آیا طلا طعم تثبیت را می‌چشد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) پس از رسیدن به سطح 1971 دلار در اوایل جلسه‌ی آسیایی در روز چهارشنبه، افزایش‌های اخیر خود را تثبیت کرد.

آیا طلا طعم تثبیت را می‌چشد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) پس از رسیدن به سطح 1971 دلار در اوایل جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، افزایش‌های اخیر خود را تثبیت کرد.  قیمت طلا در حال حاضر نزدیک به 1960 دلار معامله می‌شود که بیانگر کاهش 0.10 درصدی در روز است.

در این بین، در سایه‌ی افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی که جریان‌های امن را بر می‌انگیزد، برخی عوامل مانند تورم ضعیف‌تر از حد انتظار و کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، بر افزایش تقاضای فلزات گرانبها دامن زد.

در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از شش ارز جهانی اندازه‌گیری می‌کند، به منطقه 104.00 سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از اوایل سپتامبر است. از طرفی، بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا با کاهش شدید مواجه شد و بازدهی 10 ساله آمریکا از 4.60 درصد به 4.45 درصد افت کرد. بدیهی است که این کاهش، به نفع طلا بود و باعث شد تا از پایین‌ترین سطح 1940 دلاری خود جهش کند.

در حوزه‌ی داده‌های کلیدی، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) حائز اهمیت خواهد بود، چرا که داده‌های آن احتمالاً فشار فدرال رزرو برای تشدید بیشتر سیاست‌های پولی در سال جاری را کاهش می‌دهد. این موضوع، به نوبه‌ی خود، زمینه‌ی برخی از خریدهای متعاقب را در فلز گرانبها خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، CPI ایالات متحده بدتر از حد انتظار بود و در مقایسه با 3.7% قبل، 3.2% رشد را نشان داد که البته کمتر از توافق 3.3% بازار بود. در همین حال، تورم اصلی معیار 0.2٪ در مقیاش ماهانه و 4.0٪ در مقیاس سالانه، افزایش یافت.

موضوع دیگری که انگیزه‌ی مضاعفی برای تقاضای طلا ایجاد می‌کند، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است؛ در همین راستا، با محاصره نوار غزه از زمان شروع تنش اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، فلز زرد با افزایش تقاضای پناهگاه امن مواجه شد و در حال حاضر نیز، همه تغییر و تحولات پیرامون این ناآرامی‌ها به دقت توسط فعالان بازار دنبال می‌شود.

گذشته از این‌ها، داده‌هایی از قبیل گزارش تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین در ماه اکتبر که قرار است در روز چهارشنبه ارائه شود، در کانون توجه معامله‌گران قرار خواهد گرفت. پرواضح است که داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار می‌تواند بر نگرانی‌ها پیرامون کندی اقتصادی در اقتصاد دوم جهان بیفزاید.

در ادامه، شاخص فروش خرده‌فروشی و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) نیز منتشر خواهد شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما