بهای طلا در مسیر رشد

طلا و جواهر اقتصاد 100 : هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1966.32 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر با 0.2 درصد افزایش به 1970 دلار در هر اونس رسید.

بهای طلا در مسیر رشد

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1966.32 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر با 0.2 درصد افزایش به 1970 دلار در هر اونس رسید.

فلز زرد با پشت سر گذاشتن بهترین رشد روزانه‌ی خود در بیش از سه هفته گذشته، در روز سه شنبه، به مسیر صعودی ادامه داد. گفتنی است طلا این تداوم رشد را مدیون کاهش شدید بازدهی دلار و خزانه‌داری بود که به دلیل گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو روی داد. البته تاثیر داده‌های تورمی ضعیف‌تر از حد انتظار را در بروز این گمانه‌زنی‌ها نمی‌توان نادیده گرفت. 

اما در ادامه‌ی راه، با وجود سرمایه‌گذارانی که عمدتاً به سمت دارایی‌های پرریسک حرکت می‌کنند، در روز چهارشنبه، سودهای بیشتر در طلا متوقف شد.

با نگاهی به نوسانات اخیر فلز زرد امن می‌توان مشاهده کرد که قیمت طلا در هفته‌ی گذشته، با برطرف‌شدن نسبی نگرانی‌ها در مورد ناآرامی اسرائیل و حماس، با کاهش تقاضای پناهگاه امن روبرو شد.

در آن سوی بازار، پس از آن که داده‌های منتشرشده، تورم رشد شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه اکتبر را البته به میزانی کمتر از حد انتظار به تصویر کشید، دلار به پایین‌ترین سطح بیش از دو ماه اخیر رسید. ناگفته نماند با اینکه این رقم همچنان بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو بود، پس از انتشار قوی‌تر از حد انتظار در ماه‌های آگوست و سپتامبر، به کاهش نسبی تورم اشاره کرد.

این قرائت جرقه‌هایی را مبنی بر اتمام چرخه‌ی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری و احتمال کاهش نرخ‌ها تا اواسط سال 2024 استارت زد و یادآوری این موضوع خالی از لطف نیست که با توجه به اینکه نرخ‌های بالاتر، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را بالا می‌برد، چنین سناریویی نویدبخش طلا خواهد بود.

اما با توجه به اینکه نرخ‌های بهره‌ی آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالا باقی می‌مانند، هر گونه افزایش کوتاه‌مدت طلا احتمالاً محدود خواهد شد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه در پی انتشار یک رشته سیگنال‌های مثبت از سوی واردکننده‌ی بزرگ چین افزایش یافت که بر انتظارات برای تقاضای ثابت مس در این کشور افزود. در همیت راستا، معاملات آتی مس منقضی در ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش را تجربه کرد و به 3.6878 دلار در هر پوند رسید.

جدای از تعدیل بهای دلار که بی‌شک کمکی برای افزایش قیمت مس تلقی می‌شود، به دنبال تزریق حدود 600 میلیارد یوان معادل 82.7 میلیارد دلار نقدینگی توسط بانک خلق چین به اقتصاد، به هدف تقویت شرایط وام‌دهی، حمایت اصلی از مس صورت گرفت که به بهبود احساسات نسبت به چین منجر شد.

از قرار معلوم، در بخش گزارش‌های کلیدی این کشور نیز داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین، انعطاف‌پذیری در اقتصاد را به تصویر کشید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما