بازار طلا در هفته‌ای که گذشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا (USD) در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، طلا با بیش از 2.5 درصد افزایش، شتاب صعودی گرفت.

بازار طلا  در هفته‌ای که گذشت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا (USD) در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، طلا با بیش از 2.5 درصد افزایش، شتاب صعودی گرفت.

با نگاهی رو به جلو، در حوزه‌ی داده‌ها، سند اقتصادی هفته‌ی آینده، هیچ رویداد اقتصادی کلان مهمی را به همراه نخواهد داشت و از این رو فعالان بازار، برای حصول به انگیزه‌های معاملاتی جدید، صرفأ به نمودارهای تکنیکال طلا XAU/USD بسنده خواهند کرد.

 هفته گذشته چه رویدادهایی پیرامون طلا اتفاق افتاد؟

در غیاب انتشار داده‌های سطح بالا، در حالی که فروشندگان سود خود را پس از آزمایش میانگین متحرک 200 روزه (SMA) زیر 1940 دلار، رزرو کردند، طلا موفق شد روز دوشنبه یک اصلاح صعودی تکنیکال را انجام دهد.

با نگاهی به نوسانات فلز زرد در روزهای اخیر می‌توان مشاهده کرد که طلا در روز سه‌شنبه، شتاب صعودی گرفت و به بیش از 1970 دلار رسید. بنا بر گزارش اداره آمار کار (BLS) تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود، در مقیاس سالانه، از 3.7 درصد در سپتامبر به 3.2 درصد در ماه اکتبر کاهش یافت.

از طرفی، شاخص CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات انرژی و مواد غذایی را در نظر نمی‌گیرد، در مدت مشابه 4 درصد افزایش یافت که به کاهش اندک نسبت به افزایش 4.1 درصدی ثبت‌شده در سپتامبر اشاره دارد.

به علاوه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز پس از انتشار داده‌های تورمی ملایم، بیش از 3 درصد کاهش یافت و به زیر 4.5 درصد رسید. در این بین، طلا به لطف تحت فشار قرار گرفتن دلار، افزایش بیش از 1 درصدی در روز را به ثبت رساند.

و اما در حوزه‌ی داده‌ها، براساس گزارش اداره سرشماری ایالات متحده در روز چهارشنبه، خرده‌فروشی در ایالات متحده در ماه اکتبر 0.1٪ در مقیاس ماهانه کاهش یافته است. این قرائت نه‌تنها بهتر از انتظار بازار برای انقباض 0.3 درصدی بود، بلکه به تثبیت دلار در پی کاهش شدید روز قبل کمک کرد. با این حال، داده‌های روز پنج‌شنبه حاکی از آن بود که تعداد درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری در هفته‌ی منتهی به 11 نوامبر از 218،000 به 231,000 افزایش یافت و بدین ترتیب، به ارز ایالات متحده فرصتی برای تمدید روند بهبودی خود نداد. علاوه بر این، فدرال رزرو اعلام کرد که تولید صنعتی در ماه اکتبر 0.6 درصد کاهش یافته است.

همه‌ی این‌ داده‌ها و رویدادهای کلیدی در روزهای قبل، فضایی را فراهم کرد که فلز زرد حرکت قیمت متلاطمی در روز چهارشنبه داشته باشد و  پس از آن، طلا دوباره قدرت خود را به دست آورد و به سمت 1980 دلار پیش رفت.

اما عامل دیگری که بر نوسانات فلز زرد اثرگذار شد، تداوم کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته بود که طلا را بر آن داشت که حرکت صعودی خود را حفظ کرده و به بالاترین سطح خود در بیش از یک هفته‌ی گذشته بالای 1990 دلار برسد. افزون بر آن، تکاپوی حاکم در سمت تقاضا نیز قدم دیگری در مسیر افزایش قیمت طلا در این هفته برداشت.

و براساس گزارش رویترز، در حالی که پس از ادامه‌ی انباشت طلا توسط خریداران برتر، قیمت‌های حق بیمه چین همچنان بالا بود، خریداران هندی نیز در این هفته با خرید طلا در هفته‌ی جشنواره دیوالی در این کشور، قیمت‌های محلی بالا را کاهش دادند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما