چالش طلا در سایه جهش مجدد دلار آمریکا

طلا و جواهر اقتصاد 100: در سایه‌ی جهش مجدد دلار آمریکا (USD) و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، قیمت طلا امروز ضررهای اخیر خود را تثبیت کرد.

چالش طلا در سایه جهش مجدد دلار آمریکا

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی آسیایی روز پنج‌شنبه، ضررهای اخیر خود را تثبیت کرد. این فلز گرانبها در حال حاضر حدود 1960 دلار معامله می‌شود و با عبور از 1975 دلار مواجه است.

گفتنی است آنچه عامل اعمال فشار فروش بر بهای طلا شد، جهش مجدد دلار آمریکا (USD) و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بود. به طوری که بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده با بازدهی 10 ساله، 4.53 درصد افزایش یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز جهانی اندازه‌گیری می‌کند، پس از جهش از پایین‌ترین سطح 103.98، در اطراف سطح 104.40 قرار گرفت.

روز چهارشنبه، شاخص قیمت تولیدکننده‌ی ایالات متحده (PPI) از رشد 0.4 درصدی در سپتامبر، 0.5 درصد در ماه اکتبر افت کرد که به رقمی کمتر از انتظار بازار برای افزایش 0.1 درصدی اشاره داشت. رقم سالانه PPI نیز در مقابل 2.2% قبل، به 1.3% رسید. از طرفی، آمار خرده‌فروشی که انتظار می‌رفت 0.3% کاهش یابد، حکایت از افت 0.1 درصدی در ماه اکتبر داشت.

از طرفی، افزایش نرخ FOMC در نشست دسامبر و ژانویه صفر است و بازار پیش‌بینی می‌کند که بانک مرکزی، در اواسط سال 2024، کاهش نرخ بهره را استارت بزند.

با نگاهی به هفته‌ی پیش رو، در حوزه‌ی‌ داده‌های کلیدی، مطالبات اولیه‌ی بیکاری ایالات متحده برای هفته‌ی منتهی به 10 نوامبر منتشر خواهد شد و در کنار آن، شاخص قیمت مسکن چین در ماه اکتبر در روز پنج‌شنبه در کانون توجه قرار خواهد گرفت. 

ناگفته نماند از آنجا که چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ی طلا در جهان است، داده‌های قوی‌تر از سوی چین می تواند بر نوسانات فلز زرد تأثیر بگذارد و روند نزولی طلا را محدود کند. 

همچنین، سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو، از جمله جان ویلیامز، کریستوفر والر، لیزا کوک و لورتا جی. مستر، بدان دلیل که هم می‌توانند رهنمون‌های مفیدی در مورد روند آتی بازار در اختیار معامله‌گران قرار دهند و هم جهت‌گیری شفاف‌تری را برای بهای طلا به همراه خواهند داشت، در رأس موضوعات در خور توجه خواهند بود.

از منظر تکنیکال، به نظر می‌رسد که بالاترین سطح یک هفته‌ای، حدود 1975 الی 1976 دلار که در روز چهارشنبه لمس شد، اکنون به عنوان یک مانع فوری عمل می‌کند. قدرت پایدار فراتر از این سطح، پتانسیل آن را دارد که قیمت طلا را در مسیر حصول به مرز روانی 2000 دلار، بیشتر به سمت مانع 1991 تا 1992 دلاری هدایت کند. در ادامه، این حرکت می‌تواند به سمت اوج چند ماهه، در حدود منطقه 2009 تا 2010 دلار امتداد یابد که اگر قاطعانه از سر راه برداشته شود، به عنوان یک محرک تازه برای معامله‌گران صعودی تلقی شده و راه را برای حرکت افزایشی کوتاه‌مدت بیشتر هموار خواهد کرد.

از طرف دیگر، منطقه 1955 و 1950 دلاری احتمالاً پیش از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA)، از روند نزولی فوری محافظت می‌کند که در حال حاضر نزدیک به منطقه 1935 دلار است. این سطح بلافاصله، تلاقی SMAهای 100 و 50 روزه را در اطراف منطقه 1925 تا 1928 دلاری به دنبال دارد که در زیر آن قیمت طلا می‌تواند آسیب‌پذیر شود و سقوط به سمت رقم گرد 1900 دلار را تسریع بخشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما