابلیتها و امکانات گوناگونی را به ساعتهای هوشمند خود اضافه کنند.

اما گاهی اوقات به دلایل مختلف مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی وجود دارد.
روش اتصال ساعتهای هوشمند به گوشی
شاید یکی از دلایل عدم موفقیت شما در متصل کردن اسمارت واچ خود به گوشی بیاطلاعی از مراحل صحیح انجام آن است؛ بنابراین پیش از بررسی علت مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید:
روش اتصال اسمارت واچ به تلفن اندرویدی
در مرحلهی اول باید بلوتوث تلفن خود را روشن و حالت شناسایی آن را فعال کنید تا بتواند دستگاههای اطراف را پیدا کند. بعد از آن ساعت هوشمند را روشن کرده و آن را در فهرست دستگاهها در تنظیمات مرتبط با بلوتوث موبایل پیدا کنید.
با انجام مراحل فوق، یک صفحه جدید با یک کد ظاهر خواهد شد که معمولاً در ساعت و موبایل یکسان هستند. در نهایت با انتخاب گزینهی Pair دو دستگاه به هم متصل خواهند شد.
روش اتصال اسمارت واچ به آیفون
برای اتصال ساعت هوشمند به آیفون باید اپلیکیشن Wear را روی موبایل خود نصب کرده و گزینهی Start Setup را در آن انتخاب کنید. بعد از آن، مراحل مختلفی روی صفحه نمایش داده میشوند که باید آنها را تا زمان نمایش فهرستی از دستگاههای اطراف دنبال کنید.
در آخر بعد از پیدا کردن ساعت خود آن را انتخاب کرده و بر روی گزینهی Pair کلیک کنید. با انجام این کار کد همگامسازی مخصوصی در هر دو دستگاه نمایش داده میشوند که در صورت مطابقت آنها باید گزینهی Confirm را انتخاب کنید.
مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی
اگر بعد از دنبال کردن مراحل بالا مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی همچنان باقی بود باید موارد زیر را به دقت بررسی کرده و به دنبال برطرف کردن آنها باشید:
اشکال در تنظیمات بلوتوث
حالت هواپیما
ضعیف بودن باتری
تداخل با سایر دستگاهها
مشکلات نرمافزاری گوناگون
عدم سازگاری ساعت و گوشی
عدم برقراری صحیح ارتباط بیسیم
پاک کردن دادههای کش
Unpair کردن دستگاهها
خرابی ساعت هوشمند
اشکال در تنظیمات بلوتوث
از آنجایی که اتصال گوشی و ساعت هوشمند از طریق بلوتوث برقرار میشود، هرگونه مشکل در آن میتواند نشاندهندهی اختلالی در تنظیمات بلوتوث باشد؛ بنابراین بهتر است برای اطمینان بیشتر به تنظیمات تلفن خود رفته و از روشن بودن بلوتوث اطمینان حاصل کنید.
حالت هواپیما!
یکی از دلایل بروز مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی قرار داشتن اسمارت واچ روی حالت هواپیما است. برای اطمینان از اینکه ساعت شما روی حالت هواپیما قرار ندارد مراحل زیر را پیگیری کنید:
اگر صفحهی ساعت خاموش است با فشردن دکمه یا ضربه زدن آن را روشن کنید.
از بالای صفحه به پایین بکشید.
به بخش تنظیمات (Settings) > Connectivity بروید.
به سمت پایین اسکرول کرده تا گزینهی Airplane mode را مشاهده کنید.
از خاموش بودن این قابلیت اطمینان حاصل کنید.
نکته: مراحل شرح داده شده ممکن است در مدلهای مختلف ساعتهای هوشمند با هم متفاوت باشند.
ضعیف بودن باتری
یکی دیگر از دلایل عدم اتصال اسمارت واچ و تلفن ضعیف بودن باتری ساعت است؛ در نتیجه بهتر است سطح باتری خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را شارژ کنید. در صورتی که باتری شما در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما همچنان اتصال برقرار نمیشود بهتر است ساعت را ریست کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
مانند مراحل شرح داده شده در قسمت قبل به بخش تنظیمات بروید.
وارد قسمت System شوید.
به پایین صفحه اسکرول کرده و بر روی Restart و Done ضربه بزنید تا فرآیند انجام شود.
نکته: در صورت برطرف نشدن مشکل میتوانید تلفن خود را هم ریست کنید.
تداخل با سایر دستگاهها
گاهی اوقات مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی به دلیل تداخل با سایر دستگاههایی است که در نزدیکی آن قرار گرفتهاند. در چنین شرایطی بهتر است همهی دستگاههای بلوتوثی اطراف را خاموش کرده و بعد از آن مجدداً برای برقراری اتصال تلاش کنید.
مشکلات نرمافزاری گوناگون
بروز مشکلات نرمافزاری در تلفن هوشمند و ساعت میتواند در اتصال این دو وسیله به یکدیگر تداخل ایجاد کند. در اینصورت بهتر است تلفن، اسمارت واچ و برنامهی مرتبط با آن را به آخرین نسخهی موجود آپدیت کنید تا مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی برطرف شود.
برای بهروزرسانی گوشی در تلفنهای اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید:
وارد بخش تنظیمات شده و گزینهی Software Update را انتخاب کنید. در صورت وجود نسخهی جدید، آن را دانلود کرده و تا اتمام و نصب آن صبر کنید.
برای بهروزرسانی آیفون خود باید وارد بخش تنظیمات، قسمت General شده و وجود آپدیتهای نرمافزاری را در آن بررسی کنید.
مشکلات نرمافزاری گوناگون ساعت هوشمند
عدم سازگاری ساعت و گوشی
گاهی اوقات مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی به دلیل عدم سازگاری آنها با یکدیگر است. باید بدانید که تعدادی از ساعتهای هوشمند فقط با گوشیهای مشخصی سازگار هستند؛ بنابراین پیش از خرید حتماً این مسئله را بررسی کرده و از سازگاری اسمارت واچ با مدل تلفن خود اطمینان حاصل کنید.
عدم برقراری صحیح ارتباط بیسیم
عدم برقراری صحیح ارتباط بیسیم بین گوشی و اسمارت واچ میتواند یکی از دلایل مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی باشد. در این شرایط بهتر است تنظیمات بیسیم گوشی را بررسی کرده و ضمن اطمینان از روشن بودن بلوتوث، وجود دستگاه خود را در فهرست دستگاههای بلوتوثی گوشی بررسی کنید.
پاککردن دادههای کش
گاهی اوقات وجود دادههای قدیمی و اضافه منجر به طولانی شدن زمان اتصال و در نهایت وصل نشدن ساعت و گوشی به هم میشوند. در اینصورت برای برطرف کردن مشکل به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و برنامهی مرتبط با اسمارت واچ را پیدا کنید.
در نهایت با رفتن به بخش Storage گزینهی Clear Cache را انتخاب کنید تا از شر دادههای مزاحم خلاص شوید.
Unpair کردن دستگاهها
از دیگر راهحلهای موجود برای رفع مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی unpair کردن آنها است. برای این کار کافی است که به قسمت تنظیمات مرتبط با بلوتوث گوشی خود رفته و با انتخاب نام ساعت و گزینهی Unpair آن را از فهرست دستگاههای جفت شده حذف کنید.
خرابی ساعت هوشمند
اگر همهی نکات قبلی را بررسی کردید اما مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی همچنان باقی بود، باید به فکر بررسی ساعت خود توسط تعمیرکاران ساعت باشید؛ چرا که بروز هرگونه مشکل و خرابی میتواند در اتصال اسمارت واچ به گوشی اختلال ایجاد کند.